design

Gestart door warre, augustus 31, 2021, 10:27:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

warre

wordt het voor Marantz niet stilaan hoogtijd om hun design te moderniseren. Ze maken soms prachtige toestellen maar ze zien er hoe langer hoe meer oud uit.
Ik denk dat het merk dit onderschat, maar tegenwoordig willen mensen dat als er heel wat geld wordt uitgegeven het er ook nog goed uitziet. Werk aan de winkel denk ik dan.
Het model 30 is een topper. Nu de rest nog.

RHK

Citaat van: warre op augustus 31, 2021, 10:27:29
wordt het voor Marantz niet stilaan hoogtijd om hun design te moderniseren. Ze maken soms prachtige toestellen maar ze zien er hoe langer hoe meer oud uit.
Ik denk dat het merk dit onderschat, maar tegenwoordig willen mensen dat als er heel wat geld wordt uitgegeven het er ook nog goed uitziet. Werk aan de winkel denk ik dan.
Het model 30 is een topper. Nu de rest nog.

Marantz wil zich juist onderscheiden door bijv. het bekende patrijspoortje in hun apparatuur.  Vandaar dat dat nog niet is gewijzigd.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Marvin

Denk dat het ook vervelend is wanneer je een netwerkspeler hebt gekocht en je volgend jaar een versterker ik de planning hebt, deze totaal niet meer bij elkaar passen.
Persoonlijk vind ik Denon er fraaier uit zien, ben niet zo gek op dat patrijspoortje van Marantz.

RHK

Citaat van: marvin op augustus 31, 2021, 11:23:01
Denk dat het ook vervelend is wanneer je een netwerkspeler hebt gekocht en je volgend jaar een versterker ik de planning hebt, deze totaal niet meer bij elkaar passen.
Persoonlijk vind ik Denon er fraaier uit zien, ben niet zo gek op dat patrijspoortje van Marantz.

En de onbegrijpelijke keuze dat niet alles in zilvergrijs te krijgen is, terwijl bijv. dat bij de receivers wel kan en bij de AV processors niet. Daar baal ik ook wel van, eindbak zilver en processor zwart.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Vinyl_Fuchs

Ik vind persoonlijk de PM11 in het zwart nog best goed smoelen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

CBdicX

#5
Inderdaad een uiterlijke "upgrade" zou denk ik meer mensen trekken, zeker voor de Marantz receiver lijn.
Het is belachelijk dat je een klep moet open zetten om een display te zien, want de patrijspoortje laat allen bron en volume zien, of zelfs een display geheel ontbreekt.......
Dit zal voor een stereo versterker niet zo'n punt zijn,
(die jongens zitten toch in het midden en staren met open mond, licht kwijlend, naar 2 speakers, willen van ruimte correctie niets weten, en zijn blij  :-D )
maar een receiver met de verschillende audio modes, welke speelt er op dit moment, en speaker setup.
En doe ook meteen 3 lijn OLED !

Vanwege het altijd zichtbare display koop ik nu al tijden Denon, ok, dezelfde stal, maar toch.
En ook uiterst vreemd dat bij Denon niet alles in zilver of zwart te krijgen is  :-o

De vormgeving van Marantz met de ronde hoeken, en het hoekige van Denon, is al behoorlijk onderscheidend.
En doe eens wat andere metaal kleuren zoals die 110 jaar uitvoering van Denon, denk dat dan een meerprijs geen punt zou zijn.

Marvin

Vond alleen die 2 verschillende maten knoppen een beetje onwennig in het begin.
Bij m'n Denon, dus.

CBdicX

#7
Citaat van: marvin op november 13, 2021, 08:46:28
Vond alleen die 2 verschillende maten knoppen een beetje onwennig in het begin.
Bij m'n Denon, dus.

Nou, voor mij nog steeds, ook weer zo iets, het MOET anders, dus dan doen we dat maar 😵
Verder prima, iets meer kwaliteit (bouw/kast) en kleur keus zou prettig zijn voor Denon.

RHK

Het klepje open om het grote display te kunnen zien bij mn Marantz neem ik voor lief, Ik ben er na een paar modellen inmiddels wel aan gewend en het stoort mij niet(meer). Het gaat erom wat er aan geluid geproduceerd wordt en dat is heel goed. Maar dat is natuurlijk mn persoonlijke opvatting en beleving.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op november 13, 2021, 18:37:31
Het klepje open om het grote display te kunnen zien bij mn Marantz neem ik voor lief, Ik ben er na een paar modellen inmiddels wel aan gewend en het stoort mij niet(meer). Het gaat erom wat er aan geluid geproduceerd wordt en dat is heel goed. Maar dat is natuurlijk mn persoonlijke opvatting en beleving.  8-)

Ik heb in 2016 een "oplossing" bedacht voor het kleppen probleem  :lol:
Een nieuwe klep gekocht en verzaagd zodat het display zichtbaar was en de klep dicht kan.
Bijkomend probleem is dat als de klep dicht is, verzaagd of niet, dan is het display uit.
Om een dichte klep te krijgen en toch het display aan moet er binnen in de kast het een en ander aangepast worden zodat er een schakelaar open blijft staan, en zo het display aan blijft.

Er moet dus een nokje weg gehaald worden (zie foto) maar dat is geen probleem en kon ook weer redelijk makkelijk terug gezet worden.
Ik vond het zo een stuk prettiger als die stofvanger open hebben staan  :-D

In de foto iets reflexie op de rand maar daar was in de praktijk niets van te zien, het correct uitmeten was nog de meest lastige klus.

CBdicX

 :yes:

RHK

Mooi stukje werk!!  Als je zoveel moeite doet, houd je toch wel van Marantz.   :-D :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op november 13, 2021, 19:25:45
Mooi stukje werk!!  Als je zoveel moeite doet, houd je toch wel van Marantz.   :-D :-D

Ik blijf het jammer vinden van de Marantz klep, vandaar mijn "liefde" voor Denon nu.
Heb ook eens een zilveren versie gemaakt, vond ik nog wat fraaier staan.

Marvin

Was dat stukje huisvlijt van jou?
Geinig hoor..!

Als ik zelf zou moeten kiezen welk maatje knop de juiste is voor de Denon, dan zou ik zeggen; de kleine die links zit.
Door die 2 verschillende maten lijkt het net alsof ie van de trap gelazerd is.

Stadium III

ik druk gewoon op info toestel zie ik alles wat ik wil.of de app
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4