Power Amp direct functie ook met ander merk versterker?

Gestart door Actionhost, april 28, 2013, 10:43:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Actionhost

Gisteravond voor het eerst mijn MA RX-6jes gebruikt voor het geluid van een film (in stereo dus). Via een optical snoertje van mijn TV naar mijn Sony STR-QS930. Dat klonk echt geweldig. Vele malen beter dan mijn oude Pascal Boxjes.

Nu is mijn vraag of de Pre-Amp Direct functie van mijn Pearl Lite ook gewoon gaat werken met de Pre-Outs van mijn DB930? En zo ja zal het (nog) beter werken met een Marantz versterker?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

spekkie99

Gaat prima.
Wellicht moet je het volume nog afstemmen. Dit doe je dan op je Sony.
De roze ruis generator aan en het volume op gehoor afstemmen.
Beste is een db meter maar die heb ik zelf ook niet.

Actionhost

top....thanx. Komt de QS wellicht toch voor wat langere tijd van zolder :-). Nog een prima apparaat, en zonde om daar dan een 5007 of zo aan te hangen (hoewel gebrek aan HDMI niet handig is).

Nu nog een RX center aanschaffen :-)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

spekkie99

Citaat van: Actionhost op april 28, 2013, 10:59:49
top....thanx. Komt de QS wellicht toch voor wat langere tijd van zolder :-). Nog een prima apparaat, en zonde om daar dan een 5007 of zo aan te hangen (hoewel gebrek aan HDMI niet handig is).

Nu nog een RX center aanschaffen :-)

speel zelf ook zonder center.
als je mooi in het midden voor je speakers zit mis je de center amper.
Heb zelf pas een nr1603 toegevoegd. Die schakelt HDMI en versterkt de rears.
Pre out van de fronts naar mijn pm7004 met ook poweramp direct.

JohnWx

Citaat van: Actionhost op april 28, 2013, 10:59:49
top....thanx. Komt de QS wellicht toch voor wat langere tijd van zolder :-). Nog een prima apparaat, en zonde om daar dan een 5007 of zo aan te hangen (hoewel gebrek aan HDMI niet handig is).

Nu nog een RX center aanschaffen :-)

zijn mooie receivers van QS met DTS en blijven in verhouding nog prijzig t.o.v de ES receivers met DTS
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Heb ik ook nog in m'n kledingkast staan, QS980 ofzo.
Die bovenste stereobak sluit ik zometeen even aan bij de buurman. Meer luidsprekers dan spinnen in m'n schuur, zal die wel kunnen waarderen.  :-D




-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Actionhost

#6
Citaat van: spekkie99 op april 28, 2013, 11:18:19
speel zelf ook zonder center.
als je mooi in het midden voor je speakers zit mis je de center amper.


Interessant. Nog meer mensen die vinden dat je zonder center kan? Ik vond het gister ook prima op zich. Maar wellicht met center nog mooier (nu is die RX center met mijn av meubel nog vrij onhandig maar dat terzijde)?

Dan zou een extern dacje met optical in en dan analoog naar naar de Pearl Lite ook moeten kunnen.

(vond de RX6 voor mijn smaak ook genoeg bass geven voor films....sub hoeft ook niet echt. Dan wel geen lang aanhoudende 'trillende' bass, maar dat kan best zonder)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

spekkie99

Citaat van: Actionhost op april 28, 2013, 13:11:00
Interessant. Nog meer mensen die vinden dat je zonder center kan? Ik vond het gister ook prima op zich. Maar wellicht met center nog mooier (nu is die RX center met mijn av meubel nog vrij onhandig maar dat terzijde)?

Dan zou een extern dacje met optical in en dan analoog naar naar de Pearl Lite ook moeten kunnen.

(vond de RX6 voor mijn smaak ook genoeg bass geven voor films....sub hoeft ook niet echt. Dan wel geen lang aanhoudende 'trillende' bass, maar dat kan best zonder)

zeker als je de fronts via de PM15 voedt zul je je gaan afvragen of een sub nodig is...
gebruik je geen surround kanalen?

JohnWx

Citaat van: spekkie99 op april 28, 2013, 13:18:44
zeker als je de fronts via de PM15 voedt zul je je gaan afvragen of een sub nodig is...
gebruik je geen surround kanalen?

Denk zelf dat center erg belangrijk is voor film

Sub nodig ja of nee heeft niet te maken met via PM15 of niet naar mijn mening hij gaat niet in eens meer laag geven

Heb nu een REL Q100e en zo ingesteld dat je denkt he staat hij aan of niet en als je hem uitzet mis je hem, maar zonder gaat ook prima
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: spekkie99 op april 28, 2013, 13:18:44
zeker als je de fronts via de PM15 voedt zul je je gaan afvragen of een sub nodig is...
gebruik je geen surround kanalen?

Een PM15 heb ik niet, 'helaas alleen' een PM Pearl Lite. Vermoed ook voldoende bass voor mijn smaak.

Nee geen surround kanalen nee. Heb op zich alleen de Lite staan. QS stond opgeborgen, maar was even terug vanwege een DAC tesje (zie postje onder bronnen).





PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op april 28, 2013, 13:31:22
Een PM15 heb ik niet, 'helaas alleen' een PM Pearl Lite. Vermoed ook voldoende bass voor mijn smaak.

Nee geen surround kanalen nee. Heb op zich alleen de Lite staan. QS stond opgeborgen, maar was even terug vanwege een DAC tesje (zie postje onder bronnen).

Wat er niet is mis je ook niet  :-)

goede dac hoor in die QS receivers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: John Wx op april 28, 2013, 13:32:41

goede dac hoor in die QS receivers

Off topic: is het een idee een om de Sonos aan de QS aan te sluiten en dan via pre-out aan de Marantz? Gaat dat ook werken? En dan als amp gebruiken voor de (eventuele) center (en als voorversterker voor de fronts) en als externe DAc voor de Sonos.

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

spekkie99

Citaat van: Actionhost op april 28, 2013, 13:44:07
Off topic: is het een idee een om de Sonos aan de QS aan te sluiten en dan via pre-out aan de Marantz? Gaat dat ook werken? En dan als amp gebruiken voor de (eventuele) center (en als voorversterker voor de fronts) en als externe DAc voor de Sonos.

Ja hoor.
Gewoon afgaan op je gehoor.

QuattroNL

Je SA15S2 kan je ook perfect als alleen DAC gebruiken  :wink:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB