De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

#1035
Het opbouwen is zeker een leuk onderdeel van de hobby. De core hobby voor mij is muziek. De hifi een tool. Luister de laatste jaren meer muziek dan dat ik ooit in mijn leven gedaan heb. Voor mij was de komst van de kinderen juist een trigger om veel meer te luisteren. Waar ik voordat de kinderen er waren altijd de hort op was daar zat ik nu thuis heerlijk te genieten van HT & stereo. Mijn set is ook nooit af denk ik  HLP...er is altijd wel wat te wensen. Als ik zo snel even na denk...een mooi hifi meubel voor mijn 11 set...een Onkyo TX-NR5008...een mooie bijpassende BR speler....enz enz.......

Ik zou er nog eens heel goed over nadenken Arjan...wees nou eens eerlijk, als je de set verkoopt en een beetje HT terug koopt heb je misschien een paar honderd € voor je auto.. nopompom en je bent al dat moois kwijt.

Maar goed je moet doen wat jouw het beste lijkt...je leeft maar een keer...dus geniet van wat je ook doet...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

Ben het met je eens dat de core hobby muziek is, daar kan ik overal van genieten (alleen niet als het als muzak wordt gebruikt in o.a. winkels en liften :no:).

Wat ik wilde zeggen is dat de set niet zaligmakend is, maar een middel om van muziek te genieten. En dat kan ook op een AV set.

Deze set verkopen, van dat geld een AV-set kopen en een auto.... gaat m.i. ook niet lukken.


xander32

#1037
Citaat van: Marantz 81 op september 13, 2011, 21:06:58
Ik ga de stereo set verkopen omdat ik er geen zin meer in heb  , wil een mooie auto gaan kopen waarin ik liever mijn tijd in steek en het geld voor nodig heb

de SA11S1-PM15S1-Dynaudio 52SE -interlinks . komen te koop 

Plaats het ook even hier zodat het te koop topic niet volloopt met reactie,s  :-)
Tja keuzes  :roll: ...

Zelf heb ik ook veel (te) geld uitgegevens aan allerei auto`s, daar ook wel plezier aan kunnen beleven. Echter was dat steeds maar van korte duur. Dan wou ik weer meer, sneller, lager, breder... bedenk `t maar. En met zo`n japans toerenmonster waar je na 5 minuten al gillend uit weg wil vluchten zo gauw je harder rijd dan 60 km./uur, heb ik helemaal niets. Ga dan tenminste voor een Evo, Sti of GTR.

Ik weet ondertussen dat ik van m`n stereo-set vele malen meer geniet, zowel letterlijk betreft de tijd die ik ermee doorbreng als figuurlijk, zijnde het plezier en de ontspanning welke de set mij brengt :yes:.



Suc6 om te komen tot een keuze.


Sander.

Zoldar


http://www.youtube.com/watch?v=gFEPYndf_-Y
alweer uit 2001. heerlijke tijd mee gehad. blok gaf geen krimp ook na 500 ronden niet.

maar voor het geld van je stereo kun je hooguit 1 jaar scheuren. Banden, remblokken/schijven en al het andere wat met een factor 30 harder slijt. Verkijk je niet op de onderdelen prijzen van Honda. Het gaat niet vaak stuk maar als je aan de beurt bent betaal je de hoofdprijs.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Ik zie nog steeds niks te koop staan.  pompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

Citaat van: WimPeu op september 14, 2011, 23:11:13
Ik zie nog steeds niks te koop staan.  pompom

Niet meer...Stond er toch echt!!

Maar gelukkig waren ze vanmorgen "gesloten" en zijn de topics nu helemaal weg!!  pompom
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Mooi filmpje op de Ring   8-) dit jaar al 3 keer langs de zijlijn staan kijken bij het tankstation ,toen ik daarlangs kwam en pitstop met de Motor onderweg naar de Eifel  :kwijl:  notworthy en daar een flinke bak koffie met curryworst en patat :-D , heb die onboard film maar 30 sec gekeken omdat ik na 15 sec al zag dat ik deze eerder heb gezien paar jaar terug , als ik het goed heb een EK4 VTI  :-) volgens mij had michel H die geplaats op een ander forum rijdt nu een zwarte MR2  3SGTE en daarvoor een zwarte corolla E9 met Blacktop 1.6 20V ik weet heel veel van auto,s en de kosten , ook van circuit rijden wat nodig is en het kost   :wink:

hou de set  :yes:

De auto liefde  :angel: blijft bestaan maar financieel gaat niet wat ik wil en dan schiet het ook niet op ,maar nog een tijdje sparen en op de tanden bijten  byebye

Zoldar

thanx. was mijn auto en ik de berijder. Michel heeft em op you tube gezet.
http://www.8200rpm.com/forum/read.php?f=2&i=22&t=22

veel plezier met de high end set  pompom
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

#1044
 :angel: :-) :-) :-)
En als je er echt niet uit dreigt te komen, kun je altijd nog het album 'Autobahn' van Kraftwerk aanschaffen en daarvan genieten: oneindig veel goedkoper en...het is muzikaal verantwoord compromis.
Groet, Cor. En sterkter...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Whisper.nl

 stupid : en daar zal je nog jaren veel plezier aan beleven.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

#1047
Citaat van: Zoldar op september 15, 2011, 00:02:53
thanx. was mijn auto en ik de berijder. Michel heeft em op you tube gezet.
http://www.8200rpm.com/forum/read.php?f=2&i=22&t=22

veel plezier met de high end set  pompom

Heb op zandvoort 2 ronden gedaan van 20 minuten met de corolla destijds ,na een kwartier werd het een beetje eng  :-o beetje fading op einde rechte stuk voor 180 graden bij 80kmh terug naar 2 en zo laat mogelijk insturen om bocht te halen  :schater: had ook een hoop plannen met de auto blacktop enzv ,maar toen gaan motorrijden

Ben je ermee gestopt ??

Bedankt  byebye


Cornelis1921

 :yes: 8-)
Een (snelle) auto kopen èn onderhouder is dan wel eenvoudiger, maar wel meestal duurder dan mooie audio-set opbouwen en onderhouden. Ga eerst eens na wat de hoogste toegevoegde meerwaarde opleverd. Als dan blijkt dat raceblik aantrekkelijker klinkt dan behoorlijk weergegeven muziek, zou ik voor het eerste gaan. Alleen ik heb zelfs geen rijbewijs, laat staan de pecunia. P.S. Zelfs op een circuit zou ik nog een gevaar op de weg zijn. Waar praat ik dan ook nog over..?
Arjan, nogmaals sterkte en groetjes,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i-DSI

Citaat van: Marantz 81 op september 15, 2011, 21:15:11
...maar toen gaan motorrijden
Rij je nog steeds met de motor?
Ik rij met een Honda CBF600S ABS (2009). Niet van de sportiefste, maar heel leuk om naar 't werk te rijden of voor 3-daagse trips in de buurlanden (met zijkoffersetje).
Het zijn hier allemaal dezelfde op 't forum: Hifi en dingen die benzine verbranden :yes:.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1