Alweer kiezen....

Gestart door themaestro, juni 11, 2020, 10:11:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: themaestro op maart 16, 2022, 09:24:00
Gezien jouw ervaring, heb je een mening over de Kef XQ40? Als je die zou vergelijken qua geluid en vormgeving met bijv. een Tannoy XT8F?
Ik vind deze XQ40 namelijk erg mooi qua vormgeving. Of is daar het afwerkingsniveau ook wat minder van?

Ik kan hier ook wel even op schieten :wink:, ik heb de Tannoy XT6 gehad en later de Kef R900, de Kef R3 en momenteel in het bezit van een hagel nieuwe set Kef LS50 Meta.

De Kef R900 heb ik zelfs samen gehad met de Tannoy XT6 dus kon deze mooi naast elkaar vergelijken.

Waarom Kef? Ik werd helemaal gegrepen door het geluid van de Uni-Q unit, dit in vergelijk met een vergelijkbare unit in de Tannoy XT-serie is dit appels met peren vergelijken. Waar Tannoy in die grote series heel goed in is, daar komt het echt te kort in de "normale" huiskamer lijn zoals de XT.

De Uni-Q van Kef is werkelijk iets unieks, ik speel nu 4 dagen met de LS50 Meta en ben zeer aangenaam verrast. waar ik verwachte dat het laag zou achterblijven, is juist dat een gigantische meevaller. Zie mijn set!

Als je van laag houd, is een zuil uit de Kef R serie een heel goede keus, dat in combinatie met de Uni-Q en je bent binnen.

Let wel, kleine nuancering: mijn oren luisteren anders dan de jouwe en nog een heel belangrijke detail is dat alles valt of staat met de juiste aansturing. Mijn MF perst zoveel laag uit de LS50 Meta dat een sub echt overbodig is.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

themaestro

Citaat van: KI-Pearl op maart 16, 2022, 09:37:09
Ik kan hier ook wel even op schieten :wink:, ik heb de Tannoy XT6 gehad en later de Kef R900, de Kef R3 en momenteel in het bezit van een hagel nieuwe set Kef LS50 Meta.

De Kef R900 heb ik zelfs samen gehad met de Tannoy XT6 dus kon deze mooi naast elkaar vergelijken.

Waarom Kef? Ik werd helemaal gegrepen door het geluid van de Uni-Q unit, dit in vergelijk met een vergelijkbare unit in de Tannoy XT-serie is dit appels met peren vergelijken. Waar Tannoy in die grote series heel goed in is, daar komt het echt te kort in de "normale" huiskamer lijn zoals de XT.

De Uni-Q van Kef is werkelijk iets unieks, ik speel nu 4 dagen met de LS50 Meta en ben zeer aangenaam verrast. waar ik verwachte dat het laag zou achterblijven, is juist dat een gigantische meevaller. Zie mijn set!

Als je van laag houd, is een zuil uit de Kef R serie een heel goede keus, dat in combinatie met de Uni-Q en je bent binnen.

Let wel, kleine nuancering: mijn oren luisteren anders dan de jouwe en nog een heel belangrijke detail is dat alles valt of staat met de juiste aansturing. Mijn MF perst zoveel laag uit de LS50 Meta dat een sub echt overbodig is.

Bij mij staan de XT8F, de vloerstaanders, en die kun je denk ik niet vergelijken met de XT6, dat zijn monitoren, toch?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

CBdicX

#17
Citaat van: KI-Pearl op maart 16, 2022, 09:37:09
Ik kan hier ook wel even op schieten :wink:, ik heb de Tannoy XT6 gehad en later de Kef R900, de Kef R3 en momenteel in het bezit van een hagel nieuwe set Kef LS50 Meta.

De Kef R900 heb ik zelfs samen gehad met de Tannoy XT6 dus kon deze mooi naast elkaar vergelijken.

Waarom Kef? Ik werd helemaal gegrepen door het geluid van de Uni-Q unit, dit in vergelijk met een vergelijkbare unit in de Tannoy XT-serie is dit appels met peren vergelijken. Waar Tannoy in die grote series heel goed in is, daar komt het echt te kort in de "normale" huiskamer lijn zoals de XT.

De Uni-Q van Kef is werkelijk iets unieks, ik speel nu 4 dagen met de LS50 Meta en ben zeer aangenaam verrast. waar ik verwachte dat het laag zou achterblijven, is juist dat een gigantische meevaller. Zie mijn set!

Als je van laag houd, is een zuil uit de Kef R serie een heel goede keus, dat in combinatie met de Uni-Q en je bent binnen.

Let wel, kleine nuancering: mijn oren luisteren anders dan de jouwe en nog een heel belangrijke detail is dat alles valt of staat met de juiste aansturing. Mijn MF perst zoveel laag uit de LS50 Meta dat een sub echt overbodig is.

En de samenstelling en vorm van de kamer !!

En het mooie van de Uni-Q driver is dat het op 1 na in alle series zit, van de Q serie tot de Blade  :yes:
Alleen bij de T serie ontbreekt de Uni-Q driver, dit is de Tangerine Dreamwave Tweeter.
Heeft met de diepte te maken, de Uni-Q is te diep voor de platte T serie.

Ik heb deze beide nu in de kamer, dus de Q en T serie, qua hoog hoor ik niet veel verschil, wel laag uiteraard wat bij de T gewoon ontbreekt ondanks de opgave van 80 Hz, maar dat halen ze bij lange na niet, de T serie krijgt een Audyssey x-over van 120-150 Hz voor de 301 en 101.
In de T manual staat zelfs dat wil je de speakers veilig houden dan dienen zij en x-over van 120 Hz te krijgen.
Kan ook niet anders met dat mooie maar platte kastje, totaal geen klankkast.

Q950 scoort Fullrange, de Q650 krijgt 40 Hz mee, en de Q50A zelfs 60 Hz, nou, spierballen genoeg  :-D
Die Fullrange is voor mij wel prettig, ik heb geen subwoofer(s).

Audiophylia Nervosa

Citaat van: themaestro op maart 16, 2022, 14:32:02
Bij mij staan de XT8F, de vloerstaanders, en die kun je denk ik niet vergelijken met de XT6, dat zijn monitoren, toch?
De XT6 zijn ook zuilen.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

themaestro

Citaat van: KI-Pearl op maart 19, 2022, 17:52:46
De XT6 zijn ook zuilen.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Maar de XT6 zijn toch boekenplank speakers, de XT6F zijn zuilen...het kleine broertje van mijn XT8F's.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Audiophylia Nervosa

Citaat van: themaestro op maart 20, 2022, 14:11:26
Maar de XT6 zijn toch boekenplank speakers, de XT6F zijn zuilen...het kleine broertje van mijn XT8F's.
Ja, ik bedoel ook de XT6F.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

hchifi.nl

Ik heb beide gehad en de XT8F zelfs pallets vol en ken ik heel goed kwa sound.

Wat voor sound zoek je ?
XT8F moet een potente versterker op wil je het laag goed krijgen.

H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515