Ervaringen met Audyssey EQ/XT32 en Audyssey App

Gestart door dmeerpa, juni 11, 2009, 20:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Perfect_audio

Citaat van: drees62 op augustus 01, 2011, 13:31:30
Zit me nog te bedenken dat er wel een beamer  :angel: boven mijn luisterpositie (-s) hangt. Hoewel behoorlijk stil maakt deze toch wel een db-tje of 40 herrie. Bij films en muziek hoor je dit uiteraard niet maar als het helemaal stil is wel.
Wat is wijsheid, uitzetten met de meting? Dan mis ik wel m'n OSD  :-(

Ja, uitzetten.
Wellicht even een LCD gebruiken?

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

drees62

Citaat van: Perfect_audio op augustus 01, 2011, 14:26:32
Citaat van: drees62 op augustus 01, 2011, 13:31:30
Zit me nog te bedenken dat er wel een beamer  :angel: boven mijn luisterpositie (-s) hangt. Hoewel behoorlijk stil maakt deze toch wel een db-tje of 40 herrie. Bij films en muziek hoor je dit uiteraard niet maar als het helemaal stil is wel.
Wat is wijsheid, uitzetten met de meting? Dan mis ik wel m'n OSD  :-(

Ja, uitzetten.
Wellicht even een LCD gebruiken?

ron

Zet 'm idd uit en doe het wel even via het display van de receiver. Anders wordt het weer zo'n gezeul  HLP
Ik ga nu meten, heb een vrije dag ben alleen thuis en werk in huis is af  :wink:

WilliamB

Citaat van: drees62 op augustus 01, 2011, 13:31:30
Zit me nog te bedenken dat er wel een beamer  :angel: boven mijn luisterpositie (-s) hangt. Hoewel behoorlijk stil maakt deze toch wel een db-tje of 40 herrie. Bij films en muziek hoor je dit uiteraard niet maar als het helemaal stil is wel.
Wat is wijsheid, uitzetten met de meting? Dan mis ik wel m'n OSD  :-(
Had vorige week met het zelfde probleem te maken.
Heb zelf een beamer die ook wat geluid maakt.
Deze heb ik uitgezet tijdens de metingen.
HOE !!!
Eerst ben ik naar het menu gegaan van mijn versterker.
Heb deze zo klaar gezet, dat ik alleen mijn knop moest indrukken van mijn afstandsbediening.
Toen de beamer uitgezet,dan de meting laten starten.
Als deze de eerste meting heeft gedaan,dan staat deze gelijk klaar voor de volgende meting.
Kan dit wel aflezen van het display van mijn versterker.( SR-7005 )
De volgende meting enz enz
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Vlearmoes

Citaat van: drees62 op augustus 01, 2011, 15:21:59
Citaat van: Perfect_audio op augustus 01, 2011, 14:26:32
Citaat van: drees62 op augustus 01, 2011, 13:31:30
Zit me nog te bedenken dat er wel een beamer  :angel: boven mijn luisterpositie (-s) hangt. Hoewel behoorlijk stil maakt deze toch wel een db-tje of 40 herrie. Bij films en muziek hoor je dit uiteraard niet maar als het helemaal stil is wel.
Wat is wijsheid, uitzetten met de meting? Dan mis ik wel m'n OSD  :-(

Ja, uitzetten.
Wellicht even een LCD gebruiken?

ron

Zet 'm idd uit en doe het wel even via het display van de receiver. Anders wordt het weer zo'n gezeul  HLP
Ik ga nu meten, heb een vrije dag ben alleen thuis en werk in huis is af  :wink:

Niet ff snel stofzuigen in de kamer !!  clown1
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Andrè     
In hoeverre kun jij je REW inbrengen in de Marantz   of is het alleen uitlezen van uitkomsten en daar je maatregelen op treffen ??


Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WilliamB

Ik was te langzaam met mijn antwoord,

Drees62, ik lees je resultaat wel
Veel succes
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

drees62

Citaat van: Vlearmoes op augustus 01, 2011, 16:06:27
Andrè     
In hoeverre kun jij je REW inbrengen in de Marantz   of is het alleen uitlezen van uitkomsten en daar je maatregelen op treffen ??


Theo

Theo,

Inbrengen van REW waarden/correcties kan alleen met een parametrische eq er tussen, bijv. een Behringer. Alleen is dat een lastig klusje wat veel tijd en expertise vergt. Op dit moment heb ik beide niet  :wink:

Ik doe dus een meting met REW (net gedaan  :-P) voordat ik Audyssey ga laten inmeten (speakers manual ingesteld) en ééntje erna. Deze kun je over elkaar heenleggen en zie je dus direct de verschillen. Ik stel me zo voor dat ik straks 3 grafieken heb: voor de Audyssey, na de Audyssey en na mijn event. handmatige aanpassingen.

De SR 8001 staat alleen nu al 3 kwartier te stampen en geeft aan "calculate"   :x violent1
Of hij is vastgelopen?  :cry: :cry:

drees62

Citaat van: drees62 op augustus 01, 2011, 16:35:07

De SR 8001 staat alleen nu al 3 kwartier te stampen en geeft aan "calculate"   :x violent1
Of hij is vastgelopen?  :cry: :cry:

Voutje, moest wel even op die knop drukken (RTFM!!)  violent1 :wink:

Hij zegt nu "now calculate"  pompom

WimPeu

Heb ook vandaag een nieuw Audyssey run gedaan.

Sub afstellen op 75dB


Metingen 6 maal. Mic stand had ik nog staan. Wist ik geeneens meer. Makkelijk zo.  :yes:







Verder niet meer aan komen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op augustus 01, 2011, 16:47:21
Heb ook vandaag een nieuw Audyssey run gedaan.

Daar kan Marantz (althans mijn SR 8001) grafisch nog een puntje aanzuigen!
Weet niet hoe het bij de SR 7005 is gesteld maar ik heb wel hele basic menuutjes  :| :-(
Heb ook foto's gemaakt dus schrik niet als ze hier gepost worden, ziet er echt niet uit!

Enne . . . . . klinkt het nog anders? Waarom heb je 'm trouwens weer gedraaid?
Zo te zien is dat dezelfde versie van Audyssey als ik hier heb: MultEQ

WimPeu

Ik heb nu geen EV meer en doe inmiddels Bi-Amp + andere rear speakers. Hoewel dat nog wel eens kan wisselen maar de bedoeling is wel dat het zo gaat blijven denk ik.

Audyssey DSX zit er op. Volgens mij wel een andere dan in de 8001. Bij de 8002 kreeg ik met Audyssey er geen fatsoenlijke mix uit maar sinds deze Onkyo Audyssey DSX helemaal tevreden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Perfect_audio

Citaat van: WimPeu op augustus 01, 2011, 16:47:21
Heb ook vandaag een nieuw Audyssey run gedaan.

Metingen 6 maal. Mic stand had ik nog staan. Wist ik geeneens meer. Makkelijk zo.  :yes:


Het lijkt dat de mic achter de bak staat? Neem als eerste positie waar je hoofd is, zo net iets voor de achterleuning en op oorhoogte.

Citaat van: WimPeu op augustus 01, 2011, 16:47:21


Hier zie je dat de surrounds naast je moeten staan, niet achter je.
Ik weet wel dat dat niet altijd mogelijk is, maar zo'n grafische weergave maakt het wel lekker duidelijk.

Citaat van: WimPeu op augustus 01, 2011, 16:47:21
Verder niet meer aan komen.

Zo is dat!

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

still life

Citaat van: drees62 op augustus 01, 2011, 16:53:38Daar kan Marantz (althans mijn SR 8001) grafisch nog een puntje aanzuigen!
Weet niet hoe het bij de SR 7005 is gesteld maar ik heb wel hele basic menuutjes  :| :-(

de SR heeft dergelijke grafische menu's, hoewel sommigen het ook maar basic vinden..



CiteerHier zie je dat de surrounds naast je moeten staan, niet achter je.
:yes:

& bij het inmeten pinkt de desbetreffende speaker

nu: eens ingemeten moet je daar (in principe) niet meer zijn, dus..

paar vb'jes:






The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Vlearmoes

Andrè

Als jij je speakers eens handmatig hoger zet (cross-over)   misschien dat het ten goede komt ??
net als hier.
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

drees62

#89
Citaat van: Vlearmoes op augustus 01, 2011, 17:43:19
Andrè

Als jij je speakers eens handmatig hoger zet (cross-over)   misschien dat het ten goede komt ??
net als hier.

Ik wil juist Audyssey proberen, dus niks handmatig  :no:

Heb net de eerste resultaten binnen  :wink:
Zag in de gauwigheid al wel dat mijn bult bij 37 Hz (staande golffffffff) netjes wordt gecorrigeerd  pompom

Alleen nog maar gemeten, nog niet geluisterd, maar doe het vanavond denk ik nog een keer. Mijn front links staat nl. op +7,5 en de center op -2 dB. Heeft te maken met de (on-) gevoeligheid van de Usher's, 85 dB terwijl de Focals juist een hoog rendement hebben.

Hoe krijg ik FL op 0 dB in Audyssey. Moet ik dan eerst alles manual op 0 dB zetten en dan opnieuw meten?