Marantz PM-80, Marantz PM 7200 of Marantz PM 78

Gestart door kh75, september 08, 2021, 17:11:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kh75

hallo allemaal,
ik sta op het punt om mijn eerste Marantz stereo versterker aan te kopen, die mijn oude Akai AM17 gaat vervangen, ik heb keuze tussen 3 Marantz versterkers, de Marantz PM-80, Marantz PM 7200 en de Marantz PM 78, mijn vraag is nu welke vinden jullie de beste van de drie, ik luister vooral naar rock, jazz, hardrock en Metalmusic,
ik hoor graag jullie mening!!!

TurboMarco

Persoonlijk vind ik van de drie versterkers de PM80 de mooiste ,maar besef wel dat er nog weleens wat defect kan raken bij die versterkers.

Ga dus goed na of die versterkers die je op het oog hebt al een keer een service beurt gehad hebben,indien niet het geval dan kan je flink op de vraagprijs afdingen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

kh75

Citaat van: TurboMarco op september 08, 2021, 22:00:52
Persoonlijk vind ik van de drie versterkers de PM80 de mooiste ,maar besef wel dat er nog weleens wat defect kan raken bij die versterkers.

Ga dus goed na of die versterkers die je op het oog hebt al een keer een service beurt gehad hebben,indien niet het geval dan kan je flink op de vraagprijs afdingen.

thanks voor de tip ga ik zeker doen, nagaan of ze geen onderhoudsbeurt nodig hebben,
maar waarom de voorkeur voor de PM80? vind je die de mooiste qua uiterlijk of vind je hem de mooiste omdat je hem technisch beter vind of beter vind klinken dan de andere 2? sorry dat ik met deze vragen kom maar ik ben maar een Marantz leek ik ken het merk nog niet zo goed :-D

TurboMarco

Citeermaar waarom de voorkeur voor de PM80?
Het uiterlijk spreekt mij het meest aan.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Ohm Ivo

Diep in mijn geheugen gravend, meen ik dat de PM-80 ook wat mooier is opgebouwd inwendig. Maar meer van belang: is het de pm-80mk1 of mk2? De mk2 heeft verre mijn voorkeur omdat die geen STK-unit meer heeft itt tot de mk1. En na verloop van jaren gaan die stk's kapot...

Groet van Evert

SB_Marantz

Heb net een mk2 onder handen genomen en dat was hard nodig ook!
Vele rotte soldeerverbindingen en elcos waren ook niet je dat meer.
De meest belangrijke en zwakke punten aangepakt.
P/sup / in /output / switches us gereinigd etc
Op de compinent zijde van het driverboard is kennelijk ooit een keihard goedje gespoten wat je er niet meer af krijgt.
Heeft gelukkig geen invloed op de componenten.

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

 Nu een 78 op de tafel welke compleet dood is. Eens kijken wat er mee loos is.

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Le mk2 proefrit. Passed. [emoji108]

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Pm 78 op de OK.

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

#9
Weer een stukje verder met controleren en aanpakken. Als dit klaar is nog een relais vervangen op het driverboard, soldeerverbindingen herstellen, elco's vervangen. etc

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Eindversterker pm78 voorzien van nieuwe elco's en alle gescheurde soldeerverbindingen hersteld.

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

#11
De rest afgemaakt, boel in elkaar gezet. Full power test 40 VAC per kanaal. Dat correspondeert dus met 100 wattjes. Nu de bias afregelen wat bij deze en dus ook de 7200 en 8000 een eeuwigheid duurt eer stabiel. Kortom klaar!

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM