De Set van Jeroentje

Gestart door Jeroentje, oktober 04, 2016, 19:02:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Indien de SR puur vermogen zou missen, had dat opgelost moeten zijn met de toevoeging van de MM  :wink:.
Weet je geheel zeker dat het niet een beperking van de speakers (en/of de ruimte -akoestiek) betreft?

Dat ligt nog m.i. meer voor de hand. Dan kan je blijven van apparatuur wisselen, maar dat zal dan nooit tot een tevredenstellend resultaat leiden.

Citaat van: Jeroentje op juli 06, 2017, 16:07:50
Bronnen zijn OK. Die Bluesound is een geweldig ding. De SR6010 mist puur vermogen. Uit verschillende hoeken hoor ik : Arcam!! of NAD

De eeuwige zoektocht gaat verder

xander32

... zoals eerder opgemerkt; die rechter speaker staat helemaal ingebouwd, dat gaat nooit echt helemaal top klinken, je laat daarmee veel potentieel liggen. Andere apparatuur gaat dat niet recht trekken :no:. Indien de opstelling van de speakers debet is aan de door jou gewenste verandering, is investeren in andere apparatuur jammer geld.

Citaat van: Jeroentje op oktober 11, 2016, 19:42:36



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

JohnWx

Citaat van: Jeroentje op juli 06, 2017, 22:52:05
Zaterdag ga ik naar een Anthem MXR710 kijken. Lijkt me wel wat.

Heeft zelfde vermogen nagenoeg

Meeste winst is en blijft akoestiek
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Brutus

Akoestiek is i.c.m. je speaker(plaatsing) wel het belangrijkste. Overigens zit er nog wel m.i. een redelijk verschil tussen de silver- en gold serie van MA. Ooit zelf een keer geswitcht van RS naar GS en dat was bij mij een flink verschil.

Misschien daar nog even naar luisteren?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

DansaN

Citaat van: Brutus op juli 07, 2017, 14:14:40
Akoestiek is i.c.m. je speaker(plaatsing) wel het belangrijkste. Overigens zit er nog wel m.i. een redelijk verschil tussen de silver- en gold serie van MA. Ooit zelf een keer geswitcht van RS naar GS en dat was bij mij een flink verschil.

Misschien daar nog even naar luisteren?
Volgens mij hebben MA's over het algemeen vrij veel ruimte nodig om goed tot hun recht te komen...
Gezien de plaatsing verwacht ik niet dat een switch van RS naar GS de verwachte verbetering gaat brengen.

Qua vermogen kan de SR best een aardige luidspreker aansturen en zou ik ook geen wonderen verwachten van een andere AV receiver.
Wanneer er geen ruimte is om iets met de plaatsing en akoestiek te doen, is de meeste winst misschien wel te halen met een goede (professionele?) Audyssey meting.

Brutus

Dat valt erg mee, MA speakers zijn over het algemeen vrij makkelijk te plaatsen. Maar ik bekijk de foto nog even en die rechter speakers is echt veel te krap geplaatst, daar in moet ik je gelijk geven, op die manier gaat geen enkele speaker tot zijn recht komen ook geen upgrade.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Jeroentje

Ik verwacht meer precisie en ARC schijnt geweldig te zijn. Ik ben het met iedereen eens dat je dan aan het upgraden blijft...... En ik denk ook dat de MA's meet vermogen wel fijn vinden. Op 7 kanalen geeft ie 95 w of zo. Dat zie ik de SR niet doen.
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

DansaN

#52
Citaat van: Jeroentje op juli 07, 2017, 19:39:26
Ik verwacht meer precisie en ARC schijnt geweldig te zijn. Ik ben het met iedereen eens dat je dan aan het upgraden blijft...... En ik denk ook dat de MA's meet vermogen wel fijn vinden. Op 7 kanalen geeft ie 95 w of zo. Dat zie ik de SR niet doen.
Ik zou de specs van je SR maar eens nakijken; dat ontloopt de Anthem niet zo veel.

De Anthem is 120W bij 2 kanaals aansturing; 95W bij 5 kanalen.
De SR6010 is 110W bij 2 kanalen; 5 kanaals is niet gespecificeerd, maar minimaal 70% van dat vermogen (Marantz 70% garantie) en dus minimaal 77W bij 5 kanaals aansturing.

Anthem meet bij 0,1 THD en Marantz bij 0,08 THD.
Vermogens zullen dus dicht bij elkaar liggen.

Marvin

Citaat van: xander32 op juli 06, 2017, 14:05:17
M,n Windows phone gaf dat niet weer.
Dan is dat het probleem in jouw bron.

xander32

 :-D :yes:

... maar nog veel meer mijn probleem met typen op zo'n pruts schermpje van een phone. Iets met dikke vingers en de fijne motoriek  :-D.


Citaat van: marvin op juli 07, 2017, 21:43:34
Dan is dat het probleem in jouw bron.

Jeroentje

De Anthem MXR710 staat nu de spelen hier. Dit kun je een upgrade noemen. Veel zuiverder en nog gedetailleerder
Krachtiger. Nu nog aan het instellen. Morgen ARC eens gaan proberen. Nog altijd een Marantz in bezit. De SR gaat morgen op internet.
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88

Zep

Citaat van: Jeroentje op juli 08, 2017, 23:26:49
De Anthem MXR710 staat nu de spelen hier. Dit kun je een upgrade noemen. Veel zuiverder en nog gedetailleerder
Krachtiger.

Goede keuze dan, veel plezier ermee  HB
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Mooi hoor, gefeliciteerd met je aankoop......nu nog ff een fotootje  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Verder met het genieten dan maar  :yes:.

Jeroentje

Hij heeft vandaag een ARC correctie gehad. Mensen... wat een geluid. Zuiver en getailleerd. Wat minder warm als de SR6010.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Anthem MRX740. UD7007, MA Gold 5.0 5G. Sony Bravia 65 AG9, SVS SB3000, Bluesound Node 2, Rocket 88