Nostra's woonkamer luister set (in opbouw)

Gestart door Nostra, juni 15, 2019, 21:27:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

geoffreyvanvugt

#75
Citaat van: xander32 op september 26, 2019, 19:46:43
Klasse a is lekker, maar zeer inefficiënt doordat het grootste deel van de energie in warmte zal worden omgezet; die warmte vinden audiocomponenten vaak niet heel erg fijn.


Maar dit is dus een klasse A versterker? Dus dan is deze toch zo gebouwd dat hij gewoon lang meegaat?


Edit: Ik zie dat dit optioneel is..
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Nostra

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 27, 2019, 03:08:14

Maar dit is dus een klasse A versterker? Dus dan is deze toch zo gebouwd dat hij gewoon lang meegaat?


Edit: Ik zie dat dit optioneel is..
Schakelbaar naar klasse a idd. Dit is ook de reden waarom ik hem gekocht heb. Zal wel allemaal mee vallen denk ik.

Het is ook niet dat de set dagelijks uren staat te spelen. Max 2 a 3 keer per week voor enkele uren.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

... in mijn auto zit een schakelaar waarmee ik hem in een sportstand kan zetten; de gas respons is dan meer agressief, de motor klimt hoger in toeren, de bak schakelt met meer venijn van verzet. Het zit er standaard op, de auto kan het, maar alle mechaniek krijgt het dan veel meer op z'n donder, hetgeen nadelig zal zijn voor de levensduur ... Een keertje geeft niet, maar die setting als standaard gebruiken 🤔

geoffreyvanvugt

Citaat van: xander32 op september 27, 2019, 06:51:16
... in mijn auto zit een schakelaar waarmee ik hem in een sportstand kan zetten; de gas respons is dan meer agressief, de motor klimt hoger in toeren, de bak schakelt met meer venijn van verzet. Het zit er standaard op, de auto kan het, maar alle mechaniek krijgt het dan veel meer op z'n donder, hetgeen nadelig zal zijn voor de levensduur ... Een keertje geeft niet, maar die setting als standaard gebruiken 🤔

:gp:
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Nostra

Iets heel anders nu...

Marantz en b&w liefhebber in hart en nieren maar toch nieuwsgierig naar andere merken...

Vandaag een music hall a50.2 integrated amp gaan ophalen. Dat ding is zwaarder dan de pm7200 en is niet schakelbaar in klasse a. Lees er uiteenlopende dingen over maar ik ben er toch benieuwd naar om deze eens aan de tand te voelen...

Morgen de node eens aansluiten op deze en de b&w preference 5's er aanhangen. Ik ben benieuwd naar wat het gaat geven.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Hierbij men bevindingen van de music hall a50.2 integrated amp.

Zeer muzikale versterker, zeer transparant geluid, naar mijn smaak wat droogjes en kil tov de pm7200. Wel wat minder detail ook.

Ik denk dat de preference 5 speakers echt geen match zijn met deze versterker.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

Leuk toch om het ff uit te proberen 👍🏻
Weer een ervaring rijker.

Citaat van: Nostra op oktober 07, 2019, 10:33:50
Hierbij men bevindingen van de music hall a50.2 integrated amp.

Zeer muzikale versterker, zeer transparant geluid, naar mijn smaak wat droogjes en kil tov de pm7200. Wel wat minder detail ook.

Ik denk dat de preference 5 speakers echt geen match zijn met deze versterker.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Nostra

Citaat van: xander32 op oktober 07, 2019, 19:32:13
Leuk toch om het ff uit te proberen [emoji1303]
Weer een ervaring rijker.
Idd Xander!

Het bewijs dat ik eerder naar een warm klinkende setup neig dan een transparante.

Er zijn wel nog enkele merken die ik wil checken; nl accuphase, McIntosh en audio analogue.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Ondertussen zit ik niet stil en schuim ik dagelijks 2dehands.be en marktplaats af.

Toevallig verleden week op advance acoustic gevallen.

Na wat opzoekingswerk uitgekomen dat dit prijs kwaliteit toch best wel mooi spul is.

Vooral interesse in de eindversterkers (ik kan de pm7200 altijd als voorversterker gebruiken ook he). advance acoustic maa 406 interesseert me enorm. 45 watt in klasse a en 150 in klasse ab. Ook schakelbaar zoals de pm7200.

Ik begin te twijfelen wat ik zou doen... Aangezien men droom een audio analogue Maestro is en gelijkaardig aan specs aan de advance acoustic maa 406. Ook licht warme klank volgens de reviews die ik gelezen heb waar ik van hou (de Maestro is dan weer een pak warmer nog).

De ma406 kost een vierde van de gemiddelde Maestro ook... (budget gewijs)

Ik weet het ff niet meer.

Wat zijn jullie bevindingen?

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

Betreffende merk is al een heel aantal jaren op de markt, desondanks kom je het maar nauwelijks tegen. Dat zal een reden hebben denk ik dan. Indien het echt veel (kwaliteit) voor weinig (geld) zou zijn, zou je het merk onderwijl meer tegen moeten komen. Je kan dan nu voor relatief weinig er een component van kopen, maar bij de verkoop ervan ga je vervolgens nat.


Doorsparen en onderwijl blijven dromen  :yes:

Audiophylia Nervosa

Je kunt het ook van een andere kant bekijken.

Je hebt een bepaalde voorkeur en daarbij ook nog een droom.

Die droom is maarliefst ca. 4 keer duurder maar ik ben hier altijd realistisch in, krijg ik ook 4 keer beter geluid en 4 keer betere kwaliteit??

Ik heb voor 2 weken terug een Advance Acoustic X-I120 aangeschaft voor mijn zolder set. Ik ben altijd al gek geweest op van die grote blauwe wappers en deze X-I120 kwam op het juiste moment over mijn pad en van de aanschaf heb ik echt geen spijt. Veel vermogen en veel controle op mijn ProAc Studio 150 luidsprekers.

Dus optie één is doorsparen in de hoop dat er op een bepaald moment de juiste Audio Analogue langskomt of optie twee en dat is gaan voor de Advance Acoustic en meteen ervan gaan genieten.

Ik zeg altijd maar zo, stel niet uit tot morgen wat je vandaag kunt doen want morgen kun je er al niet meer zijn.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

sjoek

Citaat van: KI-Pearl op oktober 30, 2019, 07:29:19


Dus optie één is doorsparen in de hoop dat er op een bepaald moment de juiste Audio Analogue langskomt of optie twee en dat is gaan voor de Advance Acoustic en meteen ervan gaan genieten.

Ik zeg altijd maar zo, stel niet uit tot morgen wat je vandaag kunt doen want morgen kun je er al niet meer zijn.

Groeten,
Marcel

:gp: ik wil alleen nog toevoegen hoe lang doe je er over om 4 keer zoveel te sparen? Is het 3 maand zou ik wachten is het 5 jaar zou ik idd nu genieten.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Nostra

Citaat van: sjoek op oktober 30, 2019, 15:51:52
:gp: ik wil alleen nog toevoegen hoe lang doe je er over om 4 keer zoveel te sparen? Is het 3 maand zou ik wachten is het 5 jaar zou ik idd nu genieten.
Het zou idd enkele jaren goed doorsparen worden voor ik een Maestro zou kunnen bemachtigen. De advance acoustic zou enkele maanden nemen.

Ik vraag me gewoon af of het geen miskoop zal zijn.

Ik weet hoe de Maestro speelt. Qua kleur quasi gelijk aan marantz. Wat buizen like sound waar ik best wel gek van ben. Alleen geen zin in buizen te vervangen om de zoveel tijd.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

... het is ook iets typerends van de huidige tijd; behoeftes, wensen, dromen dienen allen direct te worden ingevuld. Uitgestelde aandacht kent men niet meer. Ergens voor sparen - dat is zo des zero's of de decennia daarvoor.
Ik wil nu iets dus ik koop nu iets. En dan dient het bijvoorkeur ook nog groter, beter, duurder te zijn dan die van mijn omgeving.

Citaat van: KI-Pearl op oktober 30, 2019, 07:29:19
Je kunt het ook van een andere kant bekijken.

Je hebt een bepaalde voorkeur en daarbij ook nog een droom.

Die droom is maarliefst ca. 4 keer duurder maar ik ben hier altijd realistisch in, krijg ik ook 4 keer beter geluid en 4 keer betere kwaliteit??

Ik heb voor 2 weken terug een Advance Acoustic X-I120 aangeschaft voor mijn zolder set. Ik ben altijd al gek geweest op van die grote blauwe wappers en deze X-I120 kwam op het juiste moment over mijn pad en van de aanschaf heb ik echt geen spijt. Veel vermogen en veel controle op mijn ProAc Studio 150 luidsprekers.

Dus optie één is doorsparen in de hoop dat er op een bepaald moment de juiste Audio Analogue langskomt of optie twee en dat is gaan voor de Advance Acoustic en meteen ervan gaan genieten.

Ik zeg altijd maar zo, stel niet uit tot morgen wat je vandaag kunt doen want morgen kun je er al niet meer zijn.

Groeten,
Marcel

Rob46

#89
Dat geldt nog niet voor iedereen, maar is inderdaad wel een tendens ....Advance heeft volgens mij wel fraaie componenten. Klankmatig; geen idee....