muziek doorsturen van pc

Gestart door freddy wittevrongel, oktober 10, 2021, 15:02:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Ja is geen buitenaards ontwerp ofzo. [emoji23]
Plug je zo in de tape2.

Hoewie Loewie

Even gegoogled. Een Chromecast heeft een HDMI uitgang. Of zit er nog iets anders op om 'm aan een 1090 te koppelen?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Marvin


Hoewie Loewie

Ahaa, de Chromecast Audio. Ja die kun je wel aan een 1090 knopen. Inderdaad niet meer nieuw te koop.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

freddy wittevrongel

Citaat van: Hoewie Loewie op oktober 11, 2021, 21:12:37
Hoi. Wat ook nog een oplossing zou kunnen zijn is een (niet te) oude laptop op de kop tikken, de harde schijf vullen met je muziek, Spotify app installeren en een browser voor Youtube en die laptop in de buurt van je versterker opstellen en aansluiten zoals ik in mijn eerste reactie als mogelijkheden opnoem.

Ik heb hier een kleine Acer Aspire One notebook met een harddisc van 250 GB op die manier ingericht. Door zijn geringe afmetingen eenvoudig op te stellen en aan te sluiten. Ik had de notebook gekregen, heb Windows vervangen door Linux Mint en 'm als muziek laptop in gebruik genomen.

Zoals je kunt zien door de erbij gelegde CD, is het maar een klein ding.
[/quote


Ja voor jullie echte techneuten een fluitje van een cent  , maar voor mij al veel te ingewikkeld hoor voor een leek.

freddy wittevrongel

Citaat van: Hoewie Loewie op oktober 11, 2021, 21:12:37
Hoi. Wat ook nog een oplossing zou kunnen zijn is een (niet te) oude laptop op de kop tikken, de harde schijf vullen met je muziek, Spotify app installeren en een browser voor Youtube en die laptop in de buurt van je versterker opstellen en aansluiten zoals ik in mijn eerste reactie als mogelijkheden opnoem.

Ik heb hier een kleine Acer Aspire One notebook met een harddisc van 250 GB op die manier ingericht. Door zijn geringe afmetingen eenvoudig op te stellen en aan te sluiten. Ik had de notebook gekregen, heb Windows vervangen door Linux Mint en 'm als muziek laptop in gebruik genomen.

Zoals je kunt zien door de erbij gelegde CD, is het maar een klein ding.


Dat is al te ingewikkeld voor mij hoor , ik ben maar een leek en geen techneut hoor , maar hoor het graag zeggen om de mensen te helpen en te motiveren , mercikes .

Marvin

Een chromecast werkt via de WiFi, dat is een stuk stabieler dan een Bluetooth verbinding.

JohnWx

Citaat van: marvin op oktober 12, 2021, 09:17:22
Een chromecast werkt via de WiFi, dat is een stuk stabieler dan een Bluetooth verbinding.

Of een Xiaomi tv Box zit digital out op en analoog en hdmi en werkt perfect ook en ingebouwde chromecast en blauwe tand en Android TV ipv van Android gsm
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Ziet er ook goed uit John...!

Marvin

Citaat van: freddy wittevrongel op oktober 12, 2021, 02:52:00
Citaat van: Hoewie Loewie op oktober 11, 2021, 21:12:37
Dat is al te ingewikkeld voor mij hoor , ik ben maar een leek en geen techneut hoor , maar hoor het graag zeggen om de mensen te helpen en te motiveren , mercikes .
Met een beetje hulp is dat allemaal wel te realiseren.
Wat heb je nu uiteindelijk voor ogen of zelfs al besteld?

steentje

ik gebruik al jaren een usb Sound blaster. Usb in je pc, kabeltje naar amps...geweldig geluid!
Creative is het merk van de sound blasters

JohnWx

Citaat van: steentje op oktober 12, 2021, 15:44:58
ik gebruik al jaren een usb Sound blaster. Usb in je pc, kabeltje naar amps...geweldig geluid!
Creative is het merk van de sound blasters

Voor dat geld koop je een usb dac, voordeel is dat het buiten je pc omgaat ivm storing van de pc (is er niet echt voor gemaakt)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

freddy wittevrongel

Ja sorry Heren , maar bij mij werkt het niet die Logitech adapter , maar ik doe waarschijnlijk iets verkeerd.
Bleutooth op PC en Tel. ligt aan alsook de versterker aangelegd, de 2 fichken aangekoppeld aan de versterker met opschrift ,,tape 2 monitor in,, wit boven (L) en het rode vanonder (R) en het andere eind met het pinnetje in de AUX van het bakje , het andere kabeltje in het stopcontact en het pinnetje aan de andere kant van AUX . Dan in het midden gedrukt van het bakje en na een 7 tal minuten bleef het lampje constant branden .

Spotify muziek aangelegd , geen muziek , alsook itunes , niets , aan alle knoppen van de versterker gedraaid , niets.
En ja, waar moet de versterker op staan?? Wat doe ik verkeerd ?? Zal proberen een foto hier te zetten. Wie kan me helpen met een duidelijke uitleg , want die gebruiksaanwijzing begrijp ik niet hoor , sorry.

Hartelijk dank bij voorbaat

Marvin

Geduld ik ben op m'n werk, ik ga het eens op m'n gemak lezen.

Marvin

Punt 1 is dat de versterker op tape2 moet staan.