Set van AndreC

Gestart door AndreC, mei 05, 2013, 01:18:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Actionhost

NICE!!!

TV ook strak opgehangen!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 06, 2013, 13:06:08
NICE!!!

TV ook strak opgehangen!
Thxs, set en de rest ziet er ook keurig uit bij jou.

Had vanmorgen eens wat geschoven en gedraaid met de fronts hier in huis.
Echt cm werk meer niet, niet te geloven wat het in het laag voor een verbetering gaf, uiteraard opnieuw de microfoon eraan gehangen.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Marvin

Hoop deuren, wat zit er achter deur nummer 1?

:-D


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

AndreC

Citaat van: marvin op mei 07, 2013, 15:21:58
Hoop deuren, wat zit er achter deur nummer 1?

:-D


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Van links naar rechts.
Deur naar gang (voordeur), middelste gang (wc, trappenhuis), deur van het beroemde berghok.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Zoldar

strak hoor. zeker met die tv zo.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

AndreC

Citaat van: Zoldar op mei 07, 2013, 16:12:50
strak hoor. zeker met die tv zo.

Ja ja dilemma hier, wel kastje voor hifi, of geen kastje.
Ben zelf ook heel tevreden nu, maar vind zo zonde van de rest van de apparaten.

Het heeft beide wat, dit echt heel mooi strak, mooi overzichtelijk zonder stoor factoren.
Met kast, alles mooi in het zicht, maar het strakke is dan wel wat weg.

Zoals al aangegeven, ik ga zelf een geschikte kast maken, mocht het niet staan is het snel genoeg opgeruimd.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

Citaat van: AndreC op mei 05, 2013, 01:18:54

Heb vorige week een Nas gekocht, echter dient deze nog geïnstalleerd worden, wanneer dit gaat gebeuren weet ik niet, wacht op de mail of telefoontje dat dit gaat gebeuren.


Niet zelf gedaan dan? Heb ook een Syno, en zelf een beetje pielen om 'm helemaal werkend en 'getuned' te krijgen is onderdeel van de lol. Ook erg verslavend trouwens. Al spijt dat ik niet meteen een snellere Syno heb gekocht met meer trays voor toekomstige opslag. Mooi spul.

Inmiddels al helemaal draaiende?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 08, 2013, 22:32:31
Niet zelf gedaan dan? Heb ook een Syno, en zelf een beetje pielen om 'm helemaal werkend en 'getuned' te krijgen is onderdeel van de lol. Ook erg verslavend trouwens. Al spijt dat ik niet meteen een snellere Syno heb gekocht met meer trays voor toekomstige opslag. Mooi spul.

Inmiddels al helemaal draaiende?
Nee nog niet, RoGEK zou hem voor me inrichten, heb daar niet zo veel kaas van gegeten.
En natuurlijk zou het na maanden zelf pielen wel lukken, maar laat het liever doen door iemand die weet wat hij doet, kan ik hem ook meteen alles vragen.
Hoop wel dat het binnenkort gebeurd, wacht nu al 1,5 week.
Laptop staat al vol, kan ik daarna eindelijk genieten.
De kids klagen ook al, films staan op de HD van de Nas, dus ze kunnen nu geen films kijken.

Over de ds212+, denk dat 4 tb wel genoeg is hier, over de snelheid ook goede testen gelezen.
Verder denk ik niet dat ik 1000000 nummer ga verzamelen.
Ben meer het type van binnenhalen, luisteren en alleen de goede behouden.
Ga niet alle cd's bewaren, neem de leuke eruit en de rest verwijder ik omdat ik weet dat ik ze dan toch niet ga luisteren.
Op die manier krijg je naar verloop van tijd een collectie die je ook goed vindt.

Wat heb jij voor server, die van Synology of twonky ?
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

#23
Citaat van: AndreC op mei 08, 2013, 23:25:36
Nee nog niet, RoGEK zou hem voor me inrichten, heb daar niet zo veel kaas van gegeten.
En natuurlijk zou het na maanden zelf pielen wel lukken, maar laat het liever doen door iemand die weet wat hij doet, kan ik hem ook meteen alles vragen.
Hoop wel dat het binnenkort gebeurd, wacht nu al 1,5 week.
Laptop staat al vol, kan ik daarna eindelijk genieten.
De kids klagen ook al, films staan op de HD van de Nas, dus ze kunnen nu geen films kijken.

Over de ds212+, denk dat 4 tb wel genoeg is hier, over de snelheid ook goede testen gelezen.
Verder denk ik niet dat ik 1000000 nummer ga verzamelen.
Ben meer het type van binnenhalen, luisteren en alleen de goede behouden.
Ga niet alle cd's bewaren, neem de leuke eruit en de rest verwijder ik omdat ik weet dat ik ze dan toch niet ga luisteren.
Op die manier krijg je naar verloop van tijd een collectie die je ook goed vindt.

Wat heb jij voor server, die van Synology of twonky ?

Er staan ook nog veel meer dingen dan alleen muziek op de Syno hoor. Maar natuurlijk zijn 2 trays meer dan prima te doen. Maar met foto en video materiaal, centrale server voor Imac en Macbook etc kan het best rap gaan. Een full blu ray ISO rip kan al 40gig zijn (natuurlijk legale kopie voor eigen gebruik!). Luxe probleem :-). Ik ken iemand met een 1812 en alles vol :-)

Ik gebruik gewoon de server van Syno idd. Bevalt prima zowel voor audio als video.

En maanden kost het niet hoor. Het opzetten ben je wel een dagje mee zoet (op 'm helemaal klaar te maken....van buiten benaderbaar, ik heb een .nl adresje eraan gekoppeld omdat ik dat leuk vond, wat extra software erop gezet etc).

Daarna nog een beetje pielen met de mappen goed inrichten, eventuele externe back-up maken, guest users logins en rechten aanmaken. Nja ja noem maar op.

Maar zeer goede aankoop! Ga je geen spijt van krijgen.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

#24
Citaat van: Actionhost op mei 08, 2013, 23:43:32
Er staan ook nog veel meer dingen dan alleen muziek op de Syno hoor. Maar natuurlijk zijn 2 trays meer dan prima te doen. Maar met foto en video materiaal, centrale server voor Imac en Macbook etc kan het best rap gaan. Een full blu ray ISO rip kan al 40gig zijn (natuurlijk legale kopie voor eigen gebruik!). Luxe probleem :-). Ik ken iemand met een 1812 en alles vol :-)

Ik gebruik gewoon de server van Syno idd. Bevalt prima zowel voor audio als video.

En maanden kost het niet hoor. Het opzetten ben je wel een dagje mee zoet (op 'm helemaal klaar te maken. Van buiten benaderbaar, ik heb een .nl adresje eraan gekoppeld omdat ik dat leuk vond, wat extra software erop gezet etc).

Maar zeer goede aankoop! Ga je geen spijt van krijgen.
Heb natuurlijk zelf ook wat geprobeerd, hij geeft op de Synology aan dat hij ready is, lampjes branden dus zoals het goed moet zijn.
Maar zie hem niet in mijn netwerk tot op heden.
Zou me niks verbazen als 1 klik ergens al genoeg is. :schater:
Dan geloof ik music en movie software van cd erop en dan zou ik kunnen beginnen.

De foto's heb ik allemaal op de HD van de eminent em7080 van de slaapkamer staan, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.
Films die kijken we en verwijder ik dan gelijk, dus dat zal een roulatie zijn van pak hem beet 300gb.
Wil ik hem nog eens zien download ik hem toch weer opnieuw.
Heb ziggo alles in 1 extra, dus gaat rap zat, en daarbij ben niet een verzamelaar, zie daar persoonlijk het nut niet van in.
Voor de rest heeft de laptop een opslag van 500gb, ruim genoeg omdat films gelijk na het repareren en uitpakken via Grabit worden opgeslagen op de Nas, weet dat het ook intern kan, maar op de manier zoals ik het nu doe ben ik het gewent.
Als alles werkt ga ik het zeker eens uitproberen om het via de Nas te doen.
Zei net rechtstreeks op de Nas, maar bedoel strakjes, voorheen hing de HD die nu in de Nas zit in een extern behuizing en werd daar alles op gezet, en dan als een gek door het huis rennen met die HD.
Gelukkig ben ik daar dadelijk van af.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

Citaat van: AndreC op mei 09, 2013, 00:06:37
Heb natuurlijk zelf ook wat geprobeerd, hij geeft op de Synology aan dat hij ready is, lampjes branden dus zoals het goed moet zijn.
Maar zie hem niet in mijn netwerk tot op heden.


Heeft vaak ook met instellingen router te maken. Ik neem aam dat je 'm ook van buiten je netwerk wil benaderen (bv op je werk of zo)? Dan moet je ook even je poorten van je router instellen.

Ik vind de interface van Syno trouwens geweldig werken (Disk Station Manager).

En wat je zegt, natuurlijk kan 4 gig meer dan voldoende zijn!

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 09, 2013, 09:58:32
Heeft vaak ook met instellingen router te maken. Ik neem aam dat je 'm ook van buiten je netwerk wil benaderen (bv op je werk of zo)? Dan moet je ook even je poorten van je router instellen.

Ik vind de interface van Syno trouwens geweldig werken (Disk Station Manager).

En wat je zegt, natuurlijk kan 4 gig meer dan voldoende zijn!
Zou inderdaad leuk zijn als je buiten de deur de nas ook kunt benaderen.
Voor werk hoeft dat niet, ik ben denk ik 1 van de gelukkige die niet meer hoeft te werken  pompom
Nee niet werkzoekende of afgekeurd, gewoon een paar jaar geleden gigantisch geluk gehad.
En vrouwtje werkt gewoon, dus ik neem alle huishoudelijke taken op mij, bevalt prima.
Geen gezeik of gezeur van een baas aan mij kop, moet niks mag alles, oke vreemd gaan mag ik dan weer niet  :schater: maar gelukkig is dat ook niet mijn stijl, ben tevreden met het vrouwtje, wereld vrouw.

Inderdaad wat ik nu al kan zien op de laptop is de interface heel overzichtelijk, denk dat we er ook veel plezier aan zullen beleven.
En dan te bedenken dat ik tot voor kort steeds door het huis rende met een externe HD in de handen.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

Citaat van: AndreC op mei 09, 2013, 10:29:55
Zou inderdaad leuk zijn als je buiten de deur de nas ook kunt benaderen.
Voor werk hoeft dat niet, ik ben denk ik 1 van de gelukkige die niet meer hoeft te werken  pompom
Nee niet werkzoekende of afgekeurd, gewoon een paar jaar geleden gigantisch geluk gehad.
En vrouwtje werkt gewoon, dus ik neem alle huishoudelijke taken op mij, bevalt prima.

PM je geheim even, dit wil ik ook!  :-)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

retriever

Citaat van: Actionhost op mei 09, 2013, 10:36:12
PM je geheim even, dit wil ik ook!  :-)
Ik ook, en voor die vrouw heb ik ook nog plaats  :-)
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

AndreC

Citaat van: retriever op mei 09, 2013, 22:59:54
Ik ook, en voor die vrouw heb ik ook nog plaats  :-)
Heel eenkennig, geheim zou ik wel willen delen met je maar mijn vrouwtje geen haar aan mijn kop die daar ook maar over nadenkt  nonono
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.