De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Ja het is ook kijken niet kopen  :lol:

dat doe ik zeker bram  :yes: bij elke schijfje wat je erin doet valt je mond weer open  :-)

Niber

Citaat van: Marantz 81 op juli 03, 2011, 00:27:50
Ja het is ook kijken niet kopen  :lol:

dat doe ik zeker bram  :yes: bij elke schijfje wat je erin doet valt je mond weer open  :-)

Hoe ver valt je mond open? Dat lijkt me nl. meer zeggen dan alleen maar openvallen...  shutup

Maar mooi plaatje geworden zo!!

Is de SA11s1 net zo "groot" als de PM15s1? Heb de SA11 nl. bij Wim gezien (en gehoord  clown1) en die vond ik best groot...Ik had gedacht dat de 15 serie iets minder "fors" zou zijn.
Of is de PM11s1 gewoon nog groter?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marantz 81

Je snapt wel wat ik bedoel  :wink: een heel eind  clown1

ze zijn even groot zoals je op de foto kunt zien , het zijn ook forse apparaten

een PM11S1 is idd hoger  :yes:

Marantz 81

inmiddels een vergelijk kunnen maken tussen de VDH CS-122  en de standaard goede 4mm2 Koperen kabel

De VDH heb ik vanaf het begin een zeer fijne kabel gevonden met een mooie klankleur

Maar ik vindt de koperen kabel beter het klinkt dan meer zoals het klinkt linear over gehele tonen gebied ,de VDH lijkt bepaalde frequentie,s een beetje aan te zetten waardoor het bij hele drukke muziek stukken begint dicht te slippen ,met de Koperen 4 mm2 blijft het geluidbeeld gewoon vlak en meer open en is het duidelijk een winst voor mij  pompom

Voorlopig blijf ik zo spelen en later nog een verder kijken voor eventuele ander interlink voor de SA11  byebye

VDH 16 euro per meter

4mm2 koper  4 euro per meter

byebye

MO

Citaat van: Marantz 81 op juli 04, 2011, 23:53:54
inmiddels een vergelijk kunnen maken tussen de VDH CS-122  en de standaard goede 4mm2 Koperen kabel

De VDH heb ik vanaf het begin een zeer fijne kabel gevonden met een mooie klankleur

Maar ik vindt de koperen kabel beter het klinkt dan meer zoals het klinkt linear over gehele tonen gebied ,de VDH lijkt bepaalde frequentie,s een beetje aan te zetten waardoor het bij hele drukke muziek stukken begint dicht te slippen ,met de Koperen 4 mm2 blijft het geluidbeeld gewoon vlak en meer open en is het duidelijk een winst voor mij  pompom

Voorlopig blijf ik zo spelen en later nog een verder kijken voor eventuele ander interlink voor de SA11  byebye

VDH 16 euro per meter

4mm2 koper  4 euro per meter

byebye

Tja, ik heb ook knappe kabeltjes geprobeerd maar speel nu gewoon met de 4mm Oehlbach; simpele meuk kabels en dat is echt goed genoeg... Na de exotische Xindak FS -2 , v.d hull, W&M etc....
Als de kabeltjes het plezier van het luisteren kan beïnvloeden zou dat erg zonde zijn van alle mooie muziek die er is! (en dan ga je luisteren naar kabeltjes... ipv muziek  :|)
Cheers!
bla

Cornelis1921

#890
 :-) :yes: 2,5mm Monitor Cobra OFC kabel á 2x3m: klinkt prima. Wat het gekost heeft weet ik niet meer precies, ik dacht 8 euro per meter. Gewoon gekocht bij de vakhandel. Soms wil ik mij weleens laten opjutten door de diehard interlink- en kabeljongens. Maar die tijd is definitief voorbij, toen ik ineens hoorde wat voor een verschil een andere, betere, bron maakte: sa11 s1 t.o.v. sa8003. Zelfs een 'oudje' als de sa8400 geeft al een ander geluidsbeeld met dezelfde bekabeling e.d. Ik heb wel vergulde banaanstekers aan de uiteinden zitten. Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

Citaat van: MO op juli 05, 2011, 01:36:51
Citaat van: Marantz 81 op juli 04, 2011, 23:53:54
inmiddels een vergelijk kunnen maken tussen de VDH CS-122  en de standaard goede 4mm2 Koperen kabel

De VDH heb ik vanaf het begin een zeer fijne kabel gevonden met een mooie klankleur

Maar ik vindt de koperen kabel beter het klinkt dan meer zoals het klinkt linear over gehele tonen gebied ,de VDH lijkt bepaalde frequentie,s een beetje aan te zetten waardoor het bij hele drukke muziek stukken begint dicht te slippen ,met de Koperen 4 mm2 blijft het geluidbeeld gewoon vlak en meer open en is het duidelijk een winst voor mij  pompom

Voorlopig blijf ik zo spelen en later nog een verder kijken voor eventuele ander interlink voor de SA11  byebye

VDH 16 euro per meter

4mm2 koper  4 euro per meter

byebye

Tja, ik heb ook knappe kabeltjes geprobeerd maar speel nu gewoon met de 4mm Oehlbach; simpele meuk kabels en dat is echt goed genoeg... Na de exotische Xindak FS -2 , v.d hull, W&M etc....
Als de kabeltjes het plezier van het luisteren kan beïnvloeden zou dat erg zonde zijn van alle mooie muziek die er is! (en dan ga je luisteren naar kabeltjes... ipv muziek  :|)
Cheers!

