3x Marantz PM7004 en 3x Onkyo TX-NR818 en A-9030

Gestart door CBdicX, september 03, 2013, 13:43:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op september 05, 2013, 19:55:15
Dat gebeurt ook, de 818 heb ik op 90 Hz staan voor de subs en alle andere speakers op 80 Hz.
De sub pre-outs (2x) gaan gewoon via RCA naar de A-9030 die dan als externe versterker dienst doet voor de 2 passieve subs waar "normaal" gesproken er 2 actieve subs staan.
De losse tweeter bollen hebben hun eigen filter.......
Heb je dan ook nog een passief filter voor de subs ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: Marco op september 05, 2013, 20:59:27
Heb je dan ook nog een passief filter voor de subs ?
uhhhhhhh, de Onkyo is toch het filter, op 90 Hz en niet hoger, of begrijp ik "bass management" verkeerd ?

Zoldar

In de ideale situatie zet je 5 full rangevspeakers in eennkamer met weinig room modes. Maar die luxe hebben weinig (qua grootte van de kamer en speakers)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

CBdicX

Citaat van: Zoldar op september 06, 2013, 19:34:03
In de ideale situatie zet je 5 full rangevspeakers in eennkamer met weinig room modes. Maar die luxe hebben weinig (qua grootte van de kamer en speakers)

Maar zodra je met Audyssey gaat werken hebben de fullrange speakers dan wel nut in samenwerking met 1 of meerder subs ?

Ik denk dat ik dit weekend het eens ga proberen zonder Audyssey dus alleen met de PM7004's......
Wie weet hoe goed dit klinkt.
Ik heb wel de Needle Tower fronts nu vervangen door een set Magnat Neos Towers (die stonden te verstoffen in de schuur), qua inhoud meer dan 2x zo groot als Needle, 2x 11 cm woofers (30 Hz) en 2x 11 cm midden drivers, en een softdome tweeter tot 40.000 Hz.

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op september 06, 2013, 13:40:49
uhhhhhhh, de Onkyo is toch het filter, op 90 Hz en niet hoger, of begrijp ik "bass management" verkeerd ?
Je schreef dat de subs passief waren ,in jouw geval zijn ze dus actief  :-)

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Damhooligan

Citaat van: CBdicX op september 03, 2013, 13:43:55
Ik heb toch na wikken en wegen gekozen om het eind geluid door de PM7004 te laten doen omdat ik een fan ben van midden tonen en deze simpel met 1 draai aan de knop naar voren te halen zijn.

Ik heb zelf ook een pm7004, en vind ook de mids geweldig.
Heb geen ervaring met 'pre-out' set up.

Maar ik vraag me af , als je de 7004 als eindversterker gebruitk, heb je dan nog wel controlle over de mids?
Ik dacht dat als je de 7004 als eind versterker begruikt , je dat niet kon.
Want zit tone control niet in het voor versterker gedeelte ?

Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.

CBdicX

Citaat van: Marco op september 06, 2013, 23:36:29
Je schreef dat de subs passief waren ,in jouw geval zijn ze dus actief  :-)

Ik heb ook omschreven dat de inderdaad passieve subs als actief worden gebruikt dmv een Onkyo A-9030 die gewoon aan de sub pre-outs hangt van de TX-NR818.
Ik heb in het verleden altijd wat gesodemieter gehad met "fabrieks" actieve subs. Allerlei verkoop gezwets over constructie dit en woofer dat, maar nooit, voor mij dan, een echt lekkere bass. Vaak ook toch wel wat gebrom (resonantie) van de versterkers in de kast, of een pure 50 Hz brom, wel zacht maar toch.....Nu zit er een lekkere externe versterker achter in 2 muisstille kasten  :-D
Wat ik ook prettig vind is dat ik niet vast zit aan wat een fabrikant bedenkt om zijn zakken te vullen. Ik heb zelf voor dit type woofer gekozen met betreffende kast(en), 1 als freeair de ander klassiek, en ik had de keus wat voor versterker.
Ik zit aan een prijs die een gemiddelde sub ook in de winkel kost maar nu heb ik iets wat ik wil en niet wat een verkoop afdeling mij wil verkopen.

CBdicX

Citaat van: Damhooligan op september 07, 2013, 04:10:06
Ik heb zelf ook een pm7004, en vind ook de mids geweldig.
Heb geen ervaring met 'pre-out' set up.

Maar ik vraag me af , als je de 7004 als eindversterker gebruitk, heb je dan nog wel controlle over de mids?
Ik dacht dat als je de 7004 als eind versterker begruikt , je dat niet kon.
Want zit tone control niet in het voor versterker gedeelte ?

Eindversterker is niet helemaal het goede woord denk ik. De pre-out zijn uiteraard ook (Low) versterkt en sturen ook het signaal met Audyssey naar buiten als je dat gebruikt. Dit signaal komt op de PM7004 binnen via de CD ingang dus heb je gewoon nog zeg maar eindcontrole over de toon regeling.
Ik doe een Audyssey setup met de PM's in de source direct stand, (volume van de PM op 50%) dus om alle toon regelingen heen, en na de setup gaat source direct weer uit en voeg ik alleen MID toe om het geluid zo te krijgen wat ik lekker vind.
Een hoop, zo niet alle, geluid puristen zullen wel denken dat dit onzin is om zoveel euro's uit te geven aan 3 extra versterkers, maar na wat testen met een PM op recht en links via de Onkyo, vind ik het verschil behoorlijk. Niet als je de PM's in direct mode zet, dan hoor ik geen verschil met Onkyo, maar met de toon regeling actief is het voor mij geen probleem om dan 3 PM's te hebben staan die de toon regeling verzorgen bovenop wat Onkyo en Audyssey doen.
Ik zal wel een paar vern#ukte Disco oren hebben  :-)
Het hard en zacht zetten verloopt gewoon via de Onkyo dus van de PM's blijf ik verder af.
Dus nee, een echte eindversterker is het niet, meer een versterker die mij het Marantz geluid geeft terwijl de Onkyo alle digitale trucks doet die ik niet kon met de SR7007 die ik hiervoor had.

mountainbiker

Ik ben helemaal de weg kwijt in dit verhaal :| .Heb je misschien iets van een aansluitschema zodat het allemaal wat duidelijker wordt?
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Zoldar

Je hebt gewoon 5 geingergeerde amps staan die je per kanaal kan bijregellen in volume balans en toon. Maar ook 5keer een extra vv na de 818.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Damhooligan

Citaat van: CBdicX op september 07, 2013, 08:13:55
Eindversterker is niet helemaal het goede woord denk ik. De pre-out zijn uiteraard ook (Low) versterkt en sturen ook het signaal met Audyssey naar buiten als je dat gebruikt. Dit signaal komt op de PM7004 binnen via de CD ingang dus heb je gewoon nog zeg maar eindcontrole over de toon regeling.
Ah, hij loopt via cd bij de PM naar binnen.
dat is wel interessant.

Citaat van: CBdicX op september 07, 2013, 08:13:55
Ik doe een Audyssey setup met de PM's in de source direct stand, (volume van de PM op 50%) dus om alle toon regelingen heen, en na de setup gaat source direct weer uit en voeg ik alleen MID toe om het geluid zo te krijgen wat ik lekker vind.

Ik had al op de foto's gemerkt dat de stand van mids bijna maximal was.

Ook interessant om te lezen hoe je audyssey set up heb gebruikt eerst met source direct en daarna zonder.

Citaat van: CBdicX op september 07, 2013, 08:13:55Een hoop, zo niet alle, geluid puristen zullen wel denken dat dit onzin is om zoveel euro's uit te geven aan 3 extra versterkers, maar na wat testen met een PM op recht en links via de Onkyo, vind ik het verschil behoorlijk. Niet als je de PM's in direct mode zet, dan hoor ik geen verschil met Onkyo, maar met de toon regeling actief is het voor mij geen probleem om dan 3 PM's te hebben staan die de toon regeling verzorgen bovenop wat Onkyo en Audyssey doen.
Ik zal wel een paar vern#ukte Disco oren hebben  :-)
Als het voor jou werkt , dat is het belangrijkste.


Citaat van: CBdicX op september 07, 2013, 08:13:55
Het hard en zacht zetten verloopt gewoon via de Onkyo dus van de PM's blijf ik verder af.
Dus nee, een echte eindversterker is het niet, meer een versterker die mij het Marantz geluid geeft terwijl de Onkyo alle digitale trucks doet die ik niet kon met de SR7007 die ik hiervoor had.

Dus het volume van de pm's blijft op 50% ?


Ik moet toegeven dat je er in ieder geval heel goed over na heb gedacht, en het zit verdomd goed in elkaar.
Met de logica is niks mis, het enige problem is dat jij mij nu veel te veel ideen heb gegeven..  notworthy
Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.

CBdicX

Citaat van: Zoldar op september 07, 2013, 10:07:43
Je hebt gewoon 5 geingergeerde amps staan die je per kanaal kan bijregellen in volume balans en toon. Maar ook 5keer een extra vv na de 818.
Klopt, ik heb ook nooit anders beweert.......

CBdicX

Citaat van: mountainbiker op september 07, 2013, 09:01:56
Ik ben helemaal de weg kwijt in dit verhaal :| .Heb je misschien iets van een aansluitschema zodat het allemaal wat duidelijker wordt?

Hierbij het aansluit schema  :wink:

mountainbiker

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1