De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Vanavond 2,5 mm Ofc koper gestoken tussen de versterker en speakers omdat de 4 mm Ofc koper niet lekker in de klemmen past van de PM7001KI

Daarna verder met luisteren ,en huh  :? klinkt echt anders laag is minder vet hoog iets meer sprakelend en mid komt iets meer naar voren en vindt ik het ook gelijk beter klinken omdat het laag aanzet door men acoustiek ,het zijn kleine verschillen maar zelf hoor ik toch echt duidelijk het verschil en vindt het dan ook een verbetering  :yes:

Ik vindt die Dynaudio,s nog steeds erg goed klinken maar of ik er op lange termijn gelukkig mee blijf weet ik nog niet de behoudende weergave in het midden gebied i.c.m het krachtige laag vindt ik niet altijd een ideale combinatie

Wat dat te gaat vondt ik de 52SE die ik gehad heb echt beter ,mogelijk komt dat ook omdat die niet zo diep gingen en zoveel lucht konden verplaatsen als die focus 220 die ik nu heb ( acoustiek is ook vrij hard ,betonnen bak  clown1 ) wel is het zo dat ik niet meer terug zou willen naar een monitor je mist dan een hoop in de weergave omdat de ruimte te groot is daarvoor

Wat is het audioleven toch moeilijk soms  :schater:

lo

Daarrrrrr gaan we weer...  :-P :-D

Nee hoor Arjan... goed bezig  :yes:
Mooi dat je die verschillen in speakerkabel hoort en voor jou beter uitpakt.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: Marantz 81 op oktober 30, 2012, 22:07:31
Vanavond 2,5 mm Ofc koper gestoken tussen de versterker en speakers omdat de 4 mm Ofc koper niet lekker in de klemmen past van de PM7001KI

Daarna verder met luisteren ,en huh  :? klinkt echt anders laag is minder vet hoog iets meer sprakelend en mid komt iets meer naar voren en vindt ik het ook gelijk beter klinken omdat het laag aanzet door men acoustiek ,het zijn kleine verschillen maar zelf hoor ik toch echt duidelijk het verschil en vindt het dan ook een verbetering  :yes:

Ik vindt die Dynaudio,s nog steeds erg goed klinken maar of ik er op lange termijn gelukkig mee blijf weet ik nog niet de behoudende weergave in het midden gebied i.c.m het krachtige laag vindt ik niet altijd een ideale combinatie

Wat dat te gaat vondt ik de 52SE die ik gehad heb echt beter ,mogelijk komt dat ook omdat die niet zo diep gingen en zoveel lucht konden verplaatsen als die focus 220 die ik nu heb ( acoustiek is ook vrij hard ,betonnen bak  clown1 ) wel is het zo dat ik niet meer terug zou willen naar een monitor je mist dan een hoop in de weergave omdat de ruimte te groot is daarvoor

Wat is het audioleven toch moeilijk soms  :schater:
Usher  :yes:

Marantz 81

#1893
Mooie speakers die Usher klinken ook heel goed maar de tweeter haalt het niet ( in mijn beleving ) bij een Esotec

Al div malen gedacht aan een echt goede HT reciever ala zoldar / janver , maar ik hoef geen HT  antimode voor stereo zou kunnen maar vindt die dingen nogal aan de prijs

Bij mij is het met name het laag wat de acoustiek aanzet  ,de beheerste weergave zit gewoon in die speakers zelf  :yes:

Het is gewoon dat ik altijd bezig ben met de wergave van de muziek want eigenlijk mag ik niet klagen over men set  :angel:

Zoldar

je zou geen audiofiel zijn als je nergens wat op aan te merken had.  :evil:

Die laag problematiek krijg je het beste weg met HT of anti mode. De kamer zelf aanpassen heb je al gedaan.
Het zou zo maar kunnen dat je midden dan miner "verzuipt" in boom bass.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

#1895
Of over gaan op de holy grail, de ultieme versterking; een Anthem of Integra receiver !
Al uw akoestiek problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon :yes:. (dit betreft de laatste trend bij de buren ...)

