Citaat van: Marvin op maart 20, 2024, 13:03:52Meest irritante van die Harmony in combinatie met de Ziggo Next decoder;
Dat achterlijke ding werkt zelf met RF (radio frequentie) om contact te maken met die Hub, die Hub stuurt IR naar de apparatuur.
Ziggo werkt met RF om de decoder te bedienen, en dit kan de Harmony dus niet.
Rustig...rustig
Ik ben afgestapt van het merk All in One naar een Harmony. En Heb nu een Harmony Elite en wil niks anders meer.
Vooral omdat je op de hub extra IR zenders kan hangen, en dus nooit moet zorgen dat je goed richt met de remote, de Harmony Elite praat via WiFi met de Hub, waardoor je zelfs alles kan bedienen uit een andere ruimte, of toestellen in een afgesloten kast (op voorwaarde dat je er zo'n extra IR zender hebt).
Ziggo werkt inderdaad met RF om de decoder te bedienen net zoals de Belgische Telenet TV boxen. Deze toestellen zijn echter dezelfde (
Arris DCX960 of DCR-71111 / Humax 2008C-STB-ZG) maar met andere firmware en ze ondersteunen ook gewoon IR.
Via de
Windows desktopsoftware voor de Harmony of
Mac desktopsoftware voor de Harmony kan je de Ziggo Next toevoegen.
Probeer dus één van deze 3 Arris DCX960 of DCR-71111 / Humax 2008C-STB-ZG om je Ziggo Next te bedienen.
De Humax heeft geen Mini scart de Arris wel.
Citaat van: Marvin op maart 20, 2024, 13:03:52Daarbij blijft dat kreng erg demanding in wat er uit gaat als er een ander commando wordt gegeven.
Dus blijf inderdaad maar weg van dat Harmony gedoe...!!
Geen idee wat je hiermee bedoeld. Ik heb voor alle activiteiten activities aangemaakt.
Zeg ik dat ik CD wil luisteren, zit deze de receiver aan en de CD speler. Kies ik daarna ik wil TV kijken, weet die perfect dat de receiver al aanstaat, en zal dus de CD uitzetten en de decoder en TV aanzetten.
Ga ik nadien internet radio luisteren, zal hij zoals ik het ook wens TV en decoder uitzetten.
Waar je op moet letten bij het aanmaken van scenario's is dat sommige toestellen 3 'power knoppen' hebben ( AAN / UIT / TOGGLE ON-OFF ). Die laatste kan problemen geven wanneer je een toestel al aan of uit zette door niet de harmony te gebruiken scenario's te gebruiken.
Maar hoe dan ook datzelfde heb je voor met eender welke remote die macro's ondersteunt.