Set van Andriessen

Gestart door andriessen, december 16, 2013, 23:04:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andriessen

Hallo ,
Ik kijk al een tijdje mee op het forum maar post niet echt veel dus ik dacht, laat ik eens wat over mijn set vertellen.
Mijn set staat op de zolderkamer en bestaat uit :

Marantz PM14 mkii ki
Marantz CD14
Marantz ST17
DACmagic
Sansui SR 838 platenspeler

De platenspeler en cd speler gebruik ik eigenlijk weinig het meeste luister ik via de pc via de DACmagic.

Supra kabels en Audioquest XLR
Als luidsprekers heb ik de KEF 103.2 omdat ik geen ruimte heb voor grotere speakers en de Kef's zeer natuurlijk en gewoon harstikke mooi vind klinken. Deze zijn wel gemodificeerd dus andere aansluitterminals , opnieuw opgebouwde scheidingsfilters , dempingsmateriaal en loodbitumen.

Ik ben begonnen met een AV receiver die ik voor mijn 15 verjaardag kreeg.
Daarna ben ik overgestapt naar Denon 1560 cd en versterker + onkyo tu9900.
Deze set heb ik verkocht na het overleden van de denon versterker en toen de marantz set van iemand voor een nette prijs kunnen kopen.
Deze set was weinig gebruikt en was helemaal compleet zelfs de handleidingen zaten er nog bij.


Ik zal binnenkort nog wat meer foto's maken.

Cornelis1921

 stupid
Mooie set A. Ziet er patent uit. :yes: notworthy

Alleen vraag ik mij soms weleens af wat de meerwaarde van zo'n externe DAC nu eigenlijk is. Ik heb er geen één, en ik heb zo één nog nooit in een testopstelling gehoord, dus kan ik er ook moeilijk een oordeel over hebben.
byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Welkom, een fraaie combi van cdp en versterking die 14-serie :kwijl:.

andriessen

Citaat van: Cornelis1921 op december 16, 2013, 23:13:37
stupid
Mooie set A. Ziet er patent uit. :yes: notworthy

Alleen vraag ik mij soms weleens af wat de meerwaarde van zo'n externe DAC nu eigenlijk is. Ik heb er geen één, en ik heb zo één nog nooit in een testopstelling gehoord, dus kan ik er ook moeilijk een oordeel over hebben.
byebye

Hallo Cornelis ,
Het voordeel is dat het een geluidskaart in je pc bespaard (ruimte) welke meestal niet van hele hoge kwaliteit zijn en zo'n DAC geeft een hele verbetering van de geluidskwaliteit ten opzichte van de interne geluidskaart.
Verder wordt het geluid 'ge-upsampled'  van bijv 44.1Khz naar bijv 96Khz of 48Khz maar of dit uitmaakt ik hoor niet veel verschil  :-)

Ik koop alles tweedehands dus ik heb voor niet al te veel geld een leuke en praktische upgrade gevonden. :-)

andriessen

Citaat van: xander32 op december 17, 2013, 06:32:39
Welkom, een fraaie combi van cdp en versterking die 14-serie :kwijl:.

Bedankt , ja de cd speler en versterker zijn een gouden combinatie en zijn ook voor elkaar gemaakt  :-D
Zeker met een beetje fatsoenlijke kabel komen ze helemaal tot hun recht.

Cornelis1921

Dank voor je korte en duidelijke uiteenzetting. notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

andriessen

Nu ook een 2238B erbij gekocht voor weinig , klinkt ook super lekker warme klank :)

xander32


andriessen

Echt wel , eind jaren 70  HB

jeroen pijper

Echt een mooie recenter.  Deze serie heb ik nooit gehad.  Klinkt beter dan die nieuwe spul bij de saturn van marantz. 

Sent from my marantz 4230

Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055


speakers
bose 205 Marantz 7g

SB_Marantz

Citaat van: jeroen pijper op december 20, 2013, 21:18:49
Echt een mooie recenter.  Deze serie heb ik nooit gehad.  Klinkt beter dan die nieuwe spul bij de saturn van marantz. 

Sent from my marantz 4230


Sterk spul die Vodka.... :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

andriessen

Haha Jeroen  :-P
Ik moet zeggen dat ik de 'B' serie eerst niet zo mooi vond maar nu hij hier staat is hij eigenlijk wel erg mooi :)

jeroen pijper

Ik heb de b serie nog nooit in het echt gezien. Ik vind ze te duur.  Ik heb het gevoel dat ik steeds de oude zwarte marantzen koop

Sent from my marantz 4230

Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055


speakers
bose 205 Marantz 7g

bas focal marantz

Citaat van: andriessen op december 21, 2013, 11:47:13
Haha Jeroen  :-P
Ik moet zeggen dat ik de 'B' serie eerst niet zo mooi vond maar nu hij hier staat is hij eigenlijk wel erg mooi :)
Dat had ik ook met de MR230 van marantz maar eenmaal hier is het toch een mooi apparaat  .

En de B serie vindt ik ook mooier dan een jaar geleden .

jeroen pijper

Heb ik van iemand gehoord dat het niet zo goed klinkt dan een iets uit de b serie

Sent from my marantz 4230

Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055


speakers
bose 205 Marantz 7g