De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: KI-Pearl op december 14, 2020, 07:05:36
Het is in ieder geval goedkoper dan Pearl of Specsavers.

Als je het niet meer zo goed kunt zien is een grotere TV een betere optie :angel:

Vergeet Hans Anders niet 3 voor de prijs van 1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

Alledrie nu niet meer nodig. [emoji16][emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Niber

Mooi scherm!

Ik ben nog in discussie met mijn vrouw of we ons 8 jaar oude 46" scherm gaan vervangen.
Deze tv schijnt groot genoeg te zijn voor eentje waar ik toch maar weinig naar kijk.... clown1 nopompom
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

jowa

Vanavond weer eens tijd genomen om lekker te luisteren.
De luidsprekers staan nu behoorlijk sterk ingedraaid en kruisen voor de luisterpositie bekeken vanaf de luidsprekers.

LMS op random en van alles lekker langs laten komen.

De set voldoet prima naar waar ik naar op zoek naar was: meer muziek luisteren en minder bezig met randzaken rond de set.

De overstap naar een bijna complete digitale keten heeft wat dat betreft meer rust gebracht.

Qua sound gaat de nieuwe set een paar stappen verder dan de oude set.
Muziek die eerst niet uit de verf kwam, doet het nu lekkerder. Je merkt gewoon dat de luidsprekers een coherenter beeld er van maakt.

Ook de opzet van de Chord Mojo direkt op de server is fijn. Gewoon alle formaten doorzetten naar de Chord Mojo en die mag er wat van maken en dat gaat hem prima af.





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

xander32

... vanaf heden de techniek meer los laten en genieten van de muziek 🎶 (?)

jowa

Van de muziek genieten deed ik sowieso wel, alleen nu nog meer doordat meer muziek genietbaar is op de set.  :-D

Wat betreft de software er om heen, blijf ik gewoon lekker bezig, want dat is hobby.
Kabels en zo, misschien alleen nog andere powercables naar de luidsprekers.
Ik heb nu de Supra LoRad Silvers er aanhangen en die zijn gewoon te dik en te stug.

jowa

De Sony UHD is binnen pompom 

Heel degelijk en verrassend zware speler.



De Marantz vervangen en Zootropolis, lag er nog, er in gedaan.

Wow, dit wordt vlot ingelezen.
De speler reageert in alles vlotter dan de Marantz.

Vanavond de speler geconfigureerd en het beeld is zelfs met een gewone BD via upscaling schitterend. De afgelopen 8 jaar is er toch een hoop verbeterd op het gebied van (U)BD-spelers.

Mooie aanwinst zo.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

jowa

De familie geniet lekker van de nieuwe HT opzet.
Beeld van de LG bevalt na het uitzetten van Ecomode prima.
De Sony is echt een aanwinst, lekker snel en beeld is ook prima.
Geluid van de Focal soundbar/base past nu echt bij het beeld en ik merk dat zelfs m'n vrouw het wel lekker vindt als het geluid wat harder staat dan bij de oude tv.  :-D

jowa

Vanmiddag weer even lekker door de muziek via de set geluisterd, totdat er een nummer van Within Temptation langs kwam van het album "The Silent Force".

Dat klonk opzich wel lekker, maar niet helemaal van wat ik gewend ben van het album.
Eens gekeken naar de bron en dat bleek MP3-files te zijn. Blijkbaar het originele album nog niet geript naar FLAC.

Dan maar eens de CD in de DV12S2 en, digitaal uit vanaf de speler tot in de luidsprekers, het betreffende nummer opgezet.
Oké, dat is even andere koek. Veel dynamischer en breder geluidsbeeld.
Daarna overgeschakeld naar analoog uit vanaf de speler, door de ADC van de DSM en weer digitaal tot in de luidsprekers.
Het verrassende is dat dan de dynamiek iets afneemt en het geluidsbeeld iets smaller wordt.
Daar tegenover staat dat het wat relaxter klinkt om naar te luisteren. Iets meer Marantz om zo te zeggen  :wink:


Vanavond de eindelijk gevonden externe BD-speler aangesloten op m'n laptop en de CD geript en op de server gezet.

Morgen maar een kijken of ik dan nog verschil hoor tussen degene welk LMS voorschotelt en wat de CD-speler aanlevert aan de luidsprekers digitaal of analoog.

Voordat ik dat ga doen, eerst de "Volume Offset" voor SPDIF en Analoog goed zetten via een test-CD van Denon. Kijken of daarna de verschillen er nog steeds zijn.





The Good Son

Leuk om te lezen dat je weer een stap voorwaarts hebt gemaakt en dat de rest van de familie meegeniet is natuurlijk een mooie bonus  :wink:

jowa

Vandaag eens de tijd genomen om wat instellingen aan te passen in LMS.

Ik zit/zat met het probleem dat er bij een 96/24 rip van Pink Floyd DSOT na zo'n 24 seconden dropouts te horen waren.
Eerst eens gekeken wat de instelling was in de DSM voor Digital Output Mode. Deze stond op 192k, terug gezet naar Raw. Geen effect.

Door naar LMS en m.b.v. iPeng gekeken wat de C-3PO transcoding helper i.c.m. de uPNP Bridge er van maken. Daar zag ik een omzetting van 2883 kbps VBR naar 702 kbps Fixed.
Eerst in de uPNP bridge voor de DSM de Transcoding terug gezet naar "None". Nog geen effect.
Dan blijft C-3PO over als mogelijke veroorzaker over.
Daar Converteren en Resamplen uitgezet voor FLAC en nu wordt het originele signaal doorgezet, 96/24 met 2883 kbps, en geen drop outs meer.  pompom

Enige nadeel is dat gapeless playback (nog) niet werkt via de uPNP bridge.  nopompom
Dit is te omzeilen door op de bridge wel Transcoding aan te zetten en de muziek als één stream door te zetten naar de DSM, maar dan mis je de meta-data in de DSM omgeving, dus ook de Linn app.  Nu dus nog wel zichtbaar in de Linn app. Maar eens gaan graven in het LMS forum.
Daar nog eens mee gaan spelen, voor nu prima.

O ja, hoe klinkt Delicated Sound Of Thunder Remixed & Re-edited nu?
Gewoon lekker, wel het volume lekker omhoog gooien voor het live gevoel  HB

jowa

O ja, er komt een ander meubel voor de set.
Het best wel lelijke glazen meubel ga ik vervangen met een Norstone Khalm 100 in licht eiken.
Genoeg ruimte voor de Linn, de Marantz, de Intel NUC en de Netgear switch.
De Thorens en de Chord komen boven op de kast.

Even wat plaatjes van het net:

sjoek

Ziet er strak uit :yes:. Zit er doek aan de voorkant?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jowa

De voorkant is van glas en zou IR-signalen door moeten laten.

De doos met het meubel is binnen  pompom
De doos is behoorlijk zwaar, belooft veel voor de kwaliteit.
Vanavond in elkaar zetten.

sjoek

Oh dat is wel vet.. beter als doek lijkt me. Succes met in elkaar zetten
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.