Audiolab Gulan

Gestart door struikie, maart 13, 2015, 20:43:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

struikie

je doelt op een L-pad ?

JW

TurboMarco

Yep , maar feitelijk zijn het maar twee weerstandjes per tweeter hoor .
Je kan ook met een variabele l-pad aan de gang , echter zijn deze vele malen duurder dan een paar weerstandjes ,die kosten namelijk maar 65 cent per stuk .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

erik62

Dag,

Als ik in jouw schoenen stond belde ik de maker Ruud van de. kuilenburg van audiolab zelf. Hij heeft de luidsprekers ontwikkeld en gebouwd.
Ruud is een aardige en behulpzame man die je graag van advies dient.
Beschrijf Ruud je probleem en je krijgt gegarandeerd een passende oplossing.
Om nou zo maar wat andere weerstanden te solderen aan je tweeter zou bij deze beauties niet mijn keus zijn.
Mgr.

Erik

TurboMarco

CiteerOm nou zo maar wat andere weerstanden te solderen aan je tweeter zou bij deze beauties niet mijn keus zijn
Er zitten zo maar een paar weerstanden op het filter , hoe spannend wil je het hebben ?

Wat denk je wat de ontwerper zou doen ?

Ik weet het wel  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

struikie

heb voor en na de aankoop inderdaad gemaild met Ruud...
vriendelijk en behulpzaam klopt helemaal!
hij had gelijk dat het laag van de gesloten Gulan veel beter bij de
ruimte past als de gepoorte B&W's...

ook hij ziet de akoestiek van de kamer als boosdoener...
wellicht eens vragen hoe hij tegen een L-pad aankijkt ;-)

JW

TurboMarco

In het filter zitten reeds twee weerstanden voor het hoog ,maar dat had ik eerder al duidelijk proberen te maken .

Succes verder .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

struikie


erik62

Dag,

De reden waarom ik schreef om Ruud te bellen is dat het misschien wel eens kan zijn dat er nu andere waarden weerstanden inzitten dan origineel af fabriek. Ik ken de geschiedenis van deze luidsprekers niet maar het zou toch kunnen dat de vorige eigenaar hier iets aan heeft gewijzigd?

Gr.

Erik