UD5007 aansluiten op PM7004 en TV?

Gestart door Gentleman, maart 09, 2021, 11:00:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gentleman

veel draadjes gelezen hier op het forum.man o man, wat een adviezen en tips...en doch...een vraag. Ik overweeg een CD speler aan te schaffen. Echter omdat ik ook een sony blu ray speler heb, dacht ik...waarom niet alles in 1.
De vraag alleen is hoe ik de UD5007 eventueel kan aansluiten? want beeld gaat via hdmi naar de tv? en het geluid? Gaat dat via de output van de TV naar de PM7004 zoals nu het geval is met mijn blu ray of merk ik dan beperking in de audio en moet dan iederen keer de tv aan bij afspelen van een cd?
of kan ik het beste de hdmi naar de tv doen en de ud5007 analoog aansluiten op de PM7004? (vertraging?)

wie o wie helpt me? Dank alvast.

Gentleman

Kleine toevoeging...het liefst ga ik voor een ND8006. maar nog even voor sparen.

sjoek

Ik heb mijn ud5005 via tulp op mijn pm7004 aangesloten. En dat werkt prima.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Gentleman

dus de UD via tulp op de PM voor muziek. en als je een film gaat kijken tv aan en de tv aangesloten op de pm? zoiets?

sjoek

Nee ud via hdmi naar tv en geluid via tulp naar pm. Werkt perfect. :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Gentleman

ok. dank.
hier wordt het dan ud hdmi naar tv en van tv optical naar de pm. en voor muziek tulp van ud naar pm.

sjoek

Maar de pm 7004 heeft geen optical ingang. Doe je er nog een losse dac tussen dan? Dat zou ook kunnen dat doe ik met chromecast geluid ook. Dan gaat optical van tv naar na7004 en dan tulp van na7004 naar pm7004.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Gentleman

ja ik heb een converter ertussen zitten al enige tijd. alle hdmi apparaten gaan naar de tv zoals de Apple tv en blu ray en 1 interlink via dac naar de pm7004.

ik overweeg wel een nieuwe versterker aan te schaffen die direct in contact staat met de tv. scheelt iedere keer andere afstandbediening pakken en wellicht ook teruggang in geluid door de verschillende stappen ertussen.

sjoek

Dat kan vanaf de 6005 heeft marantz een ingebouwde dac en die schijnt ook nog wel van goede kwaliteit te zijn.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

CBdicX

Citaat van: Gentleman op maart 09, 2021, 11:00:42
veel draadjes gelezen hier op het forum.man o man, wat een adviezen en tips...en doch...een vraag. Ik overweeg een CD speler aan te schaffen. Echter omdat ik ook een sony blu ray speler heb, dacht ik...waarom niet alles in 1.
De vraag alleen is hoe ik de UD5007 eventueel kan aansluiten? want beeld gaat via hdmi naar de tv? en het geluid? Gaat dat via de output van de TV naar de PM7004 zoals nu het geval is met mijn blu ray of merk ik dan beperking in de audio en moet dan iederen keer de tv aan bij afspelen van een cd?
of kan ik het beste de hdmi naar de tv doen en de ud5007 analoog aansluiten op de PM7004? (vertraging?)

wie o wie helpt me? Dank alvast.

Gewoon via HDMI.
Net zoals je een film kijkt maar dan stop je er een CD in, en de Blu ray speler stuur dan alleen geluid uit.

Gentleman

Dank voor het advies. Maar in deze oplossing dient de tv toch aan te staan om het signaal door te kunnen geven?

CBdicX

Citaat van: Gentleman op maart 11, 2021, 21:26:04
Dank voor het advies. Maar in deze oplossing dient de tv toch aan te staan om het signaal door te kunnen geven?

De UD sluit je aan op je receiver, Blu-ray IN, en HDMI OUT receiver gaat naar de TV.
Tijdens het afspelen van een CD kan je de TV uitzetten, je gebruikt geen beeld.......

Gentleman

Helemaal gelukt gisterenavond.
Weer heerlijk genoten van mn cd collectie. En de tv uit.
Vandaag eens een dvd-tje proberen


Alleen..,die lade. Grrrr. Wat een gezeik dat die het niet dat soms