De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Laatste tijd weer met allerlei iedeen rondgelopen voor verbeteringen/veranderingen aan de set , na het allemaal eens te laten bezinken en veel luisteren de laatste weken ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat de weergave nu zo goed is dat ik eigenlijk niks meer te wensen heb  :no: het heeft veel tijd en moeite gekost en ben blij met het resultaat en wil ook nog jaren van de set blijven genieten  :yes: aangezien de hobbie is het opbouwen veranderen/verbeteren ga ik me nu weer op Car audio richten

Had al in een ander topic geplaatst KLIKKERDEKLIK hoe en wat , ik begin rustig aan  :schater: met een goede basis

Er gaat heel wat werk inzitten ( maanden ) voordat alles klaar is deuren met bitumen bekleden enzv ,zal wel foto,s plaatsen van waarmee ik me bezig houd

Ook nog gedacht aan dit compo setje http://www.dynaudio.com/eng/auto/esotec/242.php  maar die is nogal duur 700 euro evenals de bijbehorende DLS Ultimate versterker /sub/ nog meer bitume / voeding extra accu enzv  :-D

groeten Arjan

lo

 :-D

Ben blij dat je nu lekker kunt genieten zonder iets te "moeten". Geeft erg veel rust en ontspanning op deze manier :yes:

Succes met je auto project en ook dat gaan we weer met volle belangstelling volgen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Citaat van: lo op oktober 23, 2011, 21:49:18
:-D

Ben blij dat je nu lekker kunt genieten zonder iets te "moeten". Geeft erg veel rust en ontspanning op deze manier :yes:


:yes:

Marantz 81

Deze Sub KLIKKERDEKLIK is het geworden  :yes: zaterdag ophalen bij de heihorst voor een mooie prijs  :wink:

Deze Power Cap KLIKKERDEKLIK

Deze RCA kabels 2x KLIKKERDEKLIK

Kist voor de Sub ga ik zelf bouwen  byebye

TurboMarco

Nice ,welk programma ga je gebruiken voor het berekenen van de sub behuizing?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

#1070
Ik ga de kist bouwen zoals in de manual is aangegeven 19 mm MDF en de voorste plank in 22 mm MDF  ,de planken op elkaar lijmen en schroeven , wanden plamuren / schuren / bekleden,en zo,n stekker dat ik de sub zo uit de auto kan halen als ik ga vissen  :yes: Die grill zit ook bij de Sub  pompom

http://dls.se/files/482/2/Man_MW10D_12D_eng.pdf

op 12v hifi heb je ook een programma ervoor  :-) Dan hoef je niet na te denken  :-P


Marantz 81

#1071
Vandaag prijsopgave binnen voor de spullen

Het was alleen de MW10  en niet de MW10D

is gewoon de voorloper en klein voordeel deze is 89 Db ( MW10D 87 Db ) bij 1 watt  :yes:  als je deze sub op een 500 wat monoblock zet dan gaat wel zo gruwelijk hard en onvervormd , mijn amp levert 180 w  en dat moet genoeg zijn voeding heb ik ook ruim bemeten voor de versterker 25 mm2 en de 1 Farad power cap om de spanning op 14 volt te houden en de Accu niet te slopen , als accu maar beetje achteruit gaat en je geeft beetje gas met de sub zakt de spanning zo naar 10 volt , het is een SQ sub die ook heel hard kan en genoeg SPL levert  HB

lo

Mooi hoor :kwijl:
Extra veren monteren? :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Zo zwaar is die nou ook weer niet  clown1

Je hoort het wel een keer als het helemaal klaar is en afgesteld  :yes:

Cornelis1921

 byebye notworthy :yes:
Citaat van: Marantz 81 op oktober 25, 2011, 20:57:57
Vandaag prijsopgave binnen voor de spullen

Het was alleen de MW10  en niet de MW10D

is gewoon de voorloper en klein voordeel deze is 89 Db ( MW10D 87 Db ) bij 1 watt  :yes:  als je deze sub op een 500 wat monoblock zet dan gaat wel zo gruwelijk hard en onvervormd , mijn amp levert 180 w  en dat moet genoeg zijn voeding heb ik ook ruim bemeten voor de versterker 25 mm2 en de 1 Farad power cap om de spanning op 14 volt te houden en de Accu niet te slopen , als accu maar beetje achteruit gaat en je geeft beetje gas met de sub zakt de spanning zo naar 10 volt , het is een SQ sub die ook heel hard kan en genoeg SPL levert  HB
Ziet er verd*md goed uit, Arjan. Mooie specs.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

#1075
Ja kan niet wachten om hem op te halen  :kwijl:

Nog genoeg te doen  pompom

-Kickpanelen maken voor mid woofers in de deuren ,  geschuinde achterkant voor beter FLOW dit heeft met name invloed op de prestatie,s en SQ ( sound quality )

-Deurpaneel aanpassen omdat ze verder naar buiten komen

-Alle kabels aanleggen ,voeding en remote aan 1 kant / andere zijde auto RCA en speaker kabels

-Deuren voorzien van Bitumen ( kofferbak ook nog indien nodig ) ,en overige stangen enzv voorzien van compri band om het trillings vrij te maken ,irritant en van invloed op de SQ ,resonantie,s wil je niet  :no:

- Waarschijnlijk ga ik ook nog met Polyester werken om de tweeters te richten ,maar hier twijfel in nog over omdat er in de toekomst misschien nog een DLS Composet voor in de plaats komt KLIK of KLIK

-Sub kist bouwen ,netjes afwerken en voorzien van demping op alle wanden

-Versterker /power cap monteren 

-Hierna alles afstellen ,met name de sub eigenlijk juiste afkap frequentie ongv 60 hz en subsonic filter aan wordt onder 25 hz niet naar de woofer gestuurd , daarna de fase verstelling 0 tot 180 graden juist krijgen i.c.m afkap frequentie en volume amp , volume is dan nog bij te regelen indien nodig vanaf de radio , gaat veel tijd inzitten 

Vindt ik ook echt leuk om te doen  :-)

Het is deze power cap geworden ,met display zodat je het voltage kunt zien  :-) er zit nu ook maar een 45 AH standaard Accu in men auto waarschijnlijk zal deze ook moeten worden ge upgrade  :-D naar 70 AH  ,de power cap kun je gebruiken tot ongv 1 KW versterker en ik zit op 340 wat bij 4 ohm ,dus genoeg reserve voor de snel geleverde Amperage,s die een sub vraagt  byebye


lo

Zoooowwwwwwwwwww.......... gedetaileerd PVA notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Subkist ontwerpen ben ik gisteren avond al de hele avond mee aan het rekenen geweest ,maar nog niet tot een oplossing gekomen  :no:  advies vanuit dls is een 24 liter kist ,het probleem waar ik tegenaanloop is dat de basspoort 26 cm lang moet zijn en je dan nog minimaal de diameter ( 7cm ) achter de poort moet hebben , krijg hierdoor de kist niet kleiner als 27 liter  :no:

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

#1079
Er zijn wel mogelijkheden om hem in die 24 liter te krijgen ,maar dat wil ik niet ( lang verhaal  :schater:)

Heb hoop zitten lezen en de data nagegaan en wat er dan gebeurt ,het wordt een 28 liter kist  :yes: in geheel 22 mm MDF

@ Lo ,kwa vorm zoals deze kist KLIK