Nostra's woonkamer luister set (in opbouw)

Gestart door Nostra, juni 15, 2019, 21:27:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

CiteerEn ik blijf er bij, high end audio hoeft niet altijd duur te zijn...
stupid
Waarvan akte  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vinyl_Fuchs

Een tevreden mens telt voor twee. Dus goed bezig.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Nostra

Citaat van: TurboMarco op september 22, 2019, 23:14:30
stupid
Waarvan akte  :-)
Goh weet je, ik erger er mij soms aan dat in de groep audiofielen waar ik ook bij hoor van op een auto forum er soms over duizenden euro's wordt gesproken voor een set speakers, versterker, dac of iets gelijkaardigs.

Langs de andere kant krijg ik wel enorm veel respect van hun omdat ik het allemaal op een strak budget gedaan heb.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september 22, 2019, 23:15:42
Een tevreden mens telt voor twee. Dus goed bezig.
Thx man!

Ja ik heb de laatste jaren geleerd van tevreden te zijn met wat je kan hebben (haalbaar wel te verstaan) of wat je hebt...

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Vinyl_Fuchs

Waarom zou je je daar aan ergeren en daarom is het juist leuk dat het ook mogelijk is met een beperkt budget. Iedereen roeit met de riemen die hij heeft. Het is vooral belangrijk om iedereen in zijn waarde te laten.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Nostra

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september 22, 2019, 23:31:46
Waarom zou je je daar aan ergeren en daarom is het juist leuk dat het ook mogelijk is met een beperkt budget. Iedereen roeit met de riemen die hij heeft. Het is vooral belangrijk om iedereen in zijn waarde te laten.
Goh ergeren ja, die mannen verdienen enkele duizenden euro's per maand, wonen in een kast van een huis,... Ik allemaal niet ;)

Maar voor de rest sla je wel de nagel op de kop.

Ik heb op 9 maand tijd 2 sets zo goed als af gekregen (de dj booth set ook niet te vergeten want daar is de voorliefde voor marantz mee begonnen) waar ik best fier op ben. En dit op een strak budget idd.

Ik geniet er ook van van achter koopjes te jagen.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


TurboMarco

Het leuke is dat je 2e hands erg leuke spullen kan kopen ,natuurlijk moet je daar wel een beetje geluk mee hebben ,maar niet geschoten is altijd mis .

geniet er van wat je hebt  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

tbanis55

Altijd leuk om iets bij elkaar te sprokkelen.
Soms met verassende resultaten.
En inderdaad, high-end hoeft niet duur te zijn.
Maar met zoveel:  als iets nieuw op de markt komt, betaal je daar meestal de hoofdprijs voor.

Zelf heb ik "ouwe meuk" :-)  en ben er erg blij mee.  De techniek is oud (mijn oren ook trouwens...) maar beproeft.  By the way,   pas v.a.  2 a 3 % vervorming begint hoorbaar te worden,  dus ....
Mijn 2270 scoort daar nog erg goed in tesamen met een set B&W DM2a's.

Om hem toch wat "updates"  mee te geven een TP-Link bluetooth receiver en een Avantree bluetooth transmitter aangesloten.  Dus streamen naar de receiver kan ook en de wireless headset past er ook op.

Zit af en toe wel te denken aan een NR1200 maar zag wel dat deze behoorlijk complex in elkaar zit (veel SMD-techniek i.c.m. processors).  Ongetwijfeld goed ontworpen maar of het ECHT nodig is ....
En ,  the bottom line ....,   wat er niet in zit kan ook niet stuk.

Anyway,  als je maar veel luisterplezier hebt van je spullenboel !

Marvin

Op dit moment is het enigste nieuw aangekochte apparaat in mijn setje de Xbox1.
Als je hier MP roept loopt de hele installatie weg.
En ik kan hier op best een hoog niveau rammelen hoor, voor een dubbeltje op de eerste rang.

bramdg

Citaat van: TurboMarco op september 22, 2019, 23:57:51
Het leuke is dat je 2e hands erg leuke spullen kan kopen ,natuurlijk moet je daar wel een beetje geluk mee hebben ,maar niet geschoten is altijd mis .

geniet er van wat je hebt  :yes:

:gp:

klopt ...genieten daar gaat het om
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Nostra

Bedankt mannen!

Genieten doe ik er zeker van! Wetende dat deze installatie een jongensdroom is die uitgekomen is...

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Vanavond nogmaals kunnen genieten van men set aangezien t vrouwtje buitenshuis was.

Iedere keer opnieuw verschiet ik van de klank die uit de p5's komt die aan de pm7200 hangen...

Eender welk genre muziek je op legt, het klinkt gewoon goed! Neen niet goed, super!

Deze versterker/luidspreker combinatie is echt wel een perfect match in mijn oren. (de pm7200 speelt constant in class a btw)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

Continue in klasse A, dan krijgt die het wel op z'n donder, daar gaat die vast niet heel oud meer mee worden 🙄

Citaat van: Nostra op september 25, 2019, 22:16:34
Vanavond nogmaals kunnen genieten van men set aangezien t vrouwtje buitenshuis was.

Iedere keer opnieuw verschiet ik van de klank die uit de p5's komt die aan de pm7200 hangen...

Eender welk genre muziek je op legt, het klinkt gewoon goed! Neen niet goed, super!

Deze versterker/luidspreker combinatie is echt wel een perfect match in mijn oren. (de pm7200 speelt constant in class a btw)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Nostra

Citaat van: xander32 op september 26, 2019, 06:21:22
Continue in klasse A, dan krijgt die het wel op z'n donder, daar gaat die vast niet heel oud meer mee worden [emoji849]
Huh? Waarom dat?

Kan die dat niet aan misschien?

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

Klasse a is lekker, maar zeer inefficiƫnt doordat het grootste deel van de energie in warmte zal worden omgezet; die warmte vinden audiocomponenten vaak niet heel erg fijn.

Citaat van: Nostra op september 26, 2019, 19:17:27
Huh? Waarom dat?

Kan die dat niet aan misschien?

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk