Geluid regelen dat van de tv komt via arc

Gestart door FrankT, februari 16, 2021, 22:09:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankT

Hallo Ben nieuwe hier
Heb een sr 5015 en een tv van lg 65cx6la oled 4k
Heb een digicorder en een media speler met hdmi kabels verbonden aan de receiver en dan de out naar de Tv
Nu kan ik niet zien welk geluid er van de tv afkomt op de receiver via het onscreen menu en dus ook niks regelen via het onscreen menu

En nog iets dat gebeurt is dat het geluid van de digicorder niet meer via de hdmi kabel gaat en ervoor ging het wel , heb er een optische kabel aangehangen en de ingangen verandert in het menu en dan werkt het wel .Hdmi kabels vervangen toen ik de receiver heb aangekocht. De LifeGoods Ultra High Speed HDMI 2.1

dan een 3e vraag de  Tv doet aan upscaling en de receiver ook , doe ik het best ook al op de receiver upscalen naar 4k of laat ik het gewoon staan?
iemand een oplossing ?
Thx


CBdicX

Citaat van: FrankT op februari 16, 2021, 22:09:26
Hallo Ben nieuwe hier
Heb een sr 5015 en een tv van lg 65cx6la oled 4k
Heb een digicorder en een media speler met hdmi kabels verbonden aan de receiver en dan de out naar de Tv
Nu kan ik niet zien welk geluid er van de tv afkomt op de receiver via het onscreen menu en dus ook niks regelen via het onscreen menu

En nog iets dat gebeurt is dat het geluid van de digicorder niet meer via de hdmi kabel gaat en ervoor ging het wel , heb er een optische kabel aangehangen en de ingangen verandert in het menu en dan werkt het wel .Hdmi kabels vervangen toen ik de receiver heb aangekocht. De LifeGoods Ultra High Speed HDMI 2.1

dan een 3e vraag de  Tv doet aan upscaling en de receiver ook , doe ik het best ook al op de receiver upscalen naar 4k of laat ik het gewoon staan?
iemand een oplossing ?
Thx

Hallo, ik zal het proberen, iedere TV receiver combi werkt iets anders.

Doe als eerste een receiver factory reset zodat alles weer standaard ingesteld word.

Je dient alles aan te sluiten op de 5015 via HDMI.
Dan een HDMI out van de receiver naar een HDMI input van de LG, bijvoorbeeld HDMI 1, dus niet via de HDMI ARC !
Zo krijg je direct op HDMI 1 van de LG beeld van de 5015 te zien als je een werkzame bron kiest.

Als je op menu drukt van de 5015 en niets ziet dan moet je via het 5015 display "menu overlay" aan zetten (kijk in de manual hoe dit te doen) zonder overlay krijg je geen menu te zien (niet iedereen wil dit, vandaar de optie AAN of UIT).
Normaal gesproken staat de overlay actief zo uit de doos.

Er komt geen geluid vanaf de TV, die doet alleen het beeld, dus wat jij op het display van de 5015 ziet is het inkomende geluid.

De 5015 hoeft niet perse te upscalen, maar als je dat geheel uit zet dan zie je dus geen menu van de 5015 op de LG.
Ik denk dus dat dit nu uit staat omdat jij geen menu ziet, dus overlay AAN wat ook meteen de upscaling aan zet.

Ik denk dat de upscaling van de TV beter is maar dan moet je met ARC gaan werken en alles op de TV aansluiten, dus precies anders om.
Dat kan uiteraard ook maar ARC of eARC is nu eenmaal niet de meest eenvoudige en stabiele verbinding die er is.
Ieder merk doet zo zijn eigen ding met ARC, met de nodige problemen ten gevolg.




FrankT

alvast bedankt
Ik ga dit proberen
Grts Fr.

RHK

CBdixC legt het knap uit. Slechts een nuance mijnerzijds; HDMI handshake tussen Marantz en LG is worthless. Upscaling echt wel door de LG laten doen. Beeldweergave door de LG en geluid door de Marantz is mijn ervaring.  frusty
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*