De set van Luuks

Gestart door Luuks, maart 13, 2013, 23:39:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Luuks

Zoals beloofd zo ik me nog voorstellen wanneer m'n SR6005 boven op de nieuwe UD5007 kwam te staan. Mijn 1e Marantz apparatuur. Had al eerder een topic geplaast over het niet willen opstarten van de UD5007
Ik had (nu op zolder) een Sansui set van 35 jaar oud, die moet ik zeggen mij vele uurtjes plezierige muziek heeft gebracht.
Toen ik van m'n pa z'n B&W DM16 kreeg kwam de behoefte de installatie te upgraden.
Aanvankelijk zou het de SR5007 moeten worden, maar omdat we in huis de behoefte hebben de voor en achterkamer appart te kunnen scheiden of samen van muziek te dienen kwam de keus uiteindelijk bij de SR6005. Dit was met de SR 5007 alleen diep in het menu mogelijk. Dit dankzij Bestekeus.nl in Best. Nooit gedacht dat die internetwinkel zo'n audiozaak had met zulke kennis. Eerst werd er uitgebreid uitgelegd wie en wat Marantz is. Daarna eindeloos gesproken over wat de "machine" moest kunnen. Tja de netwerk functionaliteit is vervallen, wellicht dat daar nog andere opties voor zijn.
Heb het geluk dat ik overdag alleen thuis ben en 's-avonds moet werken, nou ik kan wel zeggen dat al aardig door heel m'n muziek collectie heen ben gegaan wat een genot - power - dynamiek - geluiden die eerst niet had gehoord. Dit is genieten van muziek, zal ongetijfeld nog beter kunnen maar hier doe ik het mee.

Heb overigens nog wel een vraag voor de techneuten.
We kijken tv via tv ontvanger XS4ALL --> hdmi --> SR6005 --> hdmi --> Sony TV met 1 hdmi ingang. Voor simpel tv kijken moet nu de SR aan.
Kan ik nu een hdmi splitter zetten zodat tv ontvangen en de SR samen in de hdmi van de tv uitkomen.

Tot zover mijn verhaal en hoop dat iemand de moeite neemt over het hdmi vraagstukje.

Met muziekale groeten,
Luuk

Cornelis1921

 hello Mooi verhaal Luuk, weest meer dan welkom hier! byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

retriever

Wat die splitter betreft : ja da kan.  Bij mij steekt er één tussen van het duitse merk "vivanco".  Ze hebben er met twee HDMI-ingangen en ook met vier HDMI-ingangen.  Simpelweg op een knopje drukken om je keuze te maken welke HDMI er via de uitgang naar de tv gestuurd wordt.  En duur is het ook niet, ergens rond de 20 euro voor die met twee ingangen.

Welkom op het forum !  :-)
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

xander32

Welkom, veel lees en postplezier hier :yes:.

Enne; waar zijn de foto's  TTIWWP TTIWWP