Afdichten basreflexpoort ?

Gestart door CBdicX, juli 26, 2014, 22:00:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Dank  8-)

Was een takke klus daar we te maken hadden met uitgekristaliseerde tin.........plakzooi en broos....smelt haast niet.
Nog maar 3 van dit soort PCB's te gaan en dan is het ding weer ready to go.

Verder maar weer on topic.  :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Erg goed dat je die testen gedaan hebt CBdicx, blij voor je dat je je probleem hebt kunnen oplossen.

Afdichten van BR poorten kan vaak wel, maar zoals SB_Marantz al aangaf, het is vaak een akoestisch probleem die je op deze wijze hooguit gedeeltelijk kan oplossen, vaak met verlies in andere delen van het frequentiespectrum.
Goed ontworpen gesloten kasten kunnen erg mooi en strak klinken, maar ik ben zelf geen voorbeelden tegengekomen die qua druk erg goed scoren. Wel in snelheid en strakheid van het laag. De kasten voor een gesloten systeem worden verhoudingsgewijs dan ook snel erg groot.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

bas focal marantz

Een gesloten kast kan het laag beter volgen, strakker hoe men dat dan noemd.

Citaat van: Maurice op augustus 04, 2014, 13:04:51
De kasten voor een gesloten systeem worden verhoudingsgewijs dan ook snel erg groot.
Hoe bedoel je .

Een gesloten kast is altijd kleiner dan een bassreflex.
Wel ervan uitgaand dat je een identieke driver gebruikt.

Cornelis1921

Citaat van: bas focal marantz op augustus 04, 2014, 23:20:07
Een gesloten kast kan het laag beter volgen, strakker hoe men dat dan noemd.
Hoe bedoel je .

Een gesloten kast is altijd kleiner dan een bassreflex.
Wel ervan uitgaand dat je een identieke driver gebruikt.
:yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Nou met het vervlogen plan mijn drivers in een andere kast te plaatsen, kwamen de gesloten kasten echt een groter uit dan dezelfde laag response in een bassreflex.

CBdicX

Citaat van: marvin op augustus 05, 2014, 10:32:35
Nou met het vervlogen plan mijn drivers in een andere kast te plaatsen, kwamen de gesloten kasten echt een groter uit dan dezelfde laag response in een bassreflex.
Dat klopt volgens mij, het hele gedoe met bas reflexpoorten is dezelfde lage frequentie halen uit een kast die kleiner is dan een gesloten kast, of niet soms............

bas focal marantz

Citaat van: marvin op augustus 05, 2014, 10:32:35
Nou met het vervlogen plan mijn drivers in een andere kast te plaatsen, kwamen de gesloten kasten echt een groter uit dan dezelfde laag response in een bassreflex.
Zo werkt het niet, je krijgt nooit dezelfde respons .
Een gesloten kast met een nette afstemming is altijd kleiner dan een bassreflex kast met een nette afstemming.

Maak je de gesloten kast enorm groot om lager te gaan dan een bassreflex dan ben je verkeerd bezig.
Speaker units hebben parameters, daaruit bereken je een kast met een NETTE afstemming, of je moet elektronisch kunnen compenseren.

Ik heb een woofer genomen met 2 nette  afstemmingen.
rood--bassreflex 62 liter.
geel--gesloten  35 liter.

blauw--Wil ik gesloten kast lager krijgen dan bassreflex dan moet ik die in 200 liter stoppen, maar dan valt de gesloten kast veel eerder af in het laag pas onder 25 is die luider dan de nette bassreflex afstemming.
Deze gesloten afstemming zal niet goed klinken.

groen--Maak ik een bassreflex kast van 200 liter dan gaat die veel lager dan de gesloten kast van 200 liter.







CBdicX

Duidelijk, bedankt voor de uitleg !