Het Harbeth HL-P3ES-2/Rogers etc. LS3a topic: De BBC-monitor.

Gestart door Cornelis1921, mei 12, 2011, 08:01:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willi@m

Citaat van: Whisper.nl op mei 12, 2011, 16:49:52
Ik heb een tijd mogen genieten van de Rogers LS3A.
Prima luidspreker met een zeer mooi hoog en midden.
Diepte enz zit het ook wel goed.

Wat ik van de Harbeth heb mogen lezen schijnt het dat ze mekaar niet veel zouden ontlopen.

Groet Whisper

byebye ik ben er nog steeds heel erg tevreden mee Whisper! Vooral vocaal echt zeer mooi. Er komt wel nog een subje bij waarschijnlijk. Om het allemaal wat strakker te krijgen. Ik heb alleen moeite om de beslissing te maken tussen de sub en een pick-up...  :eerie:
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

Whisper.nl

Leuk om te lezen dat de Rogers goed  bevallen.

Je bedoeld een platenspeler. Ik heb er nog eentje in de kast staan.
Philips (978 dacht ik, zit niet thuis:-)

Lastig die keuzes die je moet maken.
ik zou het ook niet weten.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Mexicaanse Hond

Ik heb deze legendarische luidspreker voor het eerst gehoor bij Cor en ik was zeer onder de indruk van het mooie, neutrale, elektrostaatachtige middengebied.
Maar ook het hoog en zelfs het laag vond ik verbijsterend goed voor zo'n gesloten "schoenendoos". Helemaal niet dat 'opgeslotene' wat je nog wel eens hebt bij gesloten systemen.
Ik zou voor een platenspeler gaan i.p.v. een sub, maar dat is natuurlijk een persoonlijke afweging.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

QuattroNL

Citaat van: f.luisteraar op mei 17, 2011, 13:21:11
gesloten "schoenendoos"
De LS2/2a heeft een basspoort aan de achterkant dus ik noem 'm niet bepaald gesloten.
Normaal heb ik daar stukjes foam in zitten maar als ik op een lekker volume speel ploppen ze er nog wel eens uit  HB

Ik vond een extra subje per kanaal een hele vooruitgang in het geluid. Het was opeens completer, voller.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Mexicaanse Hond

Dat zou het goede laag inderdaad verklaren. Cor zei dat het een gesloten systeem was.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

#22
 :no: :yes: O.a. ook Rogers en ook Spendor hebben naast Harbeth de monitor van 'auntie Beeb'in productie genomen nadat KEF ermee gestopt was, de oorspronkelijke producent van deze voortreffelijke schoenendoos. Kennelijk heeft ds uitvoering van Rogers een baspoort gekregen of het moet idd de LS3/2a die ik op het www gezien heb. Ga het in nader bestuderen en doe daarvan verslag. gr. Cor. P.S. Ook die van KEF en Spendor hadden een 'closed cabinet'. Wegens persoonlijk omstandigheden, voorlopig, geen energie genoeg voor intensieve intellectuele activiteit, sorry. Gr. Cor. P.S. Voor wie geïnteresseerd is: zoek onder 'BBCmonitors' en je vindt genoeg.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#23
 :yes: Na gisteren bij Marco zijn Seas-speakers met in-house-built drivers, hoorde ik ineens hoe strak, neutraal en helder Seas eigenlijk weergeeft. In de Harbeths zitten ook Seas drivers, al is dit een tweeweg opstelling i.p.v. een drieweg en kan de inhoud er wel tien keer uit vergeleken met die van Marco, zijn het hele fijne speakers. Ik woon in tussenliggend apartement dus moet doorgaans ook meer rekening houden met de buren.
Maurice roemde Scanspeak drivers nog even, zal niet zo zijn, hij gaat ze gebruiken als basis voor zijn, zelfbouw, speakers.

BTW: er kan wel een topicje worden geopend over de diverse soorten en merken drivers, die bij forumleden in gebruik zijn.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer

#24
Als je Seas-drivers goed vindt klinken -wat ze ook gewoon doen- dan zou je ook eens kunnen luisteren naar XTZ-luidsprekers. Zijn goed betaalbaar en gebruiken dus deze drivers.

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Maurice

Ik ben inderdaad zelf erg fan van Scan-speak, met Seas op een goede tweede plek.  Veel high-end merken maken gebruik van deze units.
Meestal vind ik speakers die deze merken units gebruiken erg mooi en neutraal klinken, dus die Harbets zullen mij ook wel bevallen ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

#26
Citaat van: Maurice op november 28, 2011, 18:06:48
Ik ben inderdaad zelf erg fan van Scan-speak, met Seas op een goede tweede plek.  Veel high-end merken maken gebruik van deze units.
Meestal vind ik speakers die deze merken units gebruiken erg mooi en neutraal klinken, dus die Harbets zullen mij ook wel bevallen ;)
Maurice, wat maakt bij jouw het onderling verschil zodanig, dat Scanspeak units bij jouw op de eerste plaats komen?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maurice

Citaat van: Cornelis1921 op november 28, 2011, 18:44:46
Citaat van: Maurice op november 28, 2011, 18:06:48
Ik ben inderdaad zelf erg fan van Scan-speak, met Seas op een goede tweede plek.  Veel high-end merken maken gebruik van deze units.
Meestal vind ik speakers die deze merken units gebruiken erg mooi en neutraal klinken, dus die Harbets zullen mij ook wel bevallen ;)
Maurice, wat maakt bij jouw het onderling verschil zodanig, dat Scanspeak units bij jouw op de eerste plaats komen?
Tja, waarom is de één fan van BMW en de ander juist van Mercedes?
Niet specifiek een reden, maar toen ik serieus ben gaan luisteren voor luidsprekers kwam ik steeds op de Scan-speak ontwerpen terecht. Heb ook jaren tevreden met Seas units gespeeld, maar mijn huidige monitoren waren net weer een stap beter dan wat ik toen had.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

#28
Citaat van: Maurice op november 28, 2011, 19:02:19
Citaat van: Cornelis1921 op november 28, 2011, 18:44:46
Citaat van: Maurice op november 28, 2011, 18:06:48
Ik ben inderdaad zelf erg fan van Scan-speak, met Seas op een goede tweede plek.  Veel high-end merken maken gebruik van deze units.
Meestal vind ik speakers die deze merken units gebruiken erg mooi en neutraal klinken, dus die Harbets zullen mij ook wel bevallen ;)
Maurice, wat maakt bij jouw het onderling verschil zodanig, dat Scanspeak units bij jouw op de eerste plaats komen?
Tja, waarom is de één fan van BMW en de ander juist van Mercedes?
Niet specifiek een reden, maar toen ik serieus ben gaan luisteren voor luidsprekers kwam ik steeds op de Scan-speak ontwerpen terecht. Heb ook jaren tevreden met Seas units gespeeld, maar mijn huidige monitoren waren net weer een stap beter dan wat ik toen had.
Is het ook niet een beetje zo, dat op een dergelijk hoog niveau we wel eens horen wat we willen horen, omdat we beïnvloed zijn door subjectieve dus 'ongrijpbare' externe factoren zoals een lekkerder bekkende (merk)naam, marktpenintratie, waarvan inclusiviteit of exclusiviteit afgeleiden zijn?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.