De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op november 10, 2010, 08:21:50
Heb ook de manual er nog eens op nagelezen ,eerst had ik een medium kamer en raden ze 65 watt aan als versterking  :yes: dat was in men vorige luister ruimte het geval  18 vierkantie meter

nu zit ik op 30 vierkantie meter Large room , daar praten ze niet meer over vermogen dus zeg 100 watt of meer , max input is 150 watt

dus ik moet men versterker gaan upgraden  :-D was ik toch al van plan maar nu geen geld voor en was het voorlopig ook nog niet van plan  :wink:

oooooohhhh zo werkt het



RTFM


read the fucking manual en je kan gaan upgraden TOP  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Met die zwaardere versterker ben je er nog niet hoor ,het verschil tussen 65 Watt en 100 Watt is een fractie hogere spl ,zo klein zelfs dat je dat niet eens gaat merken .
Ik denk dat je meer baat hebt bij een parametrische equalizer ,hiermee kan je de luidsprekers veel beter aanpassen aan de akoestiek .

Of toch maar grote vloerstaanders nemen  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HiFi gek

Arjan , ik ben bang dat je i.v.m. met je vloerappervlak van 30 vierkante meter een paar grotere vloerstaanders nodig hebt om je kamer goed met muziek te kunnen vullen .

Die kleintjes zouden op zo'n groot vloer oppervlak wel eens te kort kunnen schieten .
Verwacht niet dat je een groots en vol geluidsbeeld krijgt in zo'n ruimte waar je nu in woont met je huidige Dynaudio of Klipsch boxen .

Neem mijn woonkamer maar als voorbeeld , die is 28 vierkante meter .
De focal's 1038BE van mij zijn 1.28 meter hoog , en dat gaat uitstekend in mijn kamer zoals jezelf al een paar keer hebt kunnen horen .



Groeten  EDWIN  B

lo

Ik meen dat 1 van de eerste problemen waar @marantz81 last van had, het bonkig laag was. Ik heb eigenlijk niet gelezen dat de monitors de kamer niet met muziek konden vullen?
Arjan, hoe zit het ook alweer precies?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op november 10, 2010, 14:45:28
Ik meen dat 1 van de eerste problemen waar @marantz81 last van had, het bonkig laag was. Ik heb eigenlijk niet gelezen dat de monitors de kamer niet met muziek konden vullen?
Arjan, hoe zit het ook alweer precies?

groet,

lo


Dat klopt ook wat je daar zegt , maar ik geef enkel maar aan dat het met een paar grote vloerstaanders makkelijker is om een ruimte van 30 vierkante meter met muziek te vullen dan met een paar kleine monitoren .
Je haald nou eenmaal meer uit zo'n ruimte door er een paar grote boxen neer te zetten , aangezien hij zowel met de klipsch als met de Dynaudio's niet tevreden is zou hij deze stap misschien kunnen overwegen .



Groeten  EDWIN  B



Marantz 81

@Marco

ow dat had ik niet verwacht ,nou ja we zien wel wat de toekomst brengt  :-)


wat ik had geschreven over kamervulling is meer te wijten aan dat de luisterafstanden heel anders zijn en de ruimte groter en acoustisch anders is , vooral het laatste is erg wennen , maar wat xander32 al zij besef wat je hebt

SPL is niet van belang schreef al eerder dat ik in een appartamenten complex woon en de buren dan alleen maar komen klagen  nonono en er last van hebben ,tja anders had ik geen monitor speakers gekocht  :no: maar de 72SE vandaar ook geen standaard monitor want het geluidsbeeld gaat veel dieper dan je zou denken alleen de SPL heb je niet  :wink:  weet wel zeker dat er nog meer uit de speakers te halen is als met de PM7001  :yes:

Heb die Klipsch vandaag terug gebracht  byebye

TurboMarco

#306
Daarom zeg ik ook dat je het beste kan schuiven met de speakers tot je tot een goed resultaat komt,kijk het bonkerige laag is natuurlijk te wijten aan de akoestiek en de verkeerde plaatsing vd speakers ,je zou dan de speakers een heel eind van de achterwand moeten halen,maar dan veranderd wellicht het totale geluidsbeeld mbt ruimtelijkheid,plaatsing en ik kan van alles opnoemen wat je zelf al waargenomen hebt,feit is dat je dan wel een stuk laag fundament gaat missen,dat is de eigenschap van een monitor waar je verder niets aan kan doen ..... het is het een of het ander  :-)
Voor een grotere ruimte is het beter om een grotere speaker te nemen , ga eens na wat een enkele laag/mid unit voor een werk moet verzetten in een grote ruimte ,bekijk maar eens de conus uitslag en je ziet en hoort wat er fout gaat,die mid/bass moet al het werk voor zijn rekening nemen in die grote ruimte wat niet ten goede komt aan de juiste beleving ,dan ontkom je niet aan een grotere 2 1/2 weg systeem of een 3 weg systeem te nemen,minder conus uitslag is een zuivere weergave ,en als een mid/bass unit enkel het midden bereik hoeft weer te geven komt dat ten goede aan het totaal plaatje ,het laag word dan door een woofer geproduceerd die daar ook specifiek voor ontwikkeld is wat weer resulteert in een strakkere laag weergave .
Kijk je kan 100 verschillende kabels of 100 verschillende versterkers uitproberen maar je doet niets af aan natuurkundige wetten .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

#307
Of opteren voor een 2.1 systeem, d.w.z.: een kleine, snelle, muzikale sub invoegen.

