Geluids uitval

Gestart door uberoor, augustus 12, 2013, 19:24:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

uberoor

Citaat van: Okke op augustus 25, 2013, 20:10:13
Ik doelde op de digitale ontvanger in je tv.

Maar, correct me if I 'm wrong:

Je gebruikt een digitale externe ontvanger? Dan geeft die, net als mijn tv en jouw laptop een andere stream in dolby digital dan de Marantz goed kan verwerken. Probeer op het apparaat zelf de stream op pcm stereo te zetten. Als het dan wel goed blijft werken...is er verder niets aan te doen. Of een Onkyo proberen. Pioneer maakt ook mooi spul, vraag maar aan John  :angel:

ik begrijp niet goed wat je bedoeld...
moet ik nu mijn laptop of ontvanger of stereo zetten?
maar daar heb ik hem niet voor aangeschaft...
dan is het dus een software fout bij Marantz

ik heb al is een Denon geprobeerd en daar had ik niks aan de hand. was een versterker van 1,5 jaar geleden, maar ik ga niet weer een nieuwe versterker halen;) haha zijn ze me iets te duur voor...

uberoor

voordat ik weer een hele set nieuwe kabels haal, ik heb hier nog een prowire hdmi kabel liggen van 1,5 meter...
ik ga deze proberen en jullie horen binnen kort het resultaat...
wat is dan verstandig om te doen?
vanaf mijn receiver naar mijn tv of juist de kabel tussen de laptop of tv ontvanger?

Exxar

Ik zou met één toestel per keer beginnen aansluiten.
Begin dus bvb met alleen de tv aan de receiver te hangen en kijk wat dit doet. Gaat dit, dan kun je bvb de blu-ray speler er ook aan hangen en terug testen.

Okke

Citaat van: uberoor op augustus 25, 2013, 21:19:25
ik begrijp niet goed wat je bedoeld...
moet ik nu mijn laptop of ontvanger of stereo zetten?
maar daar heb ik hem niet voor aangeschaft...
dan is het dus een software fout bij Marantz

ik heb al is een Denon geprobeerd en daar had ik niks aan de hand. was een versterker van 1,5 jaar geleden, maar ik ga niet weer een nieuwe versterker halen;) haha zijn ze me iets te duur voor...

Je bron (dus je laptop of digitale ontvanger).

Andere HDMI kabels helpen niet. Andere receiver wel. Tja...volgens Marantz is alles binnen de specificaties. Je mag 'm wegbrengen. Doen ze er niets aan. Maar ben je wel even zoet. Je kan ook niet al te veel verwachten voor 1599,- Euro. Ehm...700,- Euro....
SR-7007

uberoor

Citaat van: Okke op augustus 25, 2013, 23:16:40
Je bron (dus je laptop of digitale ontvanger).

Andere HDMI kabels helpen niet. Andere receiver wel. Tja...volgens Marantz is alles binnen de specificaties. Je mag 'm wegbrengen. Doen ze er niets aan. Maar ben je wel even zoet. Je kan ook niet al te veel verwachten voor 1599,- Euro. Ehm...700,- Euro....
Wegbrengen? die andere was gelukkig pas 4x weg geweest en nog steeds het zelfde probleem !
Dus nu zit ik eigenlijk met een apparaat wat niet goed werkt en ze kunnen er niks aan doen waarschijnlijk?
Ik ga het probleem nog wel proberen met die kabel en dan hopen dat het weg blijft....
En anders weet ik het ook niet meer hoor
Zou wel zonde zijn want verder is het een prima apparaat

janhifi

Citaat van: uberoor op augustus 12, 2013, 19:24:56
Goeie avond mensen,

Ik zal me eerst even kort voorstellen
Ik ben Dennis en ben afkomstig uit het Westland.
Ik heb sinds een half jaar een Marantz versterker (sr6006) en was er erg te spreken over maar ik heb al vanaf het begin problemen met het apparaat.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Ik heb elke keer dat het geluid weg valt voor minder dan een seconde
het gebeurt heel onregelmatig en ik weet echt niet wanneer het gebeurt
het 1e apparaat is 4x terug geweest naar de winkel en daar konden ze niets vinden dus ik kreeg hem elke keer terug. Nu heb ik sinds vorige week een nieuwe gehad het betreft de SR6007 maar ik heb de problemen nog steeds ik snap er echt niets van.
Mijn apparaten die er op aangesloten staan zijn
samsung 117cm smart tv
playstation 3
een digitale ontvanger
en af en toe een laptop
Het probleem doet zich voor bij elk apparaat.
Mijn speakers zijn van Boston en zijn bekabeld met 2,5mm kwadraat kabel.

Ik heb deze vraag ook uitgezet op het HIFI forum en daar zeiden dat heel misschien een speciaal stekker blok kon helpen maar dat wisten ze niet zeker.
Ik hoop dat jullie hier meer ervaring mee hebben OF dat jullie zeggen , het is dit of dat.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,
Dennis

Zo te lezen heb je last van een zogenaamde Audio dropout.
Daar heb ik ook last van en wordt / werd veroorzaakt door het feit dat een HDMI aansluiting in een receiver een gesloten circuit wil bereiken. Als een tv niet aanstaat zoekt de Marantz te vergeefs even contact. Dat veroorzaakt de audio dropout. Dit heeft Marantz mij verteld.
En nu de Tip om te proberen:

Schakel de functie ANYNET uit op je Samsung TV!

JohnWx

het zal toch niet waar zijn


fingers crossed
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Okke

Dat lost de dropouts met de laptop niet op...
SR-7007

uberoor

slecht nieuws,
het stond al uit....

Ik heb de nieuwe hdmi kabels besteld, ook gelijk een nieuwe subwoofer kabel (extra afgeschermd)
ik hoop dat het snel binnen komt....

uberoor

Daar ben ik weer
Gister zijn me nieuwe kabels binnen gekomen hele mooie en beste vlakke kabels , goed spul als je het mij vraagt mocht ook wat kosten;) maar het heeft niets geholpen helaas
ik zat gister avond tv te kijken en hij kreeg het weer...
ik heb me kabel bende op geknapt dus at ziet er nu ook weer fatsoenlijk uit (voor zover het gaat met al die kabels) maar ik denk wel dat het klopt, als al mijn apparatuur aan staat heeft hij het minder (of eigenlijk niet).
ik ga me daar nog wel verder in verdiepen door 1 apparaat aan te sluiten en dan weer te kijken (hij had het eerst wel maar misschien nu niet meer)
Ik laat jullie het resultaat wel weten....
Als dat het nu is dan weet ik dat ik alles aan moet laten staan of misschien een stekker eruit moet halen... (wat ik heel raar vind voor een receiver maar goed. Heb er echt nog nooit van gehoord).
Het is toch onzin dat ik 5 apparaten aan moet laten staan om normaal een film te kijken zou je zeggen...

Okke

HDMI, handshaking en CEC protocol is iets ongrijpbaars. Als het werkt, is het top. Inderdaad een apparaat kan het hele gebeuren om zeep helpen. Ik heb een ACRYAN mediaspeler gehad, die het hele protocol stil legde. Wat resulteerde in geen ARC, geen intelligente bediening mogelijk tussen de apparaten. HDMI los van de ACRYAN en alles werkte.

Dus inderdaad geen gekke mogelijkheid om een voor een alles aan te sluiten...en te testen.
SR-7007