De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 03, 2012, 01:43:01
Mooie IC. Heb ik hier ook gehad op proef. Veel ongedwongen detail uit deze kabel gehaald. Effortless noemen de engelsen dat.

Welcome to the snake-pit  :mrgreen:

al jaren heet dat INTERLINK  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

#376
Citaat van: gerard op juli 17, 2012, 12:49:34
:-o

Ik ken de densen tuner niet maar jij vind de Touch qua geluid / weergave niet minder?

Ik vind mijn rega tuner juist heel goed ( oa kanaalscheiding was véél beter tov vorige tuners) waardoor ik huiverig ben voor mindere? kwaliteit bij bijvoorbeeld de SB touch (maar de SB lijkt mij ook wel interessant vanwege gebruiksgemak)

De Densen B-800 wordt door Gramophone op één lijn gezet met de toptuners uit de UK (o.a. Naim) en de USA (o.a. Magnum Dynalab).
Alleen komt dit bij mij niet tot zijn recht op de kabel, het signaal is daarvoor niet goed genoeg.
De Densen heb ik zelf naast de Marantz ST-17 gehad en daar won de Densen hands-down.

Terugkomend op mijn  keuze voor de Logitech. Deze is compleet ingegeven vanwege flexibiliteit en bedieningsgemak via een iPhone/iPad/PC. Daarnaast heb je een complete wereld aan stations op internet,echt geweldig. Daar lever ik graag een beetje kwaliteit op in.

Ja, de Densen is in geluidskwaliteit beter beter dan de Logitech SB Touch.
Ga ik die kwaliteit missen? Misschien, radio is bij mij toch meer behang.
De streaming mogelijkheid en flexibiliteit is iets wat ik niet meer wil missen.

Binnenkort de SB eens aan de DAC van de KI Pearl hangen, kijken wat dat doet.




jowa

De AKG K-701 is binnen  pompom
Hele mooie hoofdtelefoon.

Gisteravond wat CD's beluisterd en deze is zeker veel beter dan de oude K-300.
Nadeel is wel dat je opname fouten gaat horen en zaken als artificiële galm.

Opnames die met weinig opsmuk zijn gemaakt bevallen het best.
Hoe meer er aan sausjes is gedaan, des te meer dat opvalt.

Aankomende periode lekker 's avonds als de kleine in bed ligt genieten van m'n muziek  HB


Cornelis1921

#378
Citaat van: jowa op juli 21, 2012, 14:19:56
De AKG K-701 is binnen  pompom
Hele mooie hoofdtelefoon.

Gisteravond wat CD's beluisterd en deze is zeker veel beter dan de oude K-300.
Nadeel is wel dat je opname fouten gaat horen en zaken als artificiële galm.

Opnames die met weinig opsmuk zijn gemaakt bevallen het best.
Hoe meer er aan sausjes is gedaan, des te meer dat opvalt.

Aankomende periode lekker 's avonds als de kleine in bed ligt genieten van m'n muziek  HB
hello Joost, be mostly welcome to K701 club. ;-)   byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Thanks, ben er zeer te vreden mee.

Nog een keer een avondje rock luisteren inplannen, kijken hoe de K701 dat verwerkt.
Met klassiek is deze erg schoon, zit absoluut geen warmte in het geluid.

jowa

Wat kabeles verkocht en budget gebruikt voor aanschaf van een NAS  pompom pompom

Kabels zijn wel naar een handelaar gegaan, maar ik ben ze kwijt voor het bedrag wat ik er mnimaal voor wilde hebben  :yes:

Hopelijk snel de NAS binnen, kan ik 's avonds aan de slag met deze in te richten  hello
Groot voordeel is dat de SB dan altijd bij m'n muziek kan en niet de PC meer aan hoeft in de woonkamer.

Lekker alles centraal, altijd beschikbaar, heerlijk.

Misschien nog een SB Radio voor op de slaapkamer. Mmm, even in de week leggen  :-D


lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Citaat van: jowa op juli 24, 2012, 09:47:09
Thanks, ben er zeer te vreden mee.

Nog een keer een avondje rock luisteren inplannen, kijken hoe de K701 dat verwerkt.
Met klassiek is deze erg schoon, zit absoluut geen warmte in het geluid.

welkom bij de K701 club. Er zit geen greintje, geen molecuul vet, warmte of romantiek in de bass, midbass. Gaat goed samen met een buizen headphone amp of een Marantz :)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jowa

Binnenkort in dit theater ter completering van de KI Pearl set:


WimPeu

Whooo Mooi hoor Joost. notworthy

Wat zijn nou de verschillen tussen deze en de PM15s2LE?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

Koperen afscherming en wat kilo's meer overgewicht  :-D.


Cornelis1921

Citaat van: jowa op augustus 08, 2012, 14:10:02
Koperen afscherming en wat kilo's meer overgewicht  :-D.
Waarschijnlijk dus ook een zwaardere voeding(strafo)? Mooi hoor, Joost. Dat Pearl-gebeuren van marantz is toch wel klasse! HB HB HB
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Thanks, vind deze serie erg mooi.

Afgelopen periode goed nagedacht wat ik nu eigenlijk wilde met het hele audio gebeuren en daar is de stap naar vereenvoudiging uitgekomen.

Laatste paar jaar alleen bezig geweest om alles zo mooi te tweaken als mogelijk binnen m'n budget.
Is heel leuk en een hoop lol aangehad, maar ben nu in het stadium aangekomen dat ik na verschillende luistersessies bij anderen aan het relativeren ben geslagen en het besluit heb genomen om voor een goede geïntegreerde versterker te gaan.

Ik zocht een versterker die qua vermogen redelijk in de buurt komt van m'n Densen eindversterker, dus 2*100W@8 Ohm en 2*200W@4 Ohm. Zat eerst te denken om voor de PM-11S3 te gaan, maar die werd wel erg prijzig. Daarom gaan kijken naar een PM-KI Pearl of een PM-15S2LE.

De specs van de PM-KI Pearl en de PM-15S2LE zijn aan de behoudende kant. Op een paar sites hebben ze de versterkers ook gemeten en daar kwamen hele mooie getallen te voorschijn die me over de streep haalden (2*110W@8Ohm, 2*175W@4Ohm, 2*237W@2Ohm). De versterker is dus ook bij lage impedanties prima in staat om de luidsprekers aan te sturen.
Zie o.a.: avhub.au
en hfxsystems.com

De PM-KI Pearl was op een paar adressen nu met behoorlijke kortingen te verkrijgen, lag daardoor binnen budget en daarom besteld.
De PM-15S2LE was dan nog wel een stuk goedkoper, maar ik heb al een SA-KI Pearl en ik heb nu een complete KI Pearl set. En dat is ook wel wat waard  :yes:

Hopelijk donderdag of vrijdag in huis  hello




WimPeu

Groot gelijk Joost. Prachtig mooie combi zo. Die vermogensuitgangen zijn dus hoger dan de folder aangeeft?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

:yes: Top Joost, goede keuze !
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *