De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Vrolijk nummer  :-D


Bliss - Quiet letters  /  label = music for dreams  2006  ( denenmarken )

Bliss - Trough these eyes / Label = blissfulrecords.com 1999 ( ierland )

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

HiFi gek

Citaat van: Marantz 81 op februari 13, 2011, 20:11:33
Vrolijk nummer  :-D


Bliss - Quiet letters  /  label = music for dreams  2006  ( denenmarken )

Bliss - Trough these eyes / Label = blissfulrecords.com 1999 ( ierland )



De cd ----- Quiet Letters --------   is elektronische muziek met ook veel echte muziek instrumenten erbij , maar
                                                    dit is geen Keltische muziek .


De cd ----- Trough these eyes --------  dit is wel Keltische muziek uit Ierland .




Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Arjan zijn set is nu een stuk meer in balans qua weergave met zijn nieuwe versterker , PM15-s1 .

Nu is de laagweergave niet meer zo overdreven aanwezig zoals dat wel het geval was met de Yamaha versterker .
Nu is het meer in verhouding tot elkaar , desondanks geven ze wel degelijk het laag met meer dan genoeg druk weer .
Ook klinken nu de hoge tonen minder scherp , dus prettiger .
De klankkleur is ook prettiger om naar te luisteren .

Kortgezegt vind ik de overstap naar de PM15-S1 een geslaagde stap voorwaards .

Nu alleen die vervloekte akoestiek een keer aanpakken hoor Arjan .




Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

leuk dat je nog een reactie geplaatst hebt  :yes:   het is idd een grote vooruitgang de nieuwe versterker  hello

ja acoustiek moet nog gebeuren ook heel verhaal over gescheven in topic acoustiek ( nagalm )



Marantz 81

ik zat nog steeds te twijfelen over het nu van een stekkerblok ,heb het daar ook met edwin over gehad toen hij hier was afgelopen zaterdag ook met wel of geen netfilter omdat er hier nogal veel vervuiling is in zo,n appartamenten complex

vandaag even naar hobo hifi geweest en een stekkerblok met netfilter en snoer opgehaald om uit te proberen ,deze is per aansluiting 6 stuk apart uitbedraad en elke uitgang heeft zijn eigen filter en moet geen begrenzing zijn voor de versterker wat je met die goedkope netfilters wel hebt en daar maar 1 centraal filter inzit en alle aansluitingen zijn doorgelust

ik mag hem een week uitproberen  :yes:  de eerste indrukken zijn zeer goed te noemen veel meer als ik er van verwacht had aantal cd,s gedraaid die ik goed ken en elke keer gewisseld tussen men gamma blokje en het isotek blok

deze is het KLIK

met dit snoer KLIK

als ik hem ga aanschaffen dan komen er 3 snoeren ,1 vanaf wcd naar blok en 1 voor cd + 1 voor amp  byebye

Whisper.nl

En het gaat maar door die mooie ontwikkelingen.  pompom
Leuk om te lezen dat je verschil hoort met een ander stekkerblok.  hello

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

bramdg

Citaat van: Whisper.nl op februari 16, 2011, 10:46:05
En het gaat maar door die mooie ontwikkelingen.  pompom
Leuk om te lezen dat je verschil hoort met een ander stekkerblok.  hello

Groet Whisper

Ja het gaat precies door en door en door en .....  :-o

Ik denk zo te horen zal de stekkerblok wel blijven na die week  :-D ..... en ja die juweeltjes verdienen schone stroom  :yes:  :yes:  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

inmiddels al weer wat meer getest met het Isotek blok  :yes:

je krijgt een werkelijk schoon geluid en details zijn beter hoorbaar vindt het best opvallend hoeveel het doet, of ik dat nou positief vindt of negatief ben ik nog niet helemaal uit , ik neem tot zaterdag middag de tijd of ik het de moeite waard vindt om hem te gaan aanschaffen

Marantz 81

Ik ben eruit ik ga het blok met netfilter en snoeren niet aanschaffen ,vindt de winst die het geeft te klein en vindt ook dat je kunt merken dat het gefilterd wordt ,verder geeft het ietsje meer detail met goed opnamens maar vindt het de investering niet waard het blok plus 3 netsnoeren komt op 730 euro

ga hem morgen terug brengen  :yes:

UD5005 en audio meubel bestellen  byebye

lo

Probeer eens een blok van Fritz te testen!
Zal ik die van mij mee brengen als ik volgende week bij je langs kom?
Blokkie van Fritz kost beduidend minder dan de prijs die je hiervoor net noemde.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Bedankt voor het aanbod leo maar ik ga het anders doen in de toekomst  :wink:

aparte afgeschermde voedings kabel trekken vanaf de meterkast , plaats ik een goeie 6 voudige opbouw wcd op de muur en dan afgeschermde netsnoeren naar CD en AMP

Marantz 81

ik zit met een tegoed bon ,omdat ze de sub250 toen op mijn verzoek hebben besteld kon ik wel een tegoed bon krijgen maar niet geld terug ik had daar opzich ook geen problemen mee want ik had hem ook gewoon eerst thuis moeten beluisteren had een sub300 thuis kunnen testen maar had toen zelf gezegd van bestel de sub250 maar gewoon zit wel goed dacht ik toen

uitraard heb ik ook nog gekeken naar andere speaker de focus 140 vindt ik niet echt een upgrade dan zou ik gelijk voor de Contour 1.4S gaan ,maar dan moet ik er nog zoveel geld bijleggen dat gaat dit jaar zeker niet meer lukken want heb nog meer hobbie,s en wil op vakantie enzv en ben wel tevreden met de 52SE  :yes:


Marantz 81

#583
 byebye

Dennis E36

Citaat van: lo op februari 17, 2011, 21:24:05
Probeer eens een blok van Fritz te testen!
Zal ik die van mij mee brengen als ik volgende week bij je langs kom?
Blokkie van Fritz kost beduidend minder dan de prijs die je hiervoor net noemde.

groet,

lo

Geeft Fritz zo veel korting dan aan Forumleden? Meen dat ik dat blokkie voor €995 op z'n
sit zag staan....
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp