De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lo

Kijk eens aan.... elk nadeel heb z'n voordeel  :-D
Keuzes Joost.... keuzes en WAF denk ik  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pameijer

#631
Citaat van: jowa op december 12, 2014, 20:06:17
De TV staat tussen de luidsprekers, da's de uitdaging niet.
De uitdaging is dat geluid uit tegenwoordig allen digitaal is, behalve via de koptelefoonuitgang.

Ik kan nu dus een losse DAC aanschaffen en dan de TV aansluiten op de set of stiekumpjes een kleine push geven richting een surroundset, naast de Pearl set natuurlijk.  :angel:
Aangezien TV-geluid geen top-hifi is ben je mooi, makkelijk en snel klaar met deze DAC van eBay. Ik heb hem zelf ook en doet wat hij moet doen.


Ook in het zilver verkrijgbaar!


Gebruikersreview van AudioGon:

Review: muse audio Mini HiFi SPDIF+Optical DAC DA converter
I chanced upon this little Chinese-made DAC on Ebay. It claimed to utilize the same DAC, opamp and other parts (Burr-Brown PCM1793+DIR9001+OPA2134 S) as some quite pricy gear, all for a too-good-to-be-true $59.99. From what little I gleaned on the net, it appeared to be a knock-off of Valab and/or Aune DACs, which seem to be well-regarded in the head-fi realm. Intrigued (or bored), I ordered it; it arrived from China about two weeks letter in professional-looking box and packing. Surfacially, it appears well-built; only annoyance was that its separate power supply is DC. I did, however, track down an AC adaptor and started fooling around with it.
Initially, I a/b'd it with a couple of older CDPs I have around, a Nakamichi OMS7 and a late 90s Integra DX, alternating the analog and digital outs on the CDPs. In both cases, the Muse made the CDPs sound significantly more revealing and detailed, with noticeably higher highs; drums and cymbals, in particular were much more dynamic and realistic, perhaps attributable to the higher sampling rate in the Muse.
I then turned to my Denon 2910 universal player, which is connected to a Denon 4803 AVR. I prefered the internal
DAC in the Denon 2910 to the Muse, which sounded a bit more "digital" and less liquid, but the difference was subtle. I couldn't discern any real sonic difference between the Muse and the internal DAC in the ($4,000) AVR; music played on the 2910 sounded about the same when connected to either.
Finally. I did some unscientific comparisons between the Muse and a couple of inexpensive DACs, and Entech Number Cruncher 203.2 and the giant-killer MF V-DAC. On brief listening, I thought the Muse sounded better than the Entech--again, more detailed and lively; it sweemed to present more musical information. The V-DAC sounded equally detailed, but more natural and refined and would probably be less fatiguiging over extended listening. Its superiority over the Muse, however, was less than you'd think--the Muse was definitely playing in the same league.
Now, I'm sure that Bryston or PSAudio or Bel Canto aren't unduly unduly concerned, but, I tell ya, this little $59 is a viable product. It's terrifyingly good for the mere pittance it commands. Admittedly, there's an inherent bias in this kind of evaluation (if only because most people get some kick out of discovering a diamond-in-the-rough). I'd be curious to see how it holds up in a truly blind test against pricier products.
So, a couple of observations:
1. The price of chips and other DAC parts must be really, really cheap;
2. Notwithstanding, I don't see how Chinese manufacturers can sell fully functional, good quality products like this for next to nothing; and
3. American audio manufacturers are in deep trouble; ultimately I can't conceive how they can compete.
Thanks for reading.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

jowa

Mooi DACje. Is ook een optie die ik zeker mee zal nemen.

jowa

Vanavond wat foto's gemaakt van de nieuwe TV.
Grappige is dat de nieuwe TV 4" groter is en niet meer ruimte in neemt dan de oude TV.
Die had gewoon erg dikke randen om het beeldscherm en daarnaast een ingebouwde soundbar.

TV vandaag ook opgehangen en het ziet er mooi clean uit.

Ook foto toegvoegd van oude situatie, echter nog met de Dynaudio C1's.

Marantz 81

Mooie scherm en geheel met die gitaar en Xandu,s  pompom

Had het vanmiddag met Leo nog over de C1,s die je gehad hebt ,vondt je ze echt heel goed ? en was het puur financieel dat je ze weggedaan hebt ?

jowa

Thanks.

De C1's zijn echt heel goed.
Ik heb ze weg gedaan omdat ik wat sprankeling miste in het hoog wat de oude Esotars wel hebben in vergelijking met degene in de C1 MK1. Bij de MK2 en verder is dit verbeterd.
Daarnaast vond m'n vrouw ze niet mooi....  :-D

Mochten er ooit andere luidsprekers komen, dan worden dat zeker weer zuilen.

jowa

Ik heb nu nog niet de Nordost luidspreker kabel aangesloten, want we gaan verhuizen  pompom

Begin volgende maand een eengezinswoning met een L-vormige woonkamer. In de L komt dan de set te staan.
De bank komt van de muur af, als het goed is, dus minder boom. De breedte van de woonkamer is 5,5 meter, de luidsprekers hebben dan wat meer ruimte om te ademen. Ik hoop dat de staande golven dan minder zijn.

Verder dan lekker experimenteren met de snakepit om te kijken wat ik het beste vind passen.  8-)

xander32


Marantz 81

Citaat van: jowa op december 13, 2014, 23:43:18
Thanks.

De C1's zijn echt heel goed.
Ik heb ze weg gedaan omdat ik wat sprankeling miste in het hoog wat de oude Esotars wel hebben in vergelijking met degene in de C1 MK1. Bij de MK2 en verder is dit verbeterd.
Daarnaast vond m'n vrouw ze niet mooi....  :-D

Mochten er ooit andere luidsprekers komen, dan worden dat zeker weer zuilen.

Ah ok duidelijk kan het niet zijn dat xandu ze anders heeft afgefilterd ?  de esotec tweeter in de focus 160 die ik nu heb zijn ook veel ( als de 220 ) meer open en sprakelend nog steeds die verfijning maar mee info met bijvoorbeeld bekkens die je gehoor behoorlijk kunnen prikkelen ,niet snijdend als een metal dome hoorn maar best wel pittig af en toe vooral met Loudness  frusty opname,s

Kan ik me goed voorstellen van die zuilen met een monitor mis je gewoon de body volheid in het de geluid en mooie defenitie van bassgitaren enzv

Ben benieuwd hoe het zal uitpakkken in je nieuwe woning  pompom

Zoldar

Citaat van: jowa op december 13, 2014, 23:43:18
Thanks.

De C1's zijn echt heel goed.
Ik heb ze weg gedaan omdat ik wat sprankeling miste in het hoog wat de oude Esotars wel hebben in vergelijking met degene in de C1 MK1. Bij de MK2 en verder is dit verbeterd.
Daarnaast vond m'n vrouw ze niet mooi....  :-D

Mochten er ooit andere luidsprekers komen, dan worden dat zeker weer zuilen.

Dat vond ik ook van de oude focus. Miste attack in. Bekkens en snare drums zaten wat verstopt. Kan ook een voordeel zijn als je hard draaid, wordt het niet snel vermoeiend. Maar spannend, ook niet.

Dat hebben ze met de nieuwe focus goed opgelost.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

Citaat van: jowa op december 13, 2014, 23:33:59
Vanavond wat foto's gemaakt van de nieuwe TV.
Grappige is dat de nieuwe TV 4" groter is en niet meer ruimte in neemt dan de oude TV.
Die had gewoon erg dikke randen om het beeldscherm en daarnaast een ingebouwde soundbar.

TV vandaag ook opgehangen en het ziet er mooi clean uit.

Ook foto toegvoegd van oude situatie, echter nog met de Dynaudio C1's.
"Zoek de zeven verschillen." :wink: :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Mooi man dat je een andere woning hebt gevonden, succes met de verhuis en het wederom opstellen en fine tunen van je set!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Thanks. Ik hoop dat ik voor de verhuizing van de zenuwpijn af ben.
Morgen maar weer langs de dokter en een afspraak maken met de fysio.

Cornelis1921

Citaat van: jowa op december 14, 2014, 23:51:07
Thanks. Ik hoop dat ik voor de verhuizing van de zenuwpijn af ben.
Morgen maar weer langs de dokter en een afspraak maken met de fysio.
Het kan ook niet slechter uitkomen; nogmaals sterkte Joost.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Even weer een update.

Met de gezondheid gaat het ondertussen een stuk beter.
De druk is van de zenuw af, hierdoor is de pijn nu weg en begint het rechter been te herstellen.
Die blijkt toch aangetast doordat de beknelde zenuw uitval gaf in het bovenbeen.
De zenuw zelf moet nog weer in vorm komen (volgens de manueel therapeut) en dan zal ook de tinteling in het bovenbeen over zijn.

Verder zit de complete set in dozen, vanavond de tv in de doos gedaan.
Vrijdag stressdag oftwel: verhuizen   pompom

Eens kijken hoe alles zich gaat gedragen qua sound in het nieuwe huis...  HLP