Nostra's woonkamer luister set (in opbouw)

Gestart door Nostra, juni 15, 2019, 21:27:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

renes59

Kunnen die alle 4 aan de PM7200?, en heb je plek voor 4 luidsprekers.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Nostra

Citaat van: renes59 op september 11, 2019, 23:23:51
Kunnen die alle 4 aan de PM7200?, en heb je plek voor 4 luidsprekers.
Heb ik niet gedaan.

Ieder paar apart aangesloten ;)

1 paar gaat de verkoop in omdat ik ze alle 4 moest nemen.

Ander paar gaat aan de computer met versterker tussen.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Nostra

Ondertussen heeft het vrouwtje de node ook ontdekt...

Deze middag  heeft ze haar haar laptop er op aangesloten en zelf via Spotify wat gestreamd.

Ze vind vloerstaanders nog steeds ugly as f*ck maar ik weet dat ze zelf gek is van de klank van de p5's ism de pm7200.

Ik vind dit persoonlijk een zeer goede evolutie hier ten huize, wetende dat ze 9 maand geleden helemaal geen installatie in de woonkamer wou.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

Altijd goed dat mede huisgenoten ook genieten van hetgeen er staat.
Wat ik niet begrijp; waarom moet je een laptop aansluiten op de Node om van Spotify te genieten 🙄

Nostra

Citaat van: xander32 op september 13, 2019, 06:57:10
Altijd goed dat mede huisgenoten ook genieten van hetgeen er staat.
Wat ik niet begrijp; waarom moet je een laptop aansluiten op de Node om van Spotify te genieten [emoji849]
Men vriendin is voedingscoach, haar bureau staat in de woonkamer bij ons. (dus als ze een klant heeft verkas ik naar men hobby kamer)

Installatie opgezet en hare Spotify op de laptop op de node gezet. Pretty convenient als ik mag zeggen. Om ff de situatie te schetsen.

Normaal streamen we van de tablet hoor.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

Dank voor de toelichting, maar ik begrijp het nog niet  :no:

Het streamen van Spotify kan toch direct vanaf de Node, je hebt enkel een device nodig waarop de Bluos app staat t.b.v. de bediening van de Node  :roll:

Rob46

Citaat van: xander32 op september 13, 2019, 06:57:10
Altijd goed dat mede huisgenoten ook genieten van hetgeen er staat.
Wat ik niet begrijp; waarom moet je een laptop aansluiten op de Node om van Spotify te genieten [emoji849]

[emoji848] deze configuratie begrijp ik ook niet....de streaming gaat toch via de Node...?

xander32

Spotify Connect vanaf de laptop, bedoel je dat soms?

Nostra

Citaat van: xander32 op september 13, 2019, 07:50:12
Spotify Connect vanaf de laptop, bedoel je dat soms?
Indeed...

Sorry mannen het is allemaal nieuw voor me de termen...

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

'Sorry' is nergens voor nodig joh, ik stel enkel vragen om de situatie helder te krijgen en daardoor wellicht de ander te kunnen helpen  :yes:.

Spotify Connect vanaf device of laptop is the way to go 👍🏻

Citaat van: Nostra op september 13, 2019, 08:13:21
Indeed...

Sorry mannen het is allemaal nieuw voor me de termen...

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Nostra

Ondertussen lekker aan het genieten van men luister set.

Ik ben enorm blij dat die er staat ondertussen want DIT heb ik enorm gemist de laatste maanden. Gewoon lekker relax op de bank kunnen luisteren en genieten van een goede streep muziek.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Vinyl_Fuchs

Citaat van: Nostra op september 17, 2019, 20:53:48
Ondertussen lekker aan het genieten van men luister set.

Ik ben enorm blij dat die er staat ondertussen want DIT heb ik enorm gemist de laatste maanden. Gewoon lekker relax op de bank kunnen luisteren en genieten van een goede streep muziek.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
Goed bezig.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Nostra

Gisteren avond bezoek gehad van goede vrienden van ons waar de man toch wel verstand heeft van audio.

Gisteren laten horen en de beste man dacht dat er buizen in de Marantz pm7200 zaten (kent niets van marantz btw zit meer in de auto audio wereld)

Mooi compliment vind ik persoonlijk. Hij vond de klank zeer warm van de combinatie van de pm7200 en de p5's.

Ik ben best wel een tevreden man na dit te horen.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


bramdg

Ik kan me deze klank ook nog altijd goed voor de geest halen  :kwijl: :kwijl:
.... in een ver verleden had ik een PM8000 icm P5 ...enorm van genoten



Citaat van: Nostra op september 22, 2019, 13:01:45
Gisteren avond bezoek gehad van goede vrienden van ons waar de man toch wel verstand heeft van audio.

Gisteren laten horen en de beste man dacht dat er buizen in de Marantz pm7200 zaten (kent niets van marantz btw zit meer in de auto audio wereld)

Mooi compliment vind ik persoonlijk. Hij vond de klank zeer warm van de combinatie van de pm7200 en de p5's.

Ik ben best wel een tevreden man na dit te horen.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Nostra

Citaat van: bramdg op september 22, 2019, 15:14:59
Ik kan me deze klank ook nog altijd goed voor de geest halen  :kwijl: :kwijl:
.... in een ver verleden had ik een PM8000 icm P5 ...enorm van genoten
Er zal veel moeten gebeuren om deze set te veranderen...

Het enige buiten een blu-ray speler (met ingebouwde Netflix) die ik op deze set nog kan aansluiten dat ik op lange termijn zou vervangen is de versterker. De enige die ik tot nu gehoord heb op b&w die voor mij beter klinkt als men marantz is de audio analogue Maestro 150.

Moet nog een andere set b&w gaan luisteren op een accuphase a45 die volgens men vriend die de audio analogue Maestro staan heeft nog beter zou klinken.

Dus dit is nog even afwachten.

Maar deze set is echt wel al het meest haalbare met mijn verloning en ik ben er meer dan tevreden van.

Ik ga er 100% eerlijk in zijn, alles wat ik staan heb heeft nog geen 1000 euro gekost. Gewoon geduld gehad en op de juiste momenten de juiste dingen gekocht.

Deze set is voor mij een droom die uitgenomen is.

En ik blijf er bij, high end audio hoeft niet altijd duur te zijn...

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk