De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: jowa op mei 30, 2012, 08:37:25
Gewoon starten met de onboard DAC, kan altijd de SB nog aansluiten op de SACD speler.
Zit heb ik gehoord ook wel een goede DAC in.  clown1
Wise :yes:.

jowa

Squeezebox (SB) is gister al aangekomen  pompom
Na de kleine naar bed te hebben gebracht, de SB uitgepakt.
Ik ben onder de indruk van het degelijke gevoel wat deze geeft, redelijk zwaar en mooi touchscreen.

De SB opgestart en binnen tien minuten spelend. Kon sneller, maar ik moest eerst het MAC adres toevoegen aan de accessliste van mijn wifi-router en het password er in zetten.
Vervolgens de LMS software geïnstalleerd op m'n PC en nadat deze de eerste muziek had gevonden, kon ik streamen  hello
Ik ben echt onder de indruk van het gemak van de SB.

Waar ik nog wel vraagtekens bij heb, is de LMS software. Deze stopt met scannen na een paar minuten met de mededeling dat deze onverwacht is gestopt  :?.
Toch maar de linking naar iTunes aangezet. Ik ben hier geen voorstander van, ten eerste koppelen met iTunes  puke en ten tweede kan iTunes niet alle formaten aan die ik heb aan muziek  :eerie:.

Vrijdag me maar eens verdiepen in welke andere server software er goed werkt met SB.

Vanochtend de SB Veronica via internet radio laten lopen en daar ook prima geluid.

Ik verwacht dat er binnenkort een Densen tuner te koop komt  :-D

xander32

Goede berichten Joost. Erg herkenbaar jouw bevindingen aangaande de kwaliteit van Logitech.

Zoldar

 pompom cool  pompom

uhhmm waarom kopellen aan itunes? gewoon de logitech server software laten draaien op een comp aan het netwerk en de muziek folder aanwijzