Geluid valt weg

Gestart door Droes, december 25, 2020, 10:31:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Droes

Ik heb een av7706 voorversterker en mm7055 eindversterker.
Nu heb ik een probleem dat bij spotify en internet radio het geluid 2  a 3 seconden weg valt. Als ik het geluid gelijktijdig naar mijn heos stuur valt het geluid bij de heos niet weg.
Mijn verkoper denkt dat het aan mijn netwerk ligt.
Nu had ik gisteren mijn analoge tuner aanstaan, toen viel het geluid ook weg. De andere bronnen doen het perfect.
Weet iemand een oplossing?

lieven

Ik denk dat het aan je ingang ligt probeer die tuner eens op een andere ingang die niet de phono is en als die dan niet wegvalt kan je er zogoed als zeker van zijn dat de ingang waarop je internet en Spotify opstaat kapot is. Dit kan je dan uittesten met die tuner. Heeft de tuner het oon in een andere ingang is je tuner kapot. Dan moet je een cdspeler of iets anders wat werkt op je ingang zetten en kijken. Heeft die het dan nog is je ingang kapot anders en anderd gaat het gewoon werken. Ook moet ik zegge  dat een versterker een gevoeligheid heeft. Het kan dus met andere woorden dat het geluid onderbroken wordt omdat je niet genoeg volume door de versterker stuurt. Maar dit is enkel als je met kabel naar je pc of gsm of andere apparaten die je ook kan dempen het geval.

Droes

Ik weet nu waaraan het ligt dat het geluid weg valt.
Maar ik heb nog geen oplossing.
Als ik de hdmi kabel uit de tv haal is het over.
Zodra ik de kabel weer erin doe valt het geluid weg.
Het is ook een vaste tussen tijd van 10 minuten.
Weet iemand een oplossing?

RHK

Ik weet niet of je het geluid van je tv naar de processor via HDMI laat gaan. Dat zou je om te proberen via optisch of coaxiale kabel kunnen aansluiten. HDMI handshake tussen Marantz en andere merken loopt softwarematig niet altijd stabiel. Je sluit i.i.g uit dat het dan daar aan ligt.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*