zelfbouw subwoofer cinchkabel

Gestart door dmeerpa, maart 15, 2011, 13:11:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dmeerpa

Ik ben sinds kort ingetrokken in mijn nieuwe woonst. En de woonkamer is wat te klein om de SVS PB12-Plus in de buurt van de receiver te plaatsen. Zoals ik het nu uitgewerkt heb, schat ik toch zo'n subwoofer kabel nodig te hebben van zo'n 15meter (2 muren en een deur overbruggen). Ik weet niet of deze in de handel te krijgen zijn (en betaalbaar zijn), maar overweeg er één zelf te maken.

Welke kabel zou ik hiervoor best gebruiken, ik denk dat men normaal coax gebruik, maar van hoeveel Ohm ?
Ik start later nog wel een tweede topic, waar ik eventueel advies vraag over een eventuele andere opstelling.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

JohnWx

Citaat van: dmeerpa op maart 15, 2011, 13:11:30
Ik ben sinds kort ingetrokken in mijn nieuwe woonst. En de woonkamer is wat te klein om de SVS PB12-Plus in de buurt van de receiver te plaatsen. Zoals ik het nu uitgewerkt heb, schat ik toch zo'n subwoofer kabel nodig te hebben van zo'n 15meter (2 muren en een deur overbruggen). Ik weet niet of deze in de handel te krijgen zijn (en betaalbaar zijn), maar overweeg er één zelf te maken.

Welke kabel zou ik hiervoor best gebruiken, ik denk dat men normaal coax gebruik, maar van hoeveel Ohm ?
Ik start later nog wel een tweede topic, waar ik eventueel advies vraag over een eventuele andere opstelling.

neem gewoon goede microfoon kabel Van Damme Belden of Sommer Cable

En coax is toch 75ohm ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

dmeerpa

Citaat van: jwx op maart 15, 2011, 13:17:53
neem gewoon goede microfoon kabel Van Damme Belden of Sommer Cable

En coax is toch 75ohm ?

Ik dacht 50 Ohm voor audio, voor digitaal 110 Ohm en voor video 75 Ohm.
Inmiddels al een goedkope site gevonden en het is zelfs geen coax  :-P
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

JohnWx

Citaat van: dmeerpa op maart 15, 2011, 13:45:13
Ik dacht 50 Ohm voor audio, voor digitaal 110 Ohm en voor video 75 Ohm.
Inmiddels al een goedkope site gevonden en het is zelfs geen coax  :-P

wat dan wel  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Mijn monster subkabel heeft een mantel en 2 aders binnen in. 75ohm.
Het is dat ik niet aan de 15 meter kom, anders had ik hem voor niks opgestuurd....

dmeerpa

Zou je een (goede) subwoofer-kabel kunnen maken van UTP (netwerkkabel)?
Ik heb indertijd nog speakerkabel gemaakt van meerdere gevlochten UTP, en dat lukte zeer goed.
Gezien het hier zelfs maar om een LOW level signaal gaat, zouden die 8 kernen toch moeten volstaan, of zie ik het verkeerd ?
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

cz79

volgens mij is 75 ohm een digitale coax en TV kabel.
50 ohm is antennekabel en wordt dor zendamateurs gebruikt