Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Perfect_audio

Citaat van: xander32 op mei 27, 2012, 11:24:57
Ok, dat zou dan pespectief kunnen bieden :yes:.

Sceptisch ben ik momenteel, maar ik sta wel open om te leren, open voor nieuwe ervaringen.
Kan de AM 2.0 ook een dal in een curve gelijk trekken of slecht pieken afvlakken zoals de oorspronkelijke AM?

Het gaat voornamelijk om pieken omdat die de rest van het signaal ook beïnvloeden. Dalen, en dan bedoel ik echte dalen, worden niet of nauwelijks gecorrigeerd. De reden is dat je van een dal geen last hebt (je hoort hem niet), maar ook zal een correctie op een andere plaats in de ruimte een piek veroorzaken en dan kan de oplossing erger zijn dan de kwaal.
Maar, je kunt wel handmatig het dal 'opvullen' met de parametrische equalizer. Maximaal 16 filters kun je maken! Centerfrequentie, bandbreedte en gain/attenuation kun je naar believen instellen.
We hebben dat bij de demo bij CZ79 een keer gedaan (binnen de beperkte tijd die we nog hadden) en dat werkt. Je kunt echt eindeloos pielen totdat je tevreden bent.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

xander32

Citaat van: Perfect_audio op mei 27, 2012, 16:31:43
Het gaat voornamelijk om pieken omdat die de rest van het signaal ook beïnvloeden. Dalen, en dan bedoel ik echte dalen, worden niet of nauwelijks gecorrigeerd. De reden is dat je van een dal geen last hebt (je hoort hem niet), maar ook zal een correctie op een andere plaats in de ruimte een piek veroorzaken en dan kan de oplossing erger zijn dan de kwaal.
Maar, je kunt wel handmatig het dal 'opvullen' met de parametrische equalizer. Maximaal 16 filters kun je maken! Centerfrequentie, bandbreedte en gain/attenuation kun je naar believen instellen.
We hebben dat bij de demo bij CZ79 een keer gedaan (binnen de beperkte tijd die we nog hadden) en dat werkt. Je kunt echt eindeloos pielen totdat je tevreden bent.

ron
Dank je voor de heldere uitleg :yes:.

cz79

Citaat van: Perfect_audio op mei 27, 2012, 16:31:43
Het gaat voornamelijk om pieken omdat die de rest van het signaal ook beïnvloeden. Dalen, en dan bedoel ik echte dalen, worden niet of nauwelijks gecorrigeerd. De reden is dat je van een dal geen last hebt (je hoort hem niet), maar ook zal een correctie op een andere plaats in de ruimte een piek veroorzaken en dan kan de oplossing erger zijn dan de kwaal.
Maar, je kunt wel handmatig het dal 'opvullen' met de parametrische equalizer. Maximaal 16 filters kun je maken! Centerfrequentie, bandbreedte en gain/attenuation kun je naar believen instellen.
We hebben dat bij de demo bij CZ79 een keer gedaan (binnen de beperkte tijd die we nog hadden) en dat werkt. Je kunt echt eindeloos pielen totdat je tevreden bent.

ron

We hebben maar een uur of 3 kunnen stoeien met de AM 2.0, en toen waren we net aanbeland bij de parametrische EQ's, dus het apparaat kent nog veel geheimen voor me

gerard

Zo te lezen een  mooie verbetering Wim, als het net zo strak klinkt als de grafiekjes eruit zien....  HB
Veel luisterplezier.



Nog ff offtopic:

Citaat van: Perfect_audio op mei 27, 2012, 09:52:05
Dat is het nadeel van 'vluchtig doorlezen', je mist het e.e.a.
Je kunt nl de AM aansluiten tussen bron en (geïntegreerde)versterker.
Er zijn hiervoor drie aansluitingen, analoog (XLR, RCA), digitaal (S/PDIF) en nog een USB-aansluiting.
Via XLR of RCA of S/PDIF ga je naar de versterker.
Alle stereomannen kunnen er gebruik van maken  pompom

ron

Levert dus nog steeds problemen op wanneer je 3 à 4 bronnen aan je geïntegreerde versterker hebt hangen  :|
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

thepioneer

na de bbq hebben we wim zijn set eens uitvoerig beluisterd. Voor mij ook de eerste keer dat ik de integra set hoorde. Het is in een woord overweldigend. Ik heb nog nooit zo'n goede surround set gehoord.

Als je een film kijkt hoor je geen luidsprekers. Elke luidspreker speelt zo vrij dat je echt 360 graden geluid hebt, zonder dat je de luidsprekers aan kunt wijzen. Dit heb ik nog nooit zo ervaren. Tuurlijk heb je met surround rondom geluid maar ik heb het nooit zo ervaren dat je de luidsprekers niet kunt aanwijzen. Alles in balans en van aardbeving laag tot kleine regen druppels spatzuiver.

We hebben ook nog stereo geluisterd en dat vindt ik met de dsp echt not done. Ik vindt dat ook niet iets waar ik aan zou kunnen of willen wennen. Er wordt te veel laag weg gehaald en zo zindt ik dat de muziek geluid gaat worden. Zonder emotie en echtheid. Op de direct stand klinkt het veel beter. Zelf snap ik niet waarom er zo enorm wordt gesneden in de stereo weergave door de dsp. Gelukkig is er de direct stand en dan is het zeer goed te doen.

Zeer bijzonder mooie set, en dat surround is echt niet normaal
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Zoals inmiddels te lezen in een ander topic hebben we Wim zijn "setje" gisteren ook nog even mogen ervaren. Misschien wel bewust het woord ervaren want voor mij was het weer een schitterende ervaring. Zoals de plaatjes inmiddels duidelijk laten zien heeft Wim heel erg mooie "gear" in huis,wat er in werkelijkheid nog veel mooier en gelikter uit ziet. Erg mooi spul dat integra en forse afmetingen van de componenten zoals Wim ze heeft staan. Nog even bij de EV door de tralies gekeken maar dat ziet er erg goed uit. De mini dancers van usher, zijn niet zo mini hoor, zijn werkelijk schitterende speakers.

De eerste sessie zijn we begonnen met muziek in stereo zonder ondersteuning van de sub. Diverse nummers passeerden de revu en ik kan melden dat het heel erg mooi en lekker klinkt met meer dan voldoende kracht om ook dynamische muziek zonder problemen weer te geven. Nog even geluisterd naar "mephisto&co"  :-D. De smaak van Wim mbt laag weergave sluit erg aan op de mijne. Heerlijk hoe bij die CD de pauke slagen de kamer in rollen pompom pompom

De tweede sessie, na het BBQ-en was voor het HT geweld. Scherm werd neer gelaten, de kamer verduisterd (bijna helemaal goed, maar als het buiten donker is wordt het nog beter) en dan los met het geschut...... :schater:
De opmerking van Ron was dat Wim een goede kamer akoestiek heeft en dat klopt zeer zeker. Dit wordt mede veroorzaakt door de "zwevende" houten vloer en plafond. Nergens geen reflectie of vervelend hoog of laag te horen. Precies goed! Wim heeft de beschikking over een soort van "test compilatie" waarin de verschillende grootheden van filmbeleving aanbod komen en getest kunnen worden. Begonnen met het accent op de SUB......  :-o :-o :-o :-o Wat een kracht komt er uit die Sub en speakers en wat voor een beweging en vibratie zit er in de vloer. In diverse bioscopen zijn technische voorzieningen aangebracht om de stoelen mee te laten vibreren op het geweld wat zich afspeelt in de film. Bij Wim is dit zonder deze voorzieningen heel erg goed voor elkaar, wat een beleving. Zoals jullie begrijpen zijn er nog diverse andere grootheden aan bod gekomen, en alles werkelijk waar van indrukwekkende klasse.... notworthy notworthy notworthy

Wim ik denk dat je inmiddels 1 van de mooiste HT installaties hebt staan, iets waar je enorm trots op kan zijn en nog heel veel plezierige momenten mee zult beleven.

Nogmaals dank voor jullie gastvrijheid gisteren.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Betreft surround momenteel waarschijnlijk 1 van de betere/allicht de beste op dit forum is mijn vermoeden :kwijl:. Zou dit graag zelf snel een x willen ervaren!

Betreft `t stereo - bovenstaande ervaring aangaande stereo vs. EQ/DSP heb ik zelf ook steevast - zeer herkenbaar.

WimPeu

Bedankt voor jullie mooie woorden. Wij hebben ook een top dag gehad. Groet vanaf een zonnige camping in Drenthe.  hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: thepioneer op mei 28, 2012, 12:00:56

We hebben ook nog stereo geluisterd en dat vindt ik met de dsp echt not done. Ik vindt dat ook niet iets waar ik aan zou kunnen of willen wennen. Er wordt te veel laag weg gehaald en zo zindt ik dat de muziek geluid gaat worden. Zonder emotie en echtheid. Op de direct stand klinkt het veel beter. Zelf snap ik niet waarom er zo enorm wordt gesneden in de stereo weergave door de dsp.

je mankeert gewoon het gerommel/gedonder een beetje..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

Het klinkt echt geweldig wim zijn set ,zoals ik net al omschreven had in het bbq topic

En ja het beeld met de beamer was s,avonds toen het donker was echt aanzienlijk beter  :yes: heel mooi  HB

pameijer

Citaat van: Marantz 81 op mei 28, 2012, 15:39:41
Het klinkt echt geweldig wim zijn set ,zoals ik net al omschreven had in het bbq topic

En ja het beeld met de beamer was s,avonds toen het donker was echt aanzienlijk beter  :yes: heel mooi  HB

Als Wim zijn setje volgende maand aanbiedt zijn er vast wel een paar gegadigden denk ik ja.....  :-D :-D
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

cz79

Volgende maand? Jij schat het wel heel erg positief in, ik gok op twee weken :-D

Marantz 81


cz79


WimPeu

Keep dreaming boys. Dit gaat blijven. Kan wel weer de financiele konsekwenties gaan uitleggen.. Ook aan mijn zoek tocht komt eens een eind. Er blijven op andere gebieden nog mogelijkheden zat over. Betere beamer + scherm, Linn streamer....om maar wat te noemen. Op versterker gebied zit ik aan de max van mijn budget kunnen. Als ik kwa geluid beter wil zou ik zo niet 1 2 3 weten wat ik zou moeten kopen. Ja, Classe ed maar dan praat je over €15000,- en meer.



Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES