De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

Dat is wel de bedoeling  :angel: :-D

WilliamB

Vandaag even op de koffie geweest bij Arjan, en natuurlijk zijn nieuwe aankoop zijn PM15s2 bewonderd en beluisterd.
Ik ben al hier al vaker geweest, maar de opstelling is licht veranderd.
Zo heeft Arjan zijn drie zit's geruild met zijn twee zit's bank, en zijn de Dynaudio' 15 cm naar voren gezet.
Hierdoor is zijn akoestiek aangepast, wat meer balans geeft in het geheel, en is het laag nog strakker.

De PM15s2 speelt hier ook een belangrijke rol, en stuurt met gemak de moeilijke Dynaudio's aan.
Het geluid is nu een stuk opener, en geheel in balans. Zelfs als de PM in lage volume staat, zijn alle details van de muziek nog goed hoorbaar.

Verder hebben we naar diverse muziek geluisterd , afgewisseld met drank, kaas en broodjes.
Was dus weer goed verzorgd.

Arjan nog bedankt, en we zien elkaar wel weer bij mij in het najaar.
Groet, William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Jij ook bedankt William het was weer gezzelig vandaag en genoten van de muziek  pompom

tot de volgende keer bij jou  byebye nu alweer zin in en jammer dat Leo vandaag er niet bij kon zijn  :-)

Marantz 81

De 3 zits en 2 zits zijn gewisseld omdat de 3 zits is doorgezeten  :schater: van het vele luisteren  clown1

bank is aan vervanging toe  :zzz: maar na div geweldig mooie motor reizen waarvan je een heel dikke 11set kunt kopen weinig budget meer  :-D

de speakers zijn in zijn geheel meer naar het midden van de ruimte verplaats ( 40 cm ) en 15 centimeter verder van de muur af ( nu 1 m van achterwand ) en geeft een positief effect minder staande golf en een iets beter stereo beeld

het grooste verschil is nog steeds de PM15S2 de Dynaudio Focus 220 hebben gewoon een mooie Stereo versterker nodig die een pak stabiel vermogen ten allertijde blijft leveren

Het gaat mij ook steeds meer echt om de muziek zelf kabeltje hier en daar is leuk ,maar de echte verschillen zijn speakers/acoustiek/versterking en de ow zo belangrijke Bron als slagroom op de taart

Van het najaar ga ik me bezig houden met Streaming en gaat Tuner ook  byebye Wimpeu komt binnenkort nog een biertje doen en kan hij me een goed advies erover geven aangezien hij zich er al jaren mee bezig houdt

xander32

Arjan, je hebt groot gelijk betreft jouw reizen, geniet daarvan! En desondanks hoef je jou echt niet te schamen voor de huidige set; ik denk dat er weinigen in jouw omgeving iets vergelijkbaars hebben staan.

Ook wij geven relatief veel geld uit aan weekenden, (mid-)weken weg en vakanties. Van dat geld had ik er bij wijze van spreken een dikke Accu-set kunnen neerzetten en aansluiting bij de Accuboysclub kunnen zoeken ... Maar het plezier, de ontspanning, de mooie ervaringen van die uitjes zou ik voor geen goud willen missen, daar kan geen enkele component tegen op  8-).

Marantz 81

Absoluut dat is zeker je moet ook genieten van het leven dat is meer waard , heb zeker geen klagen met wat ik heb staan het wordt al snel gewoon naarmate je langer ermee bezig bent zoals met alles van materiale dingen

Accu set is ook wel een beetje een droom van mij maar er is nog meer in het leven  HB

Aankomend weekend naar de Formule 1 toe en nog 2 concerten in de planning oktober/november


lo

Weer een leuke dag gehad met William zo te lezen en goed te constateren dat eea weer helemaal goed is.
Idd jammer dat ik er niet bij kon zijn deze keer.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Een set bestaande uit een Marantz PM15 en Dynaudio Focus 220 is ook niet bepaald een beginners setje  :-o  Goed dat je weer terug bent bij je favo SET!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Rob46

Citaat van: xander32 op augustus 19, 2014, 23:53:52
Arjan, je hebt groot gelijk betreft jouw reizen, geniet daarvan! En desondanks hoef je jou echt niet te schamen voor de huidige set; ik denk dat er weinigen in jouw omgeving iets vergelijkbaars hebben staan.

Ook wij geven relatief veel geld uit aan weekenden, (mid-)weken weg en vakanties. Van dat geld had ik er bij wijze van spreken een dikke Accu-set kunnen neerzetten en aansluiting bij de Accuboysclub kunnen zoeken ... Maar het plezier, de ontspanning, de mooie ervaringen van die uitjes zou ik voor geen goud willen missen, daar kan geen enkele component tegen op  8-).

notworthy

Marantz 81

Citaat van: Zoldar op augustus 20, 2014, 10:21:41
Een set bestaande uit een Marantz PM15 en Dynaudio Focus 220 is ook niet bepaald een beginners setje  :-o  Goed dat je weer terug bent bij je favo SET!

High end Light  :-D  ja komen nu weer mooie klanken uit de dynaudio,s en klinkt meer dan prima  pompom

Marantz 81

Vrijdag ophalen  8-)

WilliamB

Citaat van: Marantz 81 op september 03, 2014, 17:11:35
Vrijdag ophalen  8-)
Gefeliciteerd met deze mooie focus 160  HB
Is deze inclusief stands ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zoldar

Citaat van: Marantz 81 op september 03, 2014, 17:11:35
Vrijdag ophalen  8-)

Nice. Krijg je ze in bruikleen of heb je ze gekocht?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Verhip William, moeten we binnen kort weer naar hem toe  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

#2624
Citaat van: lo op september 03, 2014, 18:55:24
Verhip William, moeten we binnen kort weer naar hem toe  :-D
Hi hi zat er al aan te denken  :yes: Ik heb de laatste keer nog de 220's beluisterd, maar vindt het geen straf om weer een keer naar de 160's te luisteren.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3