'De Mat' van Art Speak

Gestart door Rob46, december 23, 2013, 14:31:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Zo kwam ik onlangs 'De Mat' van Art Speak in mijn collectie tegen. Ik gebruik 'De Mat' weer eens. Geen flauw idee of dit nu werkelijk de geluidskwaliteit verbetert........

SB_Marantz

Wat is de functie van die mat?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Rob46

#2
Het enige wat Art Speak in de meegeleverde handleiding beschrijft is dat door het gebruik van 'De Mat' de cd speler waarneembaar aangenamer zal klinken. Verder dat Art Speak een advies -en ontwerpbureau is op het gebied van geluid en dat men een eigen luidsprekerlijn ontwerpt en bouwt.

'De Mat' is ontstaan uit het streven van hun enige doel: 'het realiseren van een zo natuurlijk mogelijk geluid'.

SB_Marantz

En hoe wil zo'n mat invloed hebben op/in het elektronisch domein?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Rob46

Dat is een goeie SB! Ik heb geen idee. Wellicht dat er andere forumleden een mening of ervaring met deze 'Mat' hebben?

SB_Marantz

Niet dat je het ding niet zou mogen gebruiken maar het lijkt me al erg duidelijk.
Beetje hetzelfde idee als de kap van je speler met bitumen te beplakken.

Ik heb ergens een heel mooi stukje over cd spelers..........no BS en heel erg duidelijk.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Citaat van: Rob46 op december 23, 2013, 14:40:40
Het enige wat Art Speak in de meegeleverde handleiding beschrijft is dat door het gebruik van 'De Mat' de cd speler waarneembaar aangenamer zal klinken. Verder dat Art Speak een advies -en ontwerpbureau is op het gebied van geluid en dat men een eigen luidsprekerlijn ontwerpt en bouwt.

'De Mat' is ontstaan uit het streven van hun enige doel: 'het realiseren van een zo natuurlijk mogelijk geluid'.

Je bedoeld een audio sloper  :-D

Hoor de beste man nog tegen mij zeggen dat door zijn unieke modificaties hij zo een heel octaaf meer laag uit zijn versterkers laat komen  :-D

De Mat.. net als bij de vrouw.. gewoon weglaten.

Valt in het rijtje randje van de cd afdraaien of met stift inkleuren enz.. een loopwerk is niet ontworpen voor dat extra gewicht en ben van mening dat het eerder instabiliteit geeft dan meer stabiliteit..

SB_Marantz

Ik wilde het wat subtieler houden.............. :-D

Moh!  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Rob46

Is een punt......die mat bij de vrouw  :yes:  8-). Ik heb hier geen bijgeluiden, maar ik weet mij nog te herinneren dat in mijn SA7003 de 'Mat' een hoop herrie creĆ«erde......

SB_Marantz

Daarom..........let op met dat marketing geleuter.
Maakt meer kapot dan vrouwen en drank samen.  :gaap: :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Rob46

Zo worden er toch bijzondere Tweaks bedacht in audiofiel land. Mij bekruipt dan het gevoel dat de commercie het enige doel is?

Rob46

Citaat van: SB_Marantz op december 23, 2013, 15:04:02
Daarom..........let op met dat marketing geleuter.
Maakt meer kapot dan vrouwen en drank samen.  :gaap: :wink:

Hihi, inderdaad marketing......

SB_Marantz

#12
Goed bekropen!

Doet me aan de Peter Belt tijd denken met zn alu stripjes die je om de speaker kabel en interlinks moest draaien voor een beter geluid.  :schater:

Maar goed, dat kan geen kwaad............zo'n fanta mat wel.

Ik zou er een glas bier op parkeren o.i.d.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

audiof. zonder budget

 Ach, ik heb me vroeger ook bezondigd aan zaken waar de "meetbaarheid" niet altijd aantoonbaar was. Als voorbeeld ik had een zwaar lager waar het verloopstukje voor 45 tpm single precies in het binnenlager paste. Dat plaatste ik dan bovenop de LP en door het extra gewicht werd de zaak stabieler en zou er minder "wow en flutter" zijn..... ik vond op dat moment dat het beter klonk.

Zo hebben we allemaal wel wat, en als je dat dan nog kan verkopen ook, chapeau hoor clown1
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

thanatos

Citaat van: Rob46 op december 23, 2013, 15:06:03
Hihi, inderdaad marketing......

Nouja.. nu zijn de meeste audio producten als commerciƫle producten bedoeld. Ergens moet er geld verdiend worden en daar in de categorie waar de consument minder wenst te besteden en de producent toch wil verkopen zal hij concessies maken om toch tot die prijs/marge te kunnen komen.

In zo'n geval valt er best in degelijkheid/uitvoering wat te verbeteren. Maar de vraag is diegene die het uitvoert weet hij wat hij doet of is het een 'tovenaar' en 2 ga je de veranderingen kunnen waarnemen...