Subwoofer zin vol in stereo set

Gestart door Totofan, maart 27, 2009, 19:52:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lapti

ja dat klinkt wel logisch ook, spikes op een houten vloer zal dan waarschijnlijk juist koppelen terwijl het effect op een laminaat of stenen vloer heel anders zal zijn.
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Marvin

me natuurkunde laat me in de steek aangaande koppelen of ontkoppelen...

een ander idee is, de speaker heeft nu maar 3 of 4 punten waar hij trillengen mee kan doorgeven waardoor de kast van de speaker zo minmogelijk extra kleuring krijgt. feit is, een speaker vrij in de lucht opgehangen aan luchthaken in de openlucht geeft de eerlijke weergave van de speaker.
thuis luister je naar de speaker icm de ruimte, je ruimte is erg bepalend voor wat een speaker eruit perst.
daardoor loont het om wat me de speakers te rommelen, je veranderd daarmee de akoestische invloed van de ruimte.

Lapti

nou of het koppelt of ontkoppelt, een vriend van mij had daar wel een leuke opmerking over. Misschien kan je het een beetje vergelijken met een kam op een viool of cello. Dat is ook maar een geringe oppervlakte maar laat wel perfect de trillingen door op de klankkast.

Maarja een viool is geen box en een kam is geen spike, maar toch......  :lol:
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

gerard

Citaat van: Lapti op april 01, 2009, 13:29:20
op spikes versterkt de bas toch alleen maar, en op viltjes neemt het toch juist af?  :? of heb ik het niet begrepen
Citaat van: Lapti op april 01, 2009, 13:54:44
ja dat klinkt wel logisch ook, spikes op een houten vloer zal dan waarschijnlijk juist koppelen terwijl het effect op een laminaat of stenen vloer heel anders zal zijn.

De spikes zorgen ervoor dat de trillingen van je luidspreker niet worden doorgegeven aan de vloer.

Bij mij in de woonkamer had ik last van een overdadige(boem)bas. ( Nieuwbouwhuis met veel beton en een plavuizen vloer ).
Dmv de spikes heb ik nu een strakkere bas en ben ik een stuk gedreun kwijt, waardoor de bas lichter klinkt maar wel direkter.
:-D  Snap U 't nog   :?   :-P   :roll:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Totofan

Leuk z'n discussie, zo zie je maar dat er vele wegen naar Rome leiden.
Ik heb een nieuwbouw huis met veel beton en spachtel op de muren, en een laminaat vloer.
IK ga met het weekend een beetje vogelen, in iedergeval de spikes er onder uit halen.
En misschien een betontegel er onderleggen, ik zie nog wel, in ieder geval weer veel om uit te proberen :yes:
Ik heb nu even weinig tijd in verband met VCA curcus, en vrijdag examen. :x :x :x
Je hoort nog wel naar mijn bevindingen, en hopelijk een goed resultaat :yes:
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Totofan

Ik heb de spikes weg gehaald, en ja hoor dat werkt.
Nu veel betere bas,veel dieper en dat wilde ik graag, ben erg tevreden over het resultaat.
Dus de sub is niet nodig, dat scheelt weer een hoop geld :yes:
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Marvin


gerard

Zo zie je maar weer, spikes hebben niet bij iedereen het gewenste effekt  :-D
Mooi dat het zo beter voor je is.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Totofan

Citaat van: gerard op april 05, 2009, 13:46:05
Zo zie je maar weer, spikes hebben niet bij iedereen het gewenste effekt  :-D
Mooi dat het zo beter voor je is.

Nou inderdaad, je koopt de speakers en leest de gebruiksaanwijzing en er word geadviseerd om de spikes er onder te doen.
Gelukkig is het zo opgelost, zonder spikes dus HB
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Marantz 81

mooi dat het weer naar je wens is  pompom

cheese

ja en bij mij had spikes er onder hetzelfde effect als bij Gerard....de dreun was weg en de bas veel mooier en strakker.

gr cheese


ook een nieuwbouw huis met veel beton
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge