Sets van Vinyl_Fuchs

Gestart door Vinyl_Fuchs, januari 23, 2011, 13:58:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

#30
Hier een overzicht van mijn buizen verzameling, bijna allemaal NOS:

10 × 211 triodes van GE en JAN afkomstig 40er jaren.
10 X Ei EZ80
6 X 6h30-dr uit 1988
4 X 6h6n
2 X 6h2n
2 X 6h2n-eb
2 X CBS Hytron OD3a/ VR150









Dit alles ten einde om ook in de toekomst van mijn buizenset te kunnen blijven genieten en misschien ook een vorm van buizenfetisjisme.

Hier kan puur optisch geen transistor tegen op.

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Schijnbaar geen liefhebbers van deze glazen kunstwerken op dit forum die dit op waarde weten te schatten.

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

... in de nabije toekomst maak ik mogelijk de stap naar buizen. Maar daar dien ik mij nog verder in te verdiepen. Dat is iets voor de weer naderende herfst- & wintermaanden.

Jouw verzameling kan ik dus ook niet op waarde schatten, ze zien er voor mij allemaal eender uit  :oops:.


Citaat van: Vinyl_Fuchs op augustus 31, 2014, 10:35:14
Schijnbaar geen liefhebbers van deze glazen kunstwerken op dit forum die dit op waarde weten te schatten.

Groetjes Roy

pameijer

Ik dacht dat het lampjes waren voor in de afzuigkap  :schater:.

Nee hoor, maar een gebrek aan kennis omtrent dit onderwerp zorgt ervoor dat ik geen enkele nuttige opmerking hierover kan maken, alhoewel mij dat net zo vaak niet weerhoudt om onzin te blaten  clown1.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

renes59

#34
Citaat van: Vinyl_Fuchs op augustus 31, 2014, 10:35:14
Schijnbaar geen liefhebbers van deze glazen kunstwerken op dit forum die dit op waarde weten te schatten.

Groetjes Roy
Ja hoor hier is een liefhebber van buizenversterkers maar die moet wel even de tijd hebben om het te vinden.
Mooie buizen, vooral die 211'ers eindbuizen, niet goedkoop en je ziet ze niet vaak voorbij komen. Neem aan dat ze gemaakt zijn door General Electric. Niet door JAN, dat betekent dat ze zijn gemaakt voor de marine en de landmacht, voor het leger dus. Joint Army Navy, ik meen dat voordat de term JAN er was de buizen voor de marine extra gecontroleerd werden. De aanvoer over zee is  natuurlijk niet zo gemakkelijk als over land, als men dan wat leverde moest het ook goed zijn. Later is dat gelijk getrokken voor beide.
De EI buizen komen uit de voormalige Joegoslavie, de rest is volgens mij Russisch. Die 6h6n is dat geen equivalent voor ecc82, 6h2n is een ecc83, EZ80 is toch een gelijkricht buis,  6h30-dr doet denken aan een 6922/6dj8/ecc88?
Voor het geval dat.., heb ik ook een voorraadje buizen liggen.

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

pg

Vind wel mooi.
Je moet toch niet zo'n voorraad buizen hebben zeker?
Dan zal ik er wat moeten in slaan.
Ik heb gewoon simpele volgens mij 2x EL34B en 2xECC82

Mvg,

Paul

Citaat van: Vinyl_Fuchs op augustus 31, 2014, 10:35:14
Schijnbaar geen liefhebbers van deze glazen kunstwerken op dit forum die dit op waarde weten te schatten.

Groetjes Roy
Ja hoor lees gewoon mee  :-D,maar omdat hier het meestal over Marantz gaat en je idd weinig reacties op wat anders krijg post ik het maar hier .
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vinyl_Fuchs

#37
Toch buizenliefhebbers aanwezig hier.
De 211 eindbuizen zijn inderdaad alle van G.E. en worden langzamerhand steeds zeldzamer, vandaar dat ik er meerdere in voorraad heb. Dit is een eindbuis die aanvankelijk vooral tijdens WOII in radio/ zendapparatuur gebruikt werd. Na WOII verder nog door de NATO gebruikt en bij radiopiraten geliefd. Bekende Amerikaanse producenten van deze buis: RCA, United, Western Electric en General Electric. De 1e drie worden steeds zeldzamer.
Voor audio is de buis pas later bekend geworden door de befaamde Audio Note Ongaku versterker.

Nieuwe 211 buizen worden nog gemaakt:

- Elrog (Duitse makelij) erg mooi maar ook erg duur rond de €1200 voor een paartje.
http://4.bp.blogspot.com/-rmtf28E6leU/UdbWH6D-ihI/AAAAAAAAFKQ/2WyiLvjewnQ/s1600/T3.jpg
- Shuguang/ Psvane (chinese makelij)
http://www.tube-sale.com/wp-content/uploads/2012/09/Shuguang-Nature-Sound-211-T-3.jpg
- KR (Tsjechische makelij en ook niet goedkoop)
https://d1sjrnpi226dnf.cloudfront.net/spree/products/large/KR-211-5.jpg?1381944979

Groetjes Roy

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Paul

Moet wel leuk blijven daarom kijk ik bij aanschaf of er buizen in zitten die betaalbaar zijn.  :wink:
Die Rene in zijn buizen amp heeft zitten worden ook steeds duurder, kwestie van vraag en aanbod. :evil:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Paul op augustus 31, 2014, 15:35:16
Moet wel leuk blijven daarom kijk ik bij aanschaf of er buizen in zitten die betaalbaar zijn.  :wink:
Die Rene in zijn buizen amp heeft zitten worden ook steeds duurder, kwestie van vraag en aanbod. :evil:

Je hebt gelijk Paul voor wat betreft de aanschafprijzen, daarom heb ik enkele GE 211 op voorraad (liggen tussen 300-500 per paar, maar gaan ook een paar duizend uren mee)

En hier geldt ook: voor ieder wat wils.

Groetjes Roy

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

renes59

De prijzen rijzen de pan uit. Een poosje terug een RS1003 voor €200 in België, ze zijn niet goed bij hun hoofd. Buis type 76 die in mijn vv zit worden ook zeldzaam, maar gelukkig heeft mijn kameraad die deze vv heeft gemaakt nog een voorraadje.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: pg op augustus 31, 2014, 13:50:43
Vind wel mooi.
Je moet toch niet zo'n voorraad buizen hebben zeker?
Dan zal ik er wat moeten in slaan.
Ik heb gewoon simpele volgens mij 2x EL34B en 2xECC82

Mvg,
Je wilt toch een voorraadje hebben liggen, vooral van die buizen die niet meer gemaakt worden. In mijn geval, RS1003, 6su7gty en type 76.
Als je de prijzen ziet van een 211 is het fijn dat je er wat hebt liggen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: renes59 op augustus 31, 2014, 21:43:03
Je wilt toch een voorraadje hebben liggen, vooral van die buizen die niet meer gemaakt worden. In mijn geval, RS1003, 6su7gty en type 76.
Als je de prijzen ziet van een 211 is het fijn dat je er wat hebt liggen.

Jij hebt ook een mooi voorraadje liggen.

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Zoldar

Citaat van: Vinyl_Fuchs op augustus 31, 2014, 10:35:14
Schijnbaar geen liefhebbers van deze glazen kunstwerken op dit forum die dit op waarde weten te schatten.

Groetjes Roy

Spreek voor jezelf. Ik heb nog een stapeltje KT90 buizen liggen voor als de huidige vergaan in de Graaf GM50
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden