Kabels

Gestart door tbanis55, december 27, 2019, 13:19:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: sonsan op december 28, 2019, 10:48:18
Klopt, ik heb er heel wat doorgespit afgelopen weken.
De conclusie is dat men het vaak WIL horen dat het anders klinkt omdat er veelal flinke bedragen worden neergelegt voor "high end" kabels en dat je dan ook verschil hoort.

Echter bij metingen en technische redenatie blijkt telkens weer dat het toch echt "tussen de oren"zit.
Maar ieder zo zijn ding, ik denk dat je pas echt verschil gaat horen bij een andere set speakers.
Klopt als een bus  :yes:

Naast de zoals je aanhaalt de "metingen en technische redenatie " valt men tijdens blind luisteren in de vorm van een A-B test steeds weer door de mand ,men hoort dan geen verschil meer ,en dat bevestigd dat verschillen tussen de oren zitten .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

NB

Citaat van: jrm op december 28, 2019, 10:10:10
:gp:

Niemand hoort hetzelfde! Dus wie ben ik (of wij) om te zeggen je hoort het wel of niet.

Als iemand tevreden is met met of geen koper/zilver, extra 'knobbels' in de kabel wel of niet ingestraald, dan is het zo voor die persoon.

Wijze woorden. De evangelisatie drang van zowel non als believers gaat wel wat ver.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

sonsan

Citaat van: xander32 op december 28, 2019, 10:56:43
Nuancering: op basis van hetgeen jij hebt gelezen en jouw interpretatie daarvan, ben jij tot de conclusie gekomen dat ...
Het is niet mijn conclusie maar de conclusie van de vele discussies die aantonen dat het tussen de oren zit.  Daar komt geen interpretatie aan te pas.
Maar voordat dit ook weer zo'n topic gaat worden waar voor en tegenstanders elkaar het leven zuur gaat maken, ieder moet doen wat hem/haar zint.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

TurboMarco

Een discussie over hoe iemand iets ervaart is altijd een kansloze zaak .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Een leuk onderwerp voor een M&G ?
Elke deelnemer brengt zijn heilige kabels mee.  :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Citaat van: Paul op december 28, 2019, 16:23:31
Een leuk onderwerp voor een M&G ?
Elke deelnemer brengt zijn heilige kabels mee.  :roll:
Er word op diverse M&G's vast wel gelachen wanneer er over kabels gegrapt word ,daar hoef je niet voor te lopen leuren met snoertjes  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Ik lees alleen believers / non believers wel allemaal leuk om te lezen kom dan tot een punt waar een ieder zijn statement kan onderbouwen en bewijzen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Citaat van: Paul op december 28, 2019, 16:23:31
Een leuk onderwerp voor een M&G ?
Elke deelnemer brengt zijn heilige kabels mee.  :roll:
Doen :yes:, ik doe mee.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Simon_Jaarsma

Citaat van: TurboMarco op december 28, 2019, 09:10:08
Ik heb er één weggedaan ja ,en aan een andere seicento heb ik recent nog aan de draadjes moeten werken om de ruitensproeiers weer aan de praat te krijgen .


De abortus? of de standaard?
VintageStereo op YT

Paul

Citaat van: SB_Marantz op december 28, 2019, 17:47:33
kansloos..... :schater:



Ik lees hier anders Wilfred kom op en we gaan het meemaken.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

#41
Dat weet ik maar wel leuk om te doen.
Moeten er natuurlijk wel gelovige en niet gelovige mensen komen, 1 soort is niets aan. Van te voren zal al een discussie ontstaan welke apparatuur gebruikt moet worden om de verschillen te kunnen waarnemen. Het mooiste is bij iemand die de verschillen hoort dan is de set in staat verschillen te laten horen toch? 8-) :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Het zal wel weer dood bloeden René, je zal met je ballen bloot moeten.
Zie het net als Rico - Badr gevecht je zal het moet bewijzen.

Maar weet nu al, het wordt niks.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Om die reden bestaat het woord kansloos dan ook.  :schater:

Ik wil best weer eens wat organiseren op een bepaald vlak.
Wat weet ik nog niet.

Maar dat believer en non believer gedoe?
Buiten het feit wanneer het vergelijk correct gedaan gaat worden je binnen 5 minuten klaar bent zit je ook nog eens bij een uitermate op zijn tenen getrapt persoon.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

#44
Wachten af
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site