Set van Alex

Gestart door AlexH, november 29, 2019, 21:21:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AlexH

Citaat van: xander32 op januari 03, 2021, 20:40:06
Marantz - Klipsch is steevast ook wel een lekkere combi 🎶

Ik kan dat op dit moment alleen maar bevestigen!  :yes:
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

Kamidioblitz

Mooie setup! Marantz me Klipsch is zeer fijn. Die nieuwe Klipsch lijn vind ik erg fraai om te zien. Veel luister plezier!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Kl

jowa

Mooi hoor.
Geniet er van.  :yes:

Vinyl_Fuchs

Sluit ik me bij aan.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Frits Denon

Diepe kasten, zo op de foto te zien. Zullen vast een mooi laag geven.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

AlexH

Ruim 43 cm. diep. Het laag is mooi diep zonder te gaan overheersen. Ik had een paar monitor audio rs 8 maar deze waren te aanwezig. In tegenstelling tot de klipschen. Maar ook het hoog en midden zijn mooi in balans en gedetailleerd. Ik ben zeer tevreden over deze combi met marantz. Maar de diepte (en ook hoogte) stuit de vrouw des huizes nog tegen de borst. Maar ja, je kunt niet alles hebben... :wink:
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

AlexH

Ondertussen alweer aardig wat luisteruren er op zitten met de Klipsch RP-6000f, op diverse volumes en met experimenteren in opstelling. Wat me opvalt en waar ik heel blij van wordt is de weergave van de muziek. Helder en gedetailleerd, enigszins in your face, maar daar hou ik wel van! Plaatsing van de speakers is zoals gezegd niet heel erg bepalend en het volume hoeft ook niet heel hoog gezet voor een prettige weergave.

Wat ik erg prettig vind aan deze speakers is het volle laag, wat goed aanwezig is, maar altijd gecontroleerd.

Daarnaast nemen de speakers je echt mee in de muziek, dit is wat ik miste bij de Dali Opticons. De beleving is intens en maakt de luistersessies weer veel langer.
Voor dit geld (700,- euro voor een set RP-6000f) vind ik het uitzonderlijk fijne speakers!

Voorheen had ik de TV niet aangesloten op de versterker, maar nu toch maar eens geprobeerd middels een analoge verbinding tussen de setup box van kpn en de marantz. Voor de kinderen een heel nieuwe ervaring! met als gevolg dat we nu alle Marvel films opnieuw aan het bekijken zijn waarbij de Klipschen een fantastische toevoeging leveren.
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

Nostra

Je topic nu nog maar gevonden, shame on me!

Blij dat ook hier de klipsches even goed bevallen als bij mij [emoji6]

Ik heb terug het plezier in het luisteren gevonden ipv altijd analistisch te gaan zijn dankzij de klipsches.

De rp8000f's had ik zelf het liefst gehad maar die waren te groot om te zetten. Pas op versta me niet verkeerd, ik ben meer dan tevreden van de mijne!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


AlexH

Citaat van: Nostra op januari 15, 2021, 01:10:28
Je topic nu nog maar gevonden, shame on me!

Blij dat ook hier de klipsches even goed bevallen als bij mij [emoji6]

Ik heb terug het plezier in het luisteren gevonden ipv altijd analistisch te gaan zijn dankzij de klipsches.

De rp8000f's had ik zelf het liefst gehad maar die waren te groot om te zetten. Pas op versta me niet verkeerd, ik ben meer dan tevreden van de mijne!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Het is je vergeven  :wink:

Ik kan je opmerking over het hervonden plezier in het luisteren alleen maar onderschrijven. HB

Voor mijn situatie had ik de rp5000f's besteld, maar door de problemen met PostNL heeft het bedrijf ter compensatie de rp6000f's gestuurd, waar ik stiekum toch wel heel blij mee ben! Ook al zijn ze fors van formaat... de rp8000f's zouden ook hier echt veel te groot worden.
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

AlexH

Goedemorgen,

In verband met een verhuizing en aansluitend verbouwing heb ik een aantal maanden niet van mijn set kunnen genieten. Iets met opslag in dozen... Maar het eind is in zicht, dat wil zeggen alles moet nu nog geschilderd worden. En dan kan alles weer opgebouwd worden. Ik kijk er naar uit, want zo'n blue tooth speaker is leuk, maar je mist toch iets...
Vandaar ook wat verminderde activiteit op het forum. Maar goed, nog even volhouden en dan weer fijn plaatjes draaien!

Fijne zondag allemaal en tot snel weer!
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

NB

Leuk man. Kun je het helemaal naar je smaak maken.
Wel wat aan de warme kant om te klussen......
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

AlexH

Het wordt inderdaad eigen smaak, naast die van de vrouw natuurlijk...
Klussen doe ik nu een paar tandjes rustiger. En op zijn tijd drinken!
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

Nostra

Komt goed daar!

Mijn luister installatie zit al een half jaar in de opslag ondertussen. Dus ik weet wat je mist.

Een geluk bij een ongeluk dat we nog een ht set hebben die aardig speelt en ik regelmatig eens een ontspanningssessie kan houden hier op.

Al is het gemis toch groot van zowel mijn Klipsch/NAD installatie op mijn DJ Booth als mijn main set  :|

AlexH

De set is uitgepakt en aangesloten! Eindelijk weer. Maar even een vraag: hoe voeg ik foto's toe? Gaat dat niet meer via tapatalk?
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

Nostra

Citaat van: AlexH op juli 25, 2023, 21:24:54De set is uitgepakt en aangesloten! Eindelijk weer. Maar even een vraag: hoe voeg ik foto's toe? Gaat dat niet meer via tapatalk?

Forum is niet meer toegankelijk via Tapatalk dacht ik.

Ik zit met hetzelfde probleem aangezien ik fora afschuim via mijn smaartfeun