De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: joep op augustus 11, 2011, 09:28:32
Citaat van: Marantz 81 op augustus 10, 2011, 22:57:59
:-)

Ik had natuurlijk al gezegd dat ik nooit meer wat zou gaan veranderen aan men set  clown1  :schater:

Ben toch weer opzoek naar andere speakers  :yes: Zuilen welteverstaan ze blijven gewoon echt zo goed die 52SE dat ik ze eigenlijk niet kwijt wil ( Dilemma  violent1 )

De regel van tel de aankoopprijs van al je HiFi spullen op en geef dat bedrag uit aan je speakers is nu zelfs al achterhaald. Vermenigvuldig dat bedrag met 1,5 of zelfs 2 komt nu meer in de buurt als ik zo rondkijk. Te vaak werden de speakers letterlijk en figuurlijk de sluitpost van de set. Kijk en vooral luister nog flink rond. En gaaf jezelf gewoon nog een jaar de tijd. Zou gewoon nog even bij deze speakers blijven.

Dat speakers zeker niet de sluitpost moeten zijn ben ik helemaal met je eens. Maar dat een set speakers tot 2 maal de totale aanschaf waarde van de nieuwprijs van de totale set zouden moeten zijn lijkt me ook iet wat overdreven. Zou in mijn 11 set betekenen dat ik daar speakers van €13000,- moet gaan neer zetten. Zo'n speaker set zou zeker beter klinken dan wat ik nu heb. Ben zeer tevreden met de €800,- kostende speakers die er nu aan hangen. Mocht ik op het juiste moment tegen een Usher 718-DMD set (€2800,-) aanlopen zou dat toch wel de max worden. De pest is (en meteen het leuke :-))Het kan altijd beter.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Een speaker die in jouw oren goed klinkt doet dat op bijna alle spullen die je eraan hangt goed. Omdat ik de Ushers die ik in de kamer heb he-le-maal mijn ding vindt durf ik te stellen dat voor mij de Onkyo receiver met Squeezebox samen met de Usher's een lekkerder geluid geeft dan de 11 set met kleine Usher's.

Ik ben goede stereo onwaardig... redface
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: WimPeu op augustus 11, 2011, 10:38:19
Ik ben goede stereo onwaardig... redface

naah, de onkyo doet dat immers ook prima..  :wink:

CiteerEen speaker die in jouw oren goed klinkt doet dat op bijna alle spullen die je eraan hangt goed.

vooral als de gevoeligheid goed zit  :yes:
of met een beul v/e amp kan je idd massa's klankdozen gaan aansturen..

remember: hoe het klinkt wordt grotendeels door de kamer/ruimte & opstelling bepaald

Citaat van: Marantz 81 op augustus 10, 2011, 23:25:05
Ik heb zoveel merken gehoord en gehad er is veel keus en ook veel mooie merken  :yes:

bij wim vondt ik die Ushers ook erg mooi  :-)

Maar toen ik eenmaal Dynaudio had gehoord en nu een ruim een jaar zelf in mijn bezit heb ,was het net of ik thuis kwam  notworthy notworthy

Het moet wel heel gek lopen moht ik voor een ander merk gaan


I say: schuim de markt af voor dikke B&W's of 'bloemenhofferkens'  clown1



                                                :yes:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Whisper.nl

 :no:

Marantz houd niet van B&W.

eerder:

Of een Dynaudio Countour s3.4

of een leuke Usher.  Be 110 DMD

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Whisper.nl

Citaat van: still life op augustus 11, 2011, 14:15:15
Citaat van: Whisper.nl op augustus 11, 2011, 14:08:44
:no:

Marantz houd niet van B&W.

tell me why, whisp..  :angel:

Vind ie niet mooi klinken.
pas nog gelezen.

Was ie ook zoekende (wanneer niet eigenlijk) en had ik een tip gegeven van een B&W speaker.
Diegene die ik pas bij Rene had gehoort. Was best wel onder de indruk.
Leuk prijsje enz.enz.

Marantz gaf aan dat ie de sound niet leuk/fijn vind.

groet Whisper .
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

still life

Citaat van: Whisper.nl op augustus 11, 2011, 14:27:37
Marantz gaf aan dat ie de sound niet leuk/fijn vind.

groet Whisper .

ah, dacht dat je doelde op de combi 'marantz' amps & B&W.. :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Whisper.nl

Citaat van: still life op augustus 11, 2011, 15:40:07
Citaat van: Whisper.nl op augustus 11, 2011, 14:27:37
Marantz gaf aan dat ie de sound niet leuk/fijn vind.

groet Whisper .

ah, dacht dat je doelde op de combi 'marantz' amps & B&W.. :-D

oooooooooooooo

r.o.f.l.

ff voluit dan:  Marantz81 houd niet van B&W.

gr Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Heb de PM11 gehoord in combi met de 803D.... :no: :no: pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

contour

Citaat van: lo op augustus 11, 2011, 16:22:16
Heb de PM11 gehoord in combi met de 803D.... :no: :no: pompom

of met een Dynaudio Contour 3.0 :no: :no: pompom

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

lo

Ik heb die PM11 destijds op meerdere speakers gehoord. Naast de B&W's ook de dynaudio contour S3.4 en S5.4. Ik kan je zeggen dat beide laatsten werkelijk schitterend klonken. notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

contour

het was cynisch bedoeld......ik vind de combi Marantz(premium line) met de contour serie zeer sterk

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

lo

Citaat van: contour op augustus 11, 2011, 17:17:45
ik vind de combi Marantz(premium line) met de contour serie zeer sterk

Rob

Die zijn er meer hier zoals je inmiddels al wel hebt gemerkt.  pompom pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op augustus 11, 2011, 18:26:36
Citaat van: contour op augustus 11, 2011, 17:17:45
ik vind de combi Marantz(premium line) met de contour serie zeer sterk

Rob

Die zijn er meer hier zoals je inmiddels al wel hebt gemerkt.  pompom pompom

ik het niet zo dat er bij veel dealers van Marantz geen B&W in het pakket zit en andersom ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

contour

geen idee....de Hobo keten voert beide merken

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable