3x Marantz PM7004 en 3x Onkyo TX-NR818 en A-9030

Gestart door CBdicX, september 03, 2013, 13:43:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

#30
Citaat van: mountainbiker op september 07, 2013, 18:54:53
Ok bedankt!!  pompom

Even serieus, het is niet zo ingewikkeld:

Van de Onkyo 818 pre-out:

Front L/R > Marantz PM7004
Surround L/R > Marantz PM7004
Center + Surround Back (beide mono) > Marantz PM7004
Subwoofers > Onkyo A-9030

Bol Tweeters loopt iets anders, die gaan van High Level L/R Onkyo naar een High/Low converter dan via RCA naar Onkyo A-9030.

Zie je, valt wel mee.
Zoals aangegeven, nu heb ik handmatige "controle" over volume, en toon regeling per kanaal.
Dit kan uiteraard ook met de receiver via handmatige EQ maar die regeling is veel lastiger en dan raak je Audyssey kwijt (het is het een of het ander, tenminste bij Onlyo), in mijn setup is alles te gebruiken, hoeft niet perse, kan wel.
Ik heb de setup ook getest zonder Audyssey maar ik vind het meer in balans met Audyssey. 

Onkyo geeft als voorbeeld om de pre-out te gebruiken als je een setup wilt met surround Back en bijvoorbeeld surround High. Dan komt de 818 een versterker te kort, het is 7.2 niet meer, dus zegt Onkyo, sluit een extra versterker aan en hoppa, een 9.2 systeem.

Marvin


renes59

Citaat van: CBdicX op september 03, 2013, 19:13:37
Klopt dat duurder zeker niet "beter" is.
Een groot deel van de speaker prijs word bepaald door het design, hoe lastig iets te fabriceren is en gebruikte materialen, en dan laten wij voor het gemak speakers buiten deze discussie waarvan een surround set met "subwoofer" 100 euro kost.
Als je eens kijkt naar een set Nautilus van B&W daar word de prijs voor 90% bepaald door de productie methode, niet de speakers op zich.
Stop je deze drivers in een rechthoekige speaker box ben je 10% van de prijs kwijt en ze zullen hoogst waarschijnlijk het zelfde klinken in een blinde test.
Ooit wel eens gehoord?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

CBdicX

#33
Citaat van: renes59 op september 07, 2013, 20:20:08
Ooit wel eens gehoord?

De Nautilus heb ik nooit gehoord, wel de 802 Diamond (7.000 euro per stuk!!) ik was niet onder de indruk, gewoon en goede speaker meer niet.
Ik kon schakelen tussen de 802 en Tannoy Definition DC10 (6.000 euro per set) en ik moet zeggen dat Tannoy voor mij prettiger klonk, en de helft van de prijs.
Niet echt een rechthoekige kist natuurlijk die DC10 maar wel wat eenvoudiger dan het ontwerp van de 802 wat dan ook in de prijs terug te zien is, en voor mij zeker niet in het geluid.
Maar goed, het is vaak wat tussen de oren gebeurd, niet erin............

Damhooligan

Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.