:angel:

WilliamB

Ik vond het eigenlijk helemaal niet slecht klinken bij Arjan. :no:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

Citaat van: xander32 op oktober 31, 2012, 08:36:04
Of over gaan op de holy grail, de ultieme versterking; een Anthem of Integra receiver !
Al uw akoestiek problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon :yes:. (dit betreft de laatste trend bij de buren ...)

:angel:

probleem is dan alleen dat het pielen met kabeltjes over is of kan dat virtueel met een app. 8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

#1898
Citaat van: Marantz 81 op oktober 30, 2012, 23:29:57
Mooie speakers die Usher klinken ook heel goed maar de tweeter haalt het niet ( in mijn beleving ) bij een Esotec

Al div malen gedacht aan een echt goede HT reciever ala zoldar / janver , maar ik hoef geen HT  antimode voor stereo zou kunnen maar vindt die dingen nogal aan de prijs

Bij mij is het met name het laag wat de acoustiek aanzet  ,de beheerste weergave zit gewoon in die speakers zelf  :yes:

Het is gewoon dat ik altijd bezig ben met de wergave van de muziek want eigenlijk mag ik niet klagen over men set  :angel:

Goedkope Premium set


Wat ben ik blij dat ik geen audiofiel ben, maar slechts een slaaf van goede muziek.  :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marantz 81

Citaat van: wbrands op oktober 31, 2012, 08:39:50
Ik vond het eigenlijk helemaal niet slecht klinken bij Arjan. :no:

Nee is ook zo ,maar ik ben gewoon een zeikerd  :schater:

Marantz 81

Citaat van: Niber op oktober 31, 2012, 11:53:52
Goedkope Premium set


Wat ben ik blij dat ik geen audiofiel ben, maar slechts een slaaf van goede muziek.  :wink:

Met een anti mode wordt het echt geen premium hoor  :no:  dat het werkt dat is zeker  :yes:

Mij gaat het ook om de muziek ,maar ook hoe het wordt weergegeven en ik weet ook dat alleen zo,n ruimte correctie doosje voor mij het niet is  :wink:

Zoldar

Je hebt het over hoog, plaatsing en detail  HB
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

 :yes:  nu weer verder genieten van de KI set  8-)

Cornelis1921

Citaat van: Marantz 81 op oktober 30, 2012, 22:07:31
Vanavond 2,5 mm Ofc koper gestoken tussen de versterker en speakers omdat de 4 mm Ofc koper niet lekker in de klemmen past van de PM7001KI

Daarna verder met luisteren ,en huh  :? klinkt echt anders laag is minder vet hoog iets meer sprakelend en mid komt iets meer naar voren en vindt ik het ook gelijk beter klinken omdat het laag aanzet door men acoustiek ,het zijn kleine verschillen maar zelf hoor ik toch echt duidelijk het verschil en vindt het dan ook een verbetering  :yes:

Ik vindt die Dynaudio,s nog steeds erg goed klinken maar of ik er op lange termijn gelukkig mee blijf weet ik nog niet de behoudende weergave in het midden gebied i.c.m het krachtige laag vindt ik niet altijd een ideale combinatie

Wat dat te gaat vondt ik de 52SE die ik gehad heb echt beter ,mogelijk komt dat ook omdat die niet zo diep gingen en zoveel lucht konden verplaatsen als die focus 220 die ik nu heb ( acoustiek is ook vrij hard ,betonnen bak  clown1 ) wel is het zo dat ik niet meer terug zou willen naar een monitor je mist dan een hoop in de weergave omdat de ruimte te groot is daarvoor

Wat is het audioleven toch moeilijk soms  :schater:
:yes: Monitors soms beter dan vloerstaanders. byebye
P.S. Ga ook nog eens een keer testen met de Cobra 2,5mm2 l.s. kabel t.o.v. de huidige merkloze 4mm2 OFC kabel.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Zo Arjan, ben je in één keer klaar! Anders blijf je toch maar geld uitgeven en kost het je straks nog veel meer.

http://www.hififorum.nl/index.php?topic=26384.0