Bijv.:



En voor het geld hoef je het m.i. niet te laten (  €299,- incl. bezorgen)...


Sander.

Goh - dat deze optie nou van mij af moet komen ...


Citaat van: Marco op november 11, 2010, 00:49:21
Daarom zeg ik ook dat je het beste kan schuiven met de speakers tot je tot een goed resultaat komt,kijk het bonkerige laag is natuurlijk te wijten aan de akoestiek en de verkeerde plaatsing vd speakers ,je zou dan de speakers een heel eind van de achterwand moeten halen,maar dan veranderd wellicht het totale geluidsbeeld mbt ruimtelijkheid,plaatsing en ik kan van alles opnoemen wat je zelf al waargenomen hebt,feit is dat je dan wel een stuk laag fundament gaat missen,dat is de eigenschap van een monitor waar je verder niets aan kan doen ..... het is het een of het ander  :-)
Voor een grotere ruimte is het beter om een grotere speaker te nemen , ga eens na wat een enkele laag/mid unit voor een werk moet verzetten in een grote ruimte ,bekijk maar eens de conus uitslag en je ziet en hoort wat er fout gaat,die mid/bass moet al het werk voor zijn rekening nemen in die grote ruimte wat niet ten goede komt aan de juiste beleving ,dan ontkom je niet aan een grotere 2 1/2 weg systeem of een 3 weg systeem te nemen,minder conus uitslag is een zuivere weergave ,en als een mid/bass unit enkel het midden bereik hoeft weer te geven komt dat ten goede aan het totaal plaatje ,het laag word dan door een woofer geproduceerd die daar ook specifiek voor ontwikkeld is wat weer resulteert in een strakkere laag weergave .
Kijk je kan 100 verschillende kabels of 100 verschillende versterkers uitproberen maar je doet niets af aan natuurkundige wetten .

Marantz 81

volgende week dinsdag ga ik een eethoek ophalen ,dus staat de kamer alweer wat voller  byebye

lo

Toch wel van pluche mag ik hopen. :-D
Succes,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81


WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op november 11, 2010, 22:32:08
:-D  blank eiken  8-)

Past dan gelijk mooi bij de sub die Xander poste! :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

#312
Ik heb me eigen de laatste tijd verdiept in versterkers omdat ik wilde gaan upgraden  HLP ik had natuurlijk eerst die klipsch boxen gekocht bij correct en die geven geen geld terug  :no: dus kreeg ik een tegoed bon

PM15S1 is niet meer te verkijgen bij hun en veel gelezen dat mensen bij deze versterker zwak vinden in het laag dus dat werdt hem niet , PM15S2/PM11S1/S2 Accuphase is voor mij de komende jaren niet te betalen en daarbij zal ik gelijk men gehele installatie moeten upgraden  :-o ook nog gekeken voor een PM-KI Pearl Lite maar ik vondt hem te duur 1200 euro en beetje een grijs gebied is het een PM8003 KI ?  is het echt wat speciaals ?

aangezien ik met die waardebon zat en ik me eigen moest belonen volgens een test die ik gedaan had toen ik gestopt ben met roken op 3 augustus  ,heb ik mezelf maar een kadotje gedaan  hello ik had al eerder naar deze serie versterkers gekeken omdat deze mijn aandacht trokken omdat ik vroeger ook alles van Yamaha heb gehad diverse reviews gelezen en die stonden mij wel aan vanwege het neutrale geluid van yamaha en voldoende reserves

heb ik nu deze gekocht het is de

YAMAHA A-S700  :yes:


http://nl.yamaha.com/nl/products/audio-visual/hifi-components/amps/a-s700__g/?mode=model


eerste indruk is wel even wennen marantz heeft een bepaalde charme kwa klank ,deze yamaha geeft het meer weer zoals het is naar mijn gehoord hij heeft duidelijk meer kracht en reserve als de PM7001 ,bas klinkt droger hoge tonen zijn meer sprakelend en meer echt open klank  byebye





Whisper.nl

Nou nou die is niet mis. Een lekkere krachtpatser. las ik dat nu goed 130 w 4ohm  HB

Veel luister-plezier ermee.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Volgens mij 160W aan 4 ohm. :yes:

Zeg Arjan, je hebt er wel de gang in hè. Tsjonge jonge. Wel veel laten spelen nu hè zodat hij aankomende zaterdag toch wel een heel eind is ingespeeld :wink:

Geniet ervan en veel luister plezier de komende dagen pompom

groet,

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.