De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa


WilliamB

Net terug van een gezellig avondje luisteren en genieten.
Eerst even een kleine stop gemaakt bij Leo, en samen doorgereden naar Arjan.

Arjan had het vanavond goed voor elkaar. Mooi muziek, wijn, fris, gebak enz enz.
Was weer uit de kunst  notworthy
Veel muziek beluisterd, en het laatste uurtje op oorlog sterkte.
De Sitara, klinken erg goed, en kunnen zelfs drukgolven veroorzaken. Het nummer van Biance was echt bizar.

Vanavond ook genoten van de gezelligheid van Leo en Wim.
Wim had vanavond ook zijn Cambride streamer meegenomen, en was hier erg van onder de indruk.

Maar goed, het was helaas weer tijd om terug naar huis te gaan.
De terug reis duurde iets langer, want in de woonplaats van Leo stond het hele korps van politie mij op te wachten.
Maar na een blaastest mocht ik weer snel doorrijden.

Arjan nog bedankt voor je gastvrijheid, en Leo en Wim bedankt voor jullie gezelligheid.
Zeker weer tot ziens.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marvin

Ergens zou ik jullie hier ook wel eens willen uitnodigen,.... Oh, wacht even........
Ja het was een bevlieging, blijf maar lekker thuis! Hahahaha.   

lo

 :-D
Heb al wel eens meer tegen je gezegd dat ik..... ooit..... nog een keer bij je langs kom. Eens kijken of "wij" dan nog wel weten wat "geluidsdruk" is  notworthy

Iid, rond een uurtje of half zeven stond William bij mij voor de deur om mij op te pikken, onderweg weer effe gezellig bij kunnen praten.

Weer hartelijk ontvangen door Arjan en bij binnenkomst stonden zijn Sitara's al vorstelijk te stralen en hun lekkernijen, de units, te presenteren. Toch best een raar gezicht eigenlijk zo'n "dop" in het midden van de woofers. Mooie slanke zuiltjes met een afgerond profiel licht achterover hellend, staand op een voet waar William gelijk op dook. Hé, was zijn opmerking, deze zijn mooier dan die er bij mij onder zitten.
Met een mok koffie in de bank vergezeld van een lekkere flap maar eens even luisteren dan....
Klinkt mooi open en gedetailleerd met een breed stereo beeld. Op de plaats waar ik zat, net niet in het midden, hoorde ik regelmatig de muziek ver buiten de speaker weerklinken. Het zal toch niet stiekem een Q-sound opname zijn hè :-P Het laag en mid laag zijn een heel stuk minder aanwezig tov zijn Focussen maar d'r komt nog voldoende laag uit om een wat slanker maar toch nog steeds mooi totaal plaatje neer te zetten. Ga je op nivo spelen vwb het volume met nummers waar eigenlijk het probleem gebied mbt de akoestiek zit, dan krijg je natuurlijk nog steeds de kamer boost mee alhoewel dit nu binnen de perken blijft. Wim heeft nog even gekeken wat het effect van deze boost op de WC is, en kennelijk wordt deze boost hier nog verder versterkt  HB

Het was weer een bijzonder geslaagde avond bij deze wil ik Wim, William en Arjan weer hartelijk danken voor de gezelligheid en de gesprekken. (die soms wat moeizaam gingen tgv de oorlogssterkte :-D)
Arjan, specifiek bedankt voor de lekkere verzorging die we weer hebben mogen ontvangen!

Tot de volgende keer weer mannen  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Een leuk, goed leesbaar verslag van een geslaagde avond.
En zo te lezen heeft Arjan een goede keuze gemaakt met de AP speakers.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Marantz 81

Het was zeker een gezzelige avond  pompom

Als je echt gaat knallen waren die dynaudio,s perfect voor  HB  maar dat is een zeldzaamheid dat er zo hard gedraaid wordt , de Audio physics passen perfect bij mijn wensen en klinken veel opener , indien ik vrijstaand zou wonen zou het een ander verhaal zijn en kwam er een zeer heftige set die je in lichaam voelt en extreem luid kan spelen

om 1.30 trok wim het niet meer  clown1 en zijn we gaan slapen  :zzz:


@ William

je hebt 2cd,s laten liggen die neem ik in juli mee naar jou  :-)

WilliamB

Citaat van: Marantz 81 op mei 11, 2014, 20:53:25
Het was zeker een gezzelige avond  pompom

Als je echt gaat knallen waren die dynaudio,s perfect voor  HB  maar dat is een zeldzaamheid dat er zo hard gedraaid wordt , de Audio physics passen perfect bij mijn wensen en klinken veel opener , indien ik vrijstaand zou wonen zou het een ander verhaal zijn en kwam er een zeer heftige set die je in lichaam voelt en extreem luid kan spelen

om 1.30 trok wim het niet meer  clown1 en zijn we gaan slapen  :zzz:


@ William

je hebt 2cd,s laten liggen die neem ik in juli mee naar jou  :-)
Oké, ik had ze nog niet gemist.
Tot 5 juli bij mij  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Bij Wim was dat nummer pas echt Bizar met die super Sub , mokerslagen en lekker trillen  :kwijl: HB HB

Beyonce- No Angel    byebye

WilliamB

Citaat van: Marantz 81 op mei 11, 2014, 23:37:58
Bij Wim was dat nummer pas echt Bizar met die super Sub , mokerslagen en lekker trillen  :kwijl: HB HB

Beyonce- No Angel    byebye
Ik heb net het album van Wim gekregen ( gedownload )
Zal deze morgen ook eens beluisteren op mijn SET met mijn SVS op standje +  :evil:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Let je op dat je het dak er niet vanaf Blaast met die SVS  :-D  HB :-o  en een paar steunpilaren onder de Airco  clown1

WilliamB

Citaat van: Marantz 81 op mei 12, 2014, 20:50:03
Let je op dat je het dak er niet vanaf Blaast met die SVS  :-D  HB :-o  en een paar steunpilaren onder de Airco  clown1
Was vanavond een hele extreme ervaring  :evil:
Geef de 5e wel een demo. Bij dit album zijn bij mij veiligheidsgordels verplicht. clown1
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Afgelopen 3 dagen  A-B geschakeld tussen de Sitara en Focus 220 omdat ik toch benieuwd was waarom ik soms de Focus 220 beetje mis  :angel:

Ik heb allerlei muziek gedraaid en dan steeds nummer herhalen en omschakelen van speaker  :eerie:  :-D

Sitara is een wat slanker geluid maar daardoor praktisch geen last meer van de overheersende room modes ,ze leggen de muziek echt bloot en super gedetailleerd net iets beter als de Focus 220 al zijn ze aan elkaar gewaagd ze hebben zo hun eigen karakter en beide neutraal in respons zoals de opname is die je afspeelt ,de kwaliteit daarvan is alles bepalend en zo moet het ook naar mijn mening  , de Focus 220 kunnen vooral veel impact leveren in het laag en slagkracht van instrumenten een geluidsbeeld met ambiance en rust

Sitara zijn wat kaler maar wel meer open feller en breder meer pinpoint stereo beeld , Focus hebben meer diepte en grootheid in het stereobeeld door de kracht hoeveel lucht ze kunnen verplaatsen raakt het geluid versmeerd in div frequentie gebieden gaat het laag overheersen + resonantie,s wat echt opvalt bij het overschakelen tussen de speakers

Heb specifiek het zo gedaan omdat je zo echt een goed beeld kunt vormen en meer echt de specifieke dingen goed kunt onderscheiden aangezien er maar paar seconden tussen zit  :-)

Al met al zijn het beide fantastische speakers maar ik ben duidelijk beter af met Sitara  HB




xander32

Trial & error; helemaal goed jouw aanpak. En nu (verder) genieten HB.