Karakteristiek Tannoy

Gestart door xander32, maart 13, 2015, 14:59:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Audiolab is een mooi merk, no nonsense, veel waar voor het geld.

TurboMarco

CiteerIk kwam deze tegen:
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/overige-audio-tv-en-foto/m1630910317-bleusound-node-2i-als-nieuw.html, maar wel prijzig. Er zijn mensen die beweren dat iets goedkopers net zo goed werkt - is dat zo?
Ja dat is zo  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Citaat van: Jet op november 23, 2020, 17:42:23

@Marvin heb toch de indruk dat ik met de 2e handse PMA1500 voor 75 euro meer dan de nieuwe Denon PMA600 net iets meer kaliber koop. Maar ja dat is maar gevoel, ik heb er eigenlijk geen verstand van.
?

Zeker, maar er is altijd iets beters te vinden. [emoji851]

xander32

https://link.marktplaats.nl/m1630720016


Citaat van: Jet op november 23, 2020, 17:42:23
Dank voor de tips Xander ik heb afgesproken om morgen te gaan kijken bij de denon PMA 1500
@Marvin heb toch de indruk dat ik met de 2e handse PMA1500 voor 75 euro meer dan de nieuwe Denon PMA600 net iets meer kaliber koop. Maar ja dat is maar gevoel, ik heb er eigenlijk geen verstand van.

De Bluesound node die je suggereerde Xander is intussen al gereserveerd.
Ik kwam deze tegen:
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/overige-audio-tv-en-foto/m1630910317-bleusound-node-2i-als-nieuw.html, maar wel prijzig. Er zijn mensen die beweren dat iets goedkopers net zo goed werkt - is dat zo?

Komt  mijn broer intussen met deze:
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m1622289470-audiolab-6000a-play-draadloze-streamer-moet-weg.html
Versterker en streamer in een dus. 2 x 50W into 8 ohms Komt goed uit de bus in de reviews. Ziet er ook wel strak uit ,maar of het wat is? Jullie ervaring met Audiolab? Zou het passen bij Tannoy?

The Good Son

Citaat van: TurboMarco op november 23, 2020, 18:41:29
Ja dat is zo  :yes:

Ik ben super tevreden met mijn Node2i, die ik sinds een jaartje in mijn bezit heb.
Als ik nu een streamer zou willen aanschaffen dan koop ik hem meteen weer, zelfs als ze 200 euro duurder zouden zijn dan de huidige prijs.

Ik ben oprecht nieuwsgierig wat in jou ogen goedkoper is maar even zo goed als een BS Node.

TurboMarco

Een chromecast bijvoorbeeld.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

The Good Son

Citaat van: TurboMarco op november 23, 2020, 21:04:34
Een chromecast bijvoorbeeld.

Die heb ik ook, maar hoewel het een prima apparaatje is, heeft de Node wel wat meer mogelijkheden en met mijn ervaringen veel stabieler.

xander32

Je hebt ze beide en kan ze 1 op 1 vergelijken, een ervaringsdeskundige 👍🏻

Zelf heb ik enkel een Node 2 welke ik in het licht van diens aanschafprijs een toppertje vind. Fraaie afwerking, prima dac, top bediening middels een prima app, stabiel. Wat deze echter wel deed is te vaak een call richting de nas, waardoor die laatste steeds uit z'n slaap werd gewekt. Maar dat is mogelijk mijn onkunde betreffende de instellingen. Maar met de NA-11 heb ik daar geen last van. Wellicht ook het verschil tussen wifi (Node) en een draadje (NA-11) 🤔

Citaat van: The Good Son op november 23, 2020, 21:47:45
Die heb ik ook, maar hoewel het een prima apparaatje is, heeft de Node wel wat meer mogelijkheden en met mijn ervaringen veel stabieler.

The Good Son

Citaat van: xander32 op november 24, 2020, 06:28:54
Je hebt ze beide en kan ze 1 op 1 vergelijken, een ervaringsdeskundige 👍🏻

Zelf heb ik enkel een Node 2 welke ik in het licht van diens aanschafprijs een toppertje vind. Fraaie afwerking, prima dac, top bediening middels een prima app, stabiel. Wat deze echter wel deed is te vaak een call richting de nas, waardoor die laatste steeds uit z'n slaap werd gewekt. Maar dat is mogelijk mijn onkunde betreffende de instellingen. Maar met de NA-11 heb ik daar geen last van. Wellicht ook het verschil tussen wifi (Node) en een draadje (NA-11) 🤔

Maar voor zulke problemen heeft BS een prima helpdesk, diie jou meestal in Jip en Janneke taal vertelt hoe het op te lossen is.

https://support1.bluesound.com/hc/en-us/community/topics/200546948-General-Discussions



JohnWx

Citaat van: TurboMarco op november 23, 2020, 21:04:34
Een chromecast bijvoorbeeld.

Altijd met kabeltje gespeeld prima, weet pas sinds week of 5 dat het ook digital out is


8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

... ik ben bang dat het karakteristieke van Tannoy snel verdwenen zal zijn. De gehele productie zal voor het eind van dit jaar naar China worden overgeheveld. Ik zag ook al trieste voorbeelden voorbij komen van desbetreffende "kwaliteit".

Een mooi merk om zeep geholpen  :|

Vinyl_Fuchs

Tsja die Chinezen maken meer (kapot) dan je lief is, al dan niet geholpen door Westerse producenten en consumenten. En dat gaat ons nog flink opbreken sq. breekt ons al op. Boycotten is ook nog lastig omdat die shit overal in verwerkt zit.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

Citaat van: xander32 op november 28, 2020, 23:03:03
... ik ben bang dat het karakteristieke van Tannoy snel verdwenen zal zijn. De gehele productie zal voor het eind van dit jaar naar China worden overgeheveld. Ik zag ook al trieste voorbeelden voorbij komen van desbetreffende "kwaliteit".


Heb je een link naar die voorbeelden?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Ik maak deel uit van een aantal Tannoy draadjes op fb, daar zie je de malheurs. Maar het betreft tot op heden enkel recente uitvoeringen, waaronder de met nieuw leven ingeblazen Legacy serie. De Prestige serie heeft men tot op heden steevast in eigen beheer geproduceerd om kwaliteit issues te voorkomen. Ja, men heeft de Glenairs in het verleden eventjes in China laten produceren, maar hetgeen daar vandaan kwam voldeed niet aan hun eisen, iig niet die van de klanten, waarna men ook deze weer snel in eigen beheer produceerden.

Dat een paar jaar terug een deel van de ervaren bouwers/vakmensen, technici en managers er weg zijn gelopen en voor zichzelf zijn begonnen (Fyne Audio), was al een teken aan de wand.

TurboMarco

ok ,zijn het dan de drivers die niet zo goed meer zijn of gaat het om de afwerking in het algemeen?
Ik heb geen fb dus .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)