Idd genieten van de muziek daar gaat het om ( Because Music Matters  pompom )

Voor mij zit er wel verschil in kabels ,maar dat staat totaal niet in verhouding tot een upgrade van je Apparatuur of keuze kwa speakers i.c.m je acoustiek en evt verbeteringen daarnaan

als al die zaken voor elkaar zijn en je er helemaal aan gewent bent ,dan kun je beter pas aan kabel of interlinks gaan denken

tja die SA11S1   ik kan er maar niet overuit elk schijfje wat ik erin doe verbaast me weer ,het is zo ongekend hoe perfect de singaal scheiding is natuurlijk het klinkt en snelheid diepte plaatsing  notworthy notworthy notworthy  :kwijl: pompom hello HB

lo

Nog maar eens even een stukje schrijven in "de set van marantz81"
Ik ben vandaag weer eens lekker bij Arjan op luisterbezoek geweest, gewoon om te genieten van muziek en bij te kletsen en natuurlijk zijn nieuw verworven SA-11 te bewonderen en  beluisteren.
Het moet weer maar eens gezegd vind ik, marantz maakt schitterende componenten en de looks van deze lijn zijn werkelijk fenomenaal in mijn ogen. Het eerste CD-tje wat in de lade verdwijnt is "Adele 21". Mooie zangeres qua sound en compositie van haar nummers. Al bij de eerste klanken valen de detaillering, gemak van neerzetten totaal plaatje, kracht en rust op. Achtergrond koortje is aanwijsbaar en de stemmen zijn ieder afzonderlijk van elkaar te horen en plaatsbaar in de ruimte zonder analitisch te worden. We hebben de spreekwoordelijke deken nog even ter sprake gebracht en geconstateerd dat die tov de SA7001 toch echt verdwenen is.  :-D
Daarna over op CD's die ik had mee gebracht, oa Alegria van Cirque du soleil, Emma Chapplin met haar cd carmine meo. Ik heb het niet vaak maar zat met kippenvel op mijn armen naar de performance te luisteren. Heerlijk........ Tsjee wat verlang ik terug naar mijn set om dit gevoel weer dagelijks te kunnen ondergaan, en wat is het leuk te constateren dat de set van Arjan dat bij me oproept.
Arjan ik heb het al zo vaak gezegd: je hebt een schitterende set die in mijn ogen gewoon af is. Lekker luisteren en genieten van je CD's en nieuwe software zien te verzamelen, d'r is nog zoveel moois wat op jou set helemaal tot zijn recht gaat komen.  :yes:
We hebben zo'n beetje alle CD's die ik bij had wel even of wat langer in de SA-11 gehad, opvallend is dat ik geen SACD's mee had genomen en die ook niet gedraaid hebben. De SA-11 presteert met normale CD's ook superieur, wat een feest.

Arjan het was weer leuk om bij je te mogen luisteren.

groet,

Leo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Mooi geschreven Lo... :yes: Als alles goed is ga ik in mijn vakantie ook bij Arjan op bezoek. Neem dan ook mijn Usher 708 (monitoren) en de Siltech IC mee. Ben wel erg nieuwsgierig naar de Dyn's.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Ik had het al gehoord ja. Ben benieuwd idd wat je van zijn speakers vind........ en of dat het je toekomstige keuze nog gaat beïnvloeden :-P. Veel plezier alvast als je naar hem toe gaat. :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Mooi en duidelijk omschreven ik vondt het ook weer heel gezzelig vandaag en echt genoten van de muziek waarin de keuze bijna oneindig is ook leuk om weer nieuwe muziek te leren kennen ,vooral het nummer van Alegria / Cirque du soleil vondt ik echt geweldig en hoop ook deze cd nog te kunnen bemachtigen, die bolle  :schater: heeft hem niet meer  :no: even verder zoeken nog  :-)

Ik ervaar de SA11 ook wel op deze manier ,puzzel compleet en elk schijfje weer varbaasd raken genieten tot kippenvel toe wat ik bij diverse nummers ook had bij emma chapplin bijna  :cry: in de ogen


Tot binnenkort wim heb er nu al zin in  byebye

drees62

Citaat van: Marantz 81 op juli 22, 2011, 00:41:01
. . . vooral het nummer van Alegria / Cirque du soleil vondt ik echt geweldig . . .

Ook Saltimbanco van Cirque du Soleil is een aanrader, met name het 1e nummer "Kumbalawé"!
Of Quidam, allemaal CD's die zeer de moeite waard zijn, zeker als je de shows live hebt meegemaakt.

Mocht je de CD helemaal niet meer kunnen vinden PM me dan even  :wink:

Marantz 81

bedankt voor de tip  :yes: deze had leo ook bij zich alleen deze maar heel even beluisterd ,hij had bijna zijn hele collectie meegenomen  clown1

indien ik Alegria niet kan vinden laat ik het weten ,bedankt  :-)

lo

Yep, saltimbanco hebben we ook beluisterd. Daarnaast heb ik nog "dralion" en "totem".
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Citaat van: lo op juli 22, 2011, 10:52:13
Yep, saltimbanco hebben we ook beluisterd. Daarnaast heb ik nog "dralion" en "totem".

Goeie smaak Leo!
Ik heb hier Quidam, Allegria en Saltimbanco in het rek staan  :wink: De twee eerstgenoemden heb ik live mogen zien  :kwijl: