De set van fjdewolf

Gestart door fjdewolf, maart 08, 2014, 21:29:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fjdewolf

Citaat van: pameijer op mei 03, 2014, 18:21:17
Wat een hondenboel bij jou thuis zeg  clown1

Mooie setup, beetje krappe plaatsing maar veel opties heb je ook niet volgens mij. Spectral maakt mooi spul, ben zelf vooral gecharmeerd van hun tv-meubels waar al speakerdoek voor de center op zit.

Tja, het zijn geen honden maar wolven  notworthy
Bij het plaatsen van de apparatuur zeiden ze al dat de open haard eigenlijk iets moest verschuiven. Maar ja, dat lukte niet violent1.
Marantz SR6008 | Marantz UD5007 | Denon DP-300F
B&W 683 S2 | B&W 685 S2 | B&W HTM61 S2 | Rel T7
Samsung UE55F9000 | Synology DS207+

xander32

Citaat van: fjdewolf op mei 03, 2014, 23:34:01
Bedankt voor de tip, ik ga eens wat schuiven om te luisteren wat naar voren plaatsen met het geluid gaat doen.
Waarschijnlijk; een wat meer strakke bass, een scherper en rustiger stereobeeld, het geluid komt beter los van de speakers.

:yes:

pietjepc

Ziet er netjes uit, zeg! :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

ValentinoA

ja inderdaad, prachtig. Mooie meubel ook!
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

Marantz 81


fjdewolf

Al 3/4 jaar genieten van mijn set. Ik dacht al een stukje geplaatst te hebben over mijn ervaringen, maar dat is dus nog niet het geval  violent1. Eerst maar wat ervaringen voordat ik mijn uitbreidingen presenteer.

Ik ben heel tevreden over de combinatie Marantz SR6008 en de B&W speakers / REL subwoofer. Lekkere bas, heeft even geduurd om deze goed in te regelen zodat de bas niet te overheersend is, maar wel aanwezig. Ook de midden- en hoge tonen komen lekker uit de set, klinkt geweldig. Ook hier even wat inregelwerk na eerste inregeling via Audessey. Wat een verbetering ten opzichte van mijn vorige set met Mission speakers.
Het streamen van muziek via de NAS gaat makkelijk en werkt prima. Hiervoor gebruik ik de DeRemote app, welke ik wat gebuikersvriendelijker vind en bovendien heeft deze app meer mogelijkheden dan de standaard Marantz app.

Kortom: ik geniet nog steeds met volle teugen, zowel bij mijn favoriete Classic Rock muzik als bij de wat rustigere muziek van mijn vrouw  notworthy notworthy.
Marantz SR6008 | Marantz UD5007 | Denon DP-300F
B&W 683 S2 | B&W 685 S2 | B&W HTM61 S2 | Rel T7
Samsung UE55F9000 | Synology DS207+

fjdewolf

En dan nu mijn uitbreidingen:
- Toch een Marantz blu-ray speler (UD5007) aangeschaft ter vervanging van mijn Philips speler. Wachten op een opvolger van deze speler duurde te lang, en het is maar de vraag of er een opvolger komt van de UD-serie met alle nieuwe netwerkspelers. Een kasse beter dan de Philips en bovendien 3D voor de films die af en toe worden gedraaid.
- Een Denon DP-300F platenspeler om de collectie Vinyl nog te kunnen draaien. Kijken hoe dat gaat bevallen, al lang geen vinyl meer gedraaid.

Kortom: de komende periode weer testen, inregelen en spelen met de nieuwe apparatuur :yes: :yes:!

Florus Jan
Marantz SR6008 | Marantz UD5007 | Denon DP-300F
B&W 683 S2 | B&W 685 S2 | B&W HTM61 S2 | Rel T7
Samsung UE55F9000 | Synology DS207+

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32

Mooi hoor, een setje nieuwe bronnen. Geniet er van.

Citaat van: fjdewolf op januari 31, 2015, 14:13:34
En dan nu mijn uitbreidingen:
- Toch een Marantz blu-ray speler (UD5007) aangeschaft ter vervanging van mijn Philips speler. Wachten op een opvolger van deze speler duurde te lang, en het is maar de vraag of er een opvolger komt van de UD-serie met alle nieuwe netwerkspelers. Een kasse beter dan de Philips en bovendien 3D voor de films die af en toe worden gedraaid.
- Een Denon DP-300F platenspeler om de collectie Vinyl nog te kunnen draaien. Kijken hoe dat gaat bevallen, al lang geen vinyl meer gedraaid.

Kortom: de komende periode weer testen, inregelen en spelen met de nieuwe apparatuur :yes: :yes:!

Florus Jan