De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

lo

 pompom pompom pompom

Ik kan alleen maar blij voor je zijn Arjan.  pompom
idd zoals mars zegt, de 52SE zijn echt geen misselijke speakers ge-upgraded met units uit de veel duurdere contour line.

Jongen geniet ervan, lekker nog een beetje experimenteren. Gaat volgens mij gewoon goed komen :yes:
Tot binnenkort.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

gerard

 :-D
Lekker experimenteren met plaatsing en demping ed en vooral genieten van deze mooie luidsprekertjes :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

mooi verhaal mars het is zeker een uitzonderlijk goede monitor  :yes: en daarbij ben ik paar jaar opzoek geweest naar dt geluid zoveel gehad en geluisterd ,en de 5 jaar daarvoor met car audio bezig geweest en ook high end gehoord in car audio ,dus ik ben ook nogal veeleisend en bekend met het grote belang van een goede Versterker  :wink:

ga eens aan de gang met dat twarron en acoustiek en zo proberen het beste eruit te kunnen halen  :-)

sub is zeker een aanvulling ,maar ik mis hem niet en met name is het probleem dat er overal mensen om heen wonen op deze manier kan ik nog een beetje tekeer gaan  HB af en toe

lage tonen gaan veel verder  :wink: ach ja misschien als ik ooit een vrij huis heb Stereo Sub   8-)

HiFi gek

Citaat van: lo op november 07, 2010, 21:30:17
Volgens mij wel, stuur hem anders effe een PM.
Ik heb ook wel eens ergens "verzwakkers of attenuators" gezien die je in de intelink (cinch) kon plaatsen.

Je volumeregelaar werkt exponentieel, dus inderdaad in het eerste stukkie krijg je al bijna 50% vermogen.

groet,

lo


Die verzwakkers waren destijds te koop via www.muziek .nl  ( de oude High Fidelity Discs )

Helaas is Muziek.nl al weer een aantal weken failliet .

Waarschijnlijk ook te koop via de website                 www.tweaks4u.com
Die hebben echt ongelooflijk veel .









Groeten  EDWIN  B 

HiFi gek

Arjan

Dan is nu de tijd er rijp voor om je akoestiek aan te gaan pakken , Dynaudio's gewoon behouden en akoestiek hierop proberen te optimaliseren .


Groeten  EDWIN  B

xander32

Kijk aan, hij begint volwassen te worden  :-D.
Maar groot gelijk hoor: besef wat je hebt!


Sander.
Citaat van: Marantz 81 op november 08, 2010, 22:16:00
Vanmiddag heb ik nog eens uitgebreid zitten luisteren naar de nieuwe speakers , ook een aantal opname,s die ik zeer goed ken , toen had ik eigenlijk echt zoiets van  nopompom waar is men muziek gebleven het klinkt allemaal wel erg overtuigend en vol ,maar daar is dan ook alles mee gezegd

was vanaf heb begin dat ik de Dynaudio,s had al verliefd  redface op die dingen hoe mooi ze alles neer weten te zetten en de tweeter woofer  hoe de filtering is gedaan gewoon perfect , het was natuurlijk nogal een domper met de acoustische problemen en die wil ik dan ook gaan aanpakken  :wink:

Denet heb ik de Klipschen naast de stand gezet de Dynaudio,s erop  hello toen dacht van ik zou wel gek zijn als ik ze weg doe  nonono

hierna zijn de klipschen in de doos verdwenen gaan morgen ochtend in de auto en uit het werk terug brengen

hierna heb ik weer even zitten genieten van de Dynaudio,s   :kwijl: 8-)

WimPeu

Heb je de Klipsch nu wel een eerlijke kans gegeven? Ik bedoel ze zijn nog niet eens ingespeeld. Niet geheel onbelangrijk en je moet zowiezo de tijd nemen om aan nieuwe speakers te wennen. Speaker verandering is wel wat ingrijpender dan een kabelwissel hier en daar.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Misschien is er naast akoestische aanpassingen wat te finetunen met bekabeling.

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op november 09, 2010, 08:02:20
Heb je de Klipsch nu wel een eerlijke kans gegeven? Ik bedoel ze zijn nog niet eens ingespeeld. Niet geheel onbelangrijk en je moet zowiezo de tijd nemen om aan nieuwe speakers te wennen. Speaker verandering is wel wat ingrijpender dan een kabelwissel hier en daar.


Net wat Wim nu zegt , de Klipsch moet je wel de kans geven om in te spelen .

En van boxen wisselen heeft veel meer invloed op het geluid dan kabels wisselen .

Je ziet het weldegelijk goed hoor Wim , ook wij kunnen het eens worden met elkaar  :-D




Groeten  EDWIN  B




WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

#295
Ja ik heb de Klipsch genoeg de tijd gegeven naar mijn mening  :)  kan ze nog omruilen   :-P want vandaag had ik geen tijd om ze weg te brengen ga ik morgen doen

@ Xander32  das zeker waar ja  :yes:

mars

oi

AAAAAAAAAAAAAAAAH JONGENS KOM OP NOU ,  maak de topic starter niet gek.

De 52se van dynaudio IS gewoon de betere speaker.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

 stupid

Net zolang schuiven tot ze goed staan  :-D ,ik ben natuurlijk wel een beetje bevooroordeeld heh  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op november 09, 2010, 21:52:10
Ja ik heb de Klipsch genoeg de tijd gegeven naar mijn mening  :)  kan ze nog omruilen   :-P want vandaag had ik geen tijd om ze weg te brengen ga ik morgen doen

@ Xander32  das zeker waar ja  :yes:

Ik respecteer je keuze...natuurlijk... :-D Maar nieuwe speakers moet je echt een behoorlijke tijd in laten spelen. De Dyn's zijn op papier de betere speaker sure,maar misschien in jouw ruimte niet de juiste. Je gaf een paar post terug tenminste nog aan dat ze in de nieuwe ruimte te kort schoten.


Maar wie ben ik...heb zelf al te veel geswitched :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Heb ook de manual er nog eens op nagelezen ,eerst had ik een medium kamer en raden ze 65 watt aan als versterking  :yes: dat was in men vorige luister ruimte het geval  18 vierkantie meter

nu zit ik op 30 vierkantie meter Large room , daar praten ze niet meer over vermogen dus zeg 100 watt of meer , max input is 150 watt

dus ik moet men versterker gaan upgraden  :-D was ik toch al van plan maar nu geen geld voor en was het voorlopig ook nog niet van plan  :wink: