De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jowa


lo

Citaat van: drees62 op augustus 22, 2012, 12:43:40
Hoi Arjan,

Ik zou toch even doorsparen voor een PM15 (S1/S2). Je weet inmiddels hoe waanzinnig mooi zo'n ding klinkt in combinatie met jou Dynaudio's en alles wat je nu koopt is surrogaat en haalt het toch niet bij dat geluid.
Met name omdat die "gouden combinatie" schijnbaar verankerd zit in je hersens geef ik je dit advies.
Ik weet dat het niet is wat je wilt horen maar uiteindelijk is dit de goedkoopste oplossing en ben je tevreden. Elk ander alternatief doet in no-time de kriebels weer opkomen  :wink:


Ik sluit me helemaal bij André aan.
Nog even volhouden en door sparen tot dat je werkelijk de set kunt kopen die je wilt. Al het andere tussentijds is verloren geld.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

Citaat van: gerard op augustus 22, 2012, 12:42:16
http://link.marktplaats.nl/586323861

houdt je ook nog geld over en toch de looks van een premiumset  :-)

hij wil erop vooruit  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

Staat op hifi.nl een pm7004 voor €300,-. Weet niet of het een verbetering is van wat je nu (even) hebt.
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Paul

Als jij denkt dat het puur om vermogen gaat kunnen we wel eens een vergelijk maken.
Heb een vintage Marantz SR930 receiver van 2x 170 watt en die moet de boel onder controle kunnen houden.

Maar denk dat je het antwoord al weet.  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jowa


gerard

Citaat van: John Wx op augustus 22, 2012, 15:57:47
hij wil erop vooruit  :wink:

Mooie marantz, dus gaat hij erop vooruit  :-)

En ehh...    John, er is toch geen verschil in versterkers hoor ik je vaak zeggen  :angel:  HLP





@ arjan
misschien toch maar beter even een jaartje doorbijten. Zodra je je gaat storen maakt dat het alleen maar erger. Dus maar beter waarderen wat de huidige wel goed doet en doorsparen voor je 'droomversterker'.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

xander32

... mijn voorkeur gaat uit naar een S2; de S1 schijnt het toch een stukkie minder te doen in vergelijk met z`n opvolger :yes:.

Cornelis1921

 stupid TEVREDENHEID IS NIET TE KOOP, DAT BEN JE WEL OF NIET (van nature)... :angel:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: gerard op augustus 22, 2012, 18:42:39
Mooie marantz, dus gaat hij erop vooruit  :-)

En ehh...    John, er is toch geen verschil in versterkers hoor ik je vaak zeggen  :angel:  HLP




Arjan wel daarom zei ik het, alleen denk ik dat MARANTZ 81 zo ik die ken zal het geen verbetering zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

je kunt ook je ogen dicht doen en jezelf verbeelden dat het net zo klinkt als met de PM15 S11  :roll:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op augustus 22, 2012, 21:37:35
je kunt ook je ogen dicht doen en jezelf verbeelden dat het net zo klinkt als met de PM15 S11  :roll:

ware grootte printen en ervoor plakken wel ABXen  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

#1664
of je koopt dit!

2x 110W (8 Ohm)
2x 180W (4 Ohm)




Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden