De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lo

Inderdaad, we hebben met je te doen....  :-P :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Rob46

Citaat van: audiof. zonder budget op april 13, 2015, 10:57:29
Tsja, we hebben allemaal recht op een beetje ontbering hoor  clown1 clown1

Soms moet je dingen ondergaan, soms moet je ze beleven....

jowa

 nopompom nopompom nopompom
Uit de rechter luidspreker komen alleen nog maar hoge tonen.
Ik hoop dat het niet meer is dan een los zittende kabel i.o.d., want een nieuwe unit kan best prijzig zijn.

In juli maar eens gaan navragen wat een grote beurt kost bij verschillende reparateurs.
Xanadu zelf was best wel prijzig.

xander32

Auw, minder. Suc6 met het komen tot een oplossing.

Citaat van: jowa op april 21, 2015, 20:58:36
nopompom nopompom nopompom
Uit de rechter luidspreker komen alleen nog maar hoge tonen.
Ik hoop dat het niet meer is dan een los zittende kabel i.o.d., want een nieuwe unit kan best prijzig zijn.

In juli maar eens gaan navragen wat een grote beurt kost bij verschillende reparateurs.
Xanadu zelf was best wel prijzig.

jowa

De rechter luidspreker doet het weer.
De woofer zelf is goed, ik meet geen kortsluiting of los contact.
Gelijk maar eens gekeken hoe de luidspreker van binnen is opgebouwd en dat is heel mooi.
De Dynaudio units zijn echt mooi gemaakt. Vooral de tweeter, deze is zelfs zwaarder dan de woofer en deze is al mooi opgebouwd.
Interne bekabeling is VDH CS12 HF.
Het filter is hardwired gebouwd en voor het hoog en laag zijn aparte prints gebruikt die links en rechts onder in de kast zitten. De gebruikte componenten zijn ook mooi met grote luchtspoelen en mooie condensatoren. Wel zitten er ook bipolaire elco's in, maar daar staat een mooie condensator parallel over.

De bouwkwaliteit geeft me het vertrouwen voor een revisie die wat mag kosten.

Op MP staan nu twee sets te koop. Mocht iemand op zoek zijn naar de Dynaudio sound met een andere touch, zijn het zeker aanraders.



Sent from my iPhone using Tapatalk

erik62

Erg mooi spul heb je. Mooi......

jowa

Thanks.

Rechter speaker geeft helaas nog steeds problemen.  nopompom
Lijkt probleem te zitten in de litze draad van de 17w75XL04.
Eens kijken of dit makkelijk kan worden verholpen.
Misschien dan ook gelijk de linker woofer aan laten pakken.

Ik zat al wel op internet te browsen voor vervangende units, deze zijn €148 per stuk na inlevering van de originele units, exclusief verzendkosten.
Gelukkig geen problemen met de tweeters, die zitten op €388 per stuk  :-o

xander32

Balen Joost.
Heb je enig idee hoe het is ontstaan, wat de oorzaak van het defect kan zijn?

Cornelis1921

 :-( Joost, sterkte en succes! :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Gewoon ouderdom. Dit valt in de categorie vergane randen, verzakkende woofers.
Dit is te repareren, kosten moet ik nog navragen. Als het boven de helft komt voor nieuwe units, bestel ik replace units. Dus de huidige opsturen en nieuwe terug krijgen tegen betaling.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jowa

Kogel is door de kerk, er komen nieuwe units in de luidsprekers.
De oude ga ik ter omwisselen verzenden naar Duitsland.

Gelijk eens kijken hoe ik de kasten op kan knappen als de units er toch uit zijn.

WilliamB

Citaat van: jowa op mei 25, 2015, 20:04:44
Kogel is door de kerk, er komen nieuwe units in de luidsprekers.
De oude ga ik ter omwisselen verzenden naar Duitsland.

Gelijk eens kijken hoe ik de kasten op kan knappen als de units er toch uit zijn.
Wat ga je aan de kasten doen ? Opnieuw lakken of schilderen ?
ik ben benieuwd  HB ( foto's  :yes: )
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

De kasten denk ik licht opschuren, de ene met de schade repareren, en kijken of ik iemand kan vinden die ze weer metallic zwart wil spuiten.
Ik ga er nog wel een bredere voet onder plaatsen, vind ik mooier dan de huidige tegels.

De units zijn besteld, de oude gaan vandaag op de post richting Duitsland.
Het blijken de Esotar T330D en Esotec 17WLQ4 Ohm units te zijn, erg mooi spul.

jowa

O ja, gister voor onderweg een B&W P3 besteld bij Hificorner.
Ze zijn nu zwaar afgeprijsd van €199 naar €99.
Kon ik niet laten lopen.

De AKG K701 gebruik ik sinds de komst van de Sennheiser eigenlijk niet meer, maar de Sennheiser vind ik te lomp voor portable gebruik.
De B&W P3 al wel eens beluisterd, is geen spannende koptelefoon qua geluid, voldoet prima aan de iPhone.

jowa

Citaat van: jowa op juni 05, 2015, 09:45:32
De kasten denk ik licht opschuren, de ene met de schade repareren, en kijken of ik iemand kan vinden die ze weer metallic zwart wil spuiten.
Ik ga er nog wel een bredere voet onder plaatsen, vind ik mooier dan de huidige tegels.

De units zijn besteld, de oude gaan vandaag op de post richting Duitsland.
Het blijken de Esotar T330D en Esotec 17WLQ4 Ohm units te zijn, erg mooi spul.

De units zijn vandaag dus op de post gegaan. Gister avond maar niet meer de deur uit gegaan.