De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jowa

Vervolgens de luidspreker kabels aansluiten op de nieuwe terminals, set aanzetten en wachten op de muziek.
Da's best spannend, want zal er geluid komen uit alle vier de units?

En gelukkig, ze doen het alle vier.  :wav:

Snel op heel laag volume even geluisterd en het lijkt er op dat het beter verstaanbaar is.
Maandag maar even lekker de units los blazen  HB

En kijken wat m'n dochter er van vind  :-D

xander32

Mooi man, die kunnen weer ff mee. T.z.t. nog een fris laagje lak en ze zijn weer als nieuw  :yes:.
Je liet al iets los over een toegenomen verstaanbaarheid, ben benieuwd wat er nog meer gaat volgen.

TurboMarco

Mooi dat de Xanadu's een tweede leven ingaat  :yes:

Tip: wanneer je boxen laat spuiten ,laat ze dan ook door de spuiter strak maken .
De ondergrond is namelijk allesbepalend voor het eindresultaat  .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jowa

Thanks.
Ik ben ook heel blij met de Xanadu's.
Ik zal het strakmaken zeker meenemen, goede tip.


Sent from my iPhone using Tapatalk

TurboMarco

Heb je al een spuiter?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Daar istie toch mee geboren?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

jowa

Humor :-D
Nee, ik heb nog geen meubelspuiter uitgezocht.
Ik wil er eerst nog bredere voeten onder (laten) maken die de tegels gaan vervangen.
Daar worden ze stabieler van en staat stoerder.


Sent from my iPhone using Tapatalk

TurboMarco

Citaat van: pameijer op juli 13, 2015, 17:33:15
Daar istie toch mee geboren?
Ik ben met een geweer geboren  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Mooi man weer frisse units gaan weer jaren mee  pompom

hoe ben je eigenlijk aan nieuwe units gekomen dan ? zijn het excact dezelfde type nummers ?

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Citaat van: Marantz 81 op juli 13, 2015, 22:20:36
Mooi man weer frisse units gaan weer jaren mee  pompom

hoe ben je eigenlijk aan nieuwe units gekomen dan ? zijn het excact dezelfde type nummers ?

Ik ben blij dat ik alle units heb vervangen. De woofer moet nog wat uren maken om goed los te komen. Mogelijk word het hoog ook nog mooier en dat klinkt al veel verfijnder dan de oude units.

Vandaag met de kleine op stap geweest en de set lekker laen draaien via de SBT  :-)

Je kan oude units altijd inruilen op nieuwe units via hifisound.de.
Je kijgt hetzelfde type unit terug, andere kan je bij inruil gewoon niet krijgen.
Prijstechnisch even slikken, vooral die Esotar tweeters, maar nog altijd goedkoper dan 2 Contour 3.4S tweede hands.

Marantz 81

#731
Mooi man ze hebben idd wel een lange tijd nodig om in te spelen staan ze bekend om ,evenals het opwarmen van je gehele set als je hem eerst heel de dag laat spelen en daarna gaat luisteren klinkt het echt veel beter afgelopen weekend eens getest en ja het is echt zo , moet nog steeds keer komen luisteren naar die Xandu,s ook alweer 4 jaar overheen gegaan  :wink:

Streamen wil ik ook gaan doen maar ff geen budget meer net 2 vakantie,s geboekt  :-D

jowa

Wild idee: ik ga de Xandu's voorzien van Hypex psc2.400d plate amps :-)
Deze hebben een analoge en digitale ingang, lekker toekomstvast.
Ik heb dan alleen nog een preamp nodig met voldoende digitale ingangen en enkele analoge ingangen.
Bekabeling wordt dan ook simpeler, want geen luidsprekerkabels meer nodig.
Even laten bezinken.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jowa

Tijd geleden dat ik in m'n Topic wat heb geplaatst.

Door de indeling van de huidige ruimte klinkt het niet echt best.
We zijn verder druk bezig met het zoeken naar een andere woning.
Daarom ook geen zin om tijd te besteden aan het goed plaatsen van de luidsprekers.
Totdat we een nieuwe woning hebben gevonden naar ons zin zal de muziekhobby op een wat lager pitje staan.

Van de winter ga ik nog wel verder met de kasten van de luidsprekers, deze mogen wat TLC hebben in de vorm van een nieuwe laklaag.

xander32

Hey Joost, leuk om weer wat van jou te lezen  :yes:. Jouw huidige keuzes zijn zeer begrijpelijk; je gaar geen geld steken in een ruimte of het aanpassen van een set aan die ruimte, wanneer je verhuisplannen hebt. Slim ook dat je de tijd nu gebruikt om de ls. kasten te verfraaien.


Citaat van: jowa op september 04, 2016, 11:17:07
Tijd geleden dat ik in m'n Topic wat heb geplaatst.

Door de indeling van de huidige ruimte klinkt het niet echt best.
We zijn verder druk bezig met het zoeken naar een andere woning.
Daarom ook geen zin om tijd te besteden aan het goed plaatsen van de luidsprekers.
Totdat we een nieuwe woning hebben gevonden naar ons zin zal de muziekhobby op een wat lager pitje staan.

Van de winter ga ik nog wel verder met de kasten van de luidsprekers, deze mogen wat TLC hebben in de vorm van een nieuwe laklaag.