Prijsvraagbaak

Gestart door Maurice, maart 23, 2008, 22:39:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sander

Ok misschien wat gerichter vragen. byebye

Hoe oud zijn die PM15's ongeveer?

En wat was de nieuwwaarde van het apparaat.



Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

Citaat van: Sander Nolden op maart 13, 2011, 21:54:44
Ok misschien wat gerichter vragen. byebye

Hoe oud zijn die PM15's ongeveer?

En wat was de nieuwwaarde van het apparaat.

http://audio-database.com/MARANTZ/amp/pm-15-e.html

weet alleen niet wat de yen toen deed ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

als ik hem omreken had je voor dat geld 2x een Accuphase 210 en waren toen iets van 4000 gulden dus ik denk 8/9000 FL
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dex

#93
Heb zojuist met de eigenaar gesproken en weet inmiddels een hoop meer over deze PM15.
In Januari 2009 door 'SB Marantz' volledig nagezien (nieuwe Elco's en alle soldeerverbindingen nagekeken) en nu dus nog in perfecte technische staat.
(Het bericht daarover staat nog op Audiofreaks.nl trouwens.....Google is je beste vriend  :yes:)
Vraagprijs is vanaf €1400,- maar daar gaat ie niet voor weg. Ik weet inmiddels ook wat hij er voor wil hebben.... :wink:
Pre's: Een echte powerhouse en een heel klein aantal van in Nederland.
Contra's: geen afstandbediening en geen optical ingang.
De eigenaar raadde mij zelfs aan om de PM95 te houden...... :yes:
We hebben afgesproken dat ik er eerst eens even rustig over na kan denken voordat we verdere actie ondernemen.

JohnWx

Citaat van: Dex op maart 13, 2011, 22:18:37
Heb zojuist met de eigenaar gesproken en weet inmiddels een hoop meer over deze PM15.
In Januari 2009 door 'SB Marantz' volledig nagezien (nieuwe Elco's en alle soldeerverbindingen nagekeken) en nu dus nog in perfecte technische staat.
(Het bericht daarover staat nog op Audiofreaks.nl trouwens.....Google is je beste vriend  :yes:)
Vraagprijs is vanaf €1400,- maar daar gaat ie niet voor weg. Ik weet inmiddels ook wat hij er voor wil hebben.... :wink:
Pre's: Een echte powerhouse en een heel klein aantal van in Nederland.
Contra's: geen afstandbediening en geen optical ingang.
De eigenaar raadde mij zelfs aan om de PM95 te houden...... :yes:
We hebben afgesproken dat ik er eerst eens even rustig over na kan denken voordat we verdere actie ondernemen.

als hij bij Wilfred geweest is hij top
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mars

 stupid

Idd als die pm15, bij Wilfred een verjongingskuur heeft gehad, dan gaat ie op zeker nog een hele tijd probleemloos mee.

Ik heb indertijd , het ''preventieve'' onderhouds programma , van deze specifieke amp redelijk op de voet kunnen volgen , en als je Wilfred (sbmarantz) een beetje kent , weet dat hij geen broddel werk aflevert.

Wat deze amp nu waard is?  Ik denk zo'n 1750 euro of iets in die orde van groote.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

goosse

Ik heb mijn sr6004 op marktplaat te koop staan en vraag me af wat nu een reëels prijs is voor een sr6004 van een jaar oud zit nog wel extra garapntie op.

JohnWx

Citaat van: goosse op maart 27, 2011, 19:22:52
Ik heb mijn sr6004 op marktplaat te koop staan en vraag me af wat nu een reëels prijs is voor een sr6004 van een jaar oud zit nog wel extra garapntie op.

50%

300/350 euro
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pst006ba

hallo weet iemand wat een monoblok nieuw in doos type ma-24 mag kosten

JohnWx

Citaat van: pst006ba op april 07, 2011, 20:21:00
hallo weet iemand wat een monoblok nieuw in doos type ma-24 mag kosten

35/50 % van de laatste conforme marktprijs
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zolderopruimen

Hallo Marantzliefhebbers,

Bij het zolderopruimen kwam ik me toch een mooie zware zilveren versterker tegen: een Marantz 2238b. Volgens mij is ie van opa geweest dus hij heeft vooral klassiek gespeeld  :-D . Hoe dan ook, hij staat stof te vergaren boven, dus ik denk er aan hem te verkopen. Maar wat moet ie kosten? Ik heb m even aangesloten en er komt een prachtig geluid uit, alhoewel een schoonmaakbeurt (ook van binnen!) geen kwaad zou kunnen denk ik. Eigenlijk vind ik 'm zelf ook wel mooi, maar hij past echt niet in mijn kast...

Groeten van Janno

Zolderopruimen

oja, hier is een fotootje...

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xlr8

#103
Helaas heeft mijn (on)trouwe SR14 de spreekwoordelijke geest gegeven.... vermoedelijk eindtrappen of relais daarvan defect, gewoon tijdens het muziek luisteren wat getik te horen en klik!! ...einde oefening  byebye
De versterker schakelt wel in en geeft alle functies weer op het display maar de "klik" wat je normaal hoort na een paar seconden zodat de eindversterker dmv relais wordt ingeschakeld blijft uit, compleet mute dus  nopompom

Ik weet dat Marantz nou niet de beste soldeerverbindingen herbergt binnen haar Premium series maar goed, ik blijf trouw en zoek naar een mooie SR12, geen "huishouden apparaat" maar in mint conditie optisch én technisch.

Wat mag dit regulier nu nog een beetje kosten ?   

Tevens: Wat is een goed adres (liefst in het zuidelijk Limburg) voor een reparatie te wagen aan de SR14 ?? en is het nog de moeite waard ?

Last but not least: wat brengt een SR14 nog op voor de knutselaar / hobbyist ?  'kheb er destijds bijna 9 mille voor gedokt   :cry:   

Rutger1

Citaat van: Dex op maart 13, 2011, 22:18:37
Heb zojuist met de eigenaar gesproken en weet inmiddels een hoop meer over deze PM15.
In Januari 2009 door 'SB Marantz' volledig nagezien (nieuwe Elco's en alle soldeerverbindingen nagekeken) en nu dus nog in perfecte technische staat.
(Het bericht daarover staat nog op Audiofreaks.nl trouwens.....Google is je beste vriend  :yes:)
Vraagprijs is vanaf €1400,- maar daar gaat ie niet voor weg. Ik weet inmiddels ook wat hij er voor wil hebben.... :wink:
Pre's: Een echte powerhouse en een heel klein aantal van in Nederland.
Contra's: geen afstandbediening en geen optical ingang.
De eigenaar raadde mij zelfs aan om de PM95 te houden...... :yes:
We hebben afgesproken dat ik er eerst eens even rustig over na kan denken voordat we verdere actie ondernemen.

Als erg tevreden eigenaar van de "echte" PM15 mag ik zeggen dat die zn geld meer dan waard is...
Helaas geen afstandsbediening maja... Daar leer je mee leven.
Het is wel echt een bakbeest die het beste verdienen ;)

Als je hem voor 1400 kan kopen direct doen... Denk zelf dat ze vrij makkelijk rond de 1800-2000 euro moeten kunnen opbrengen overigens.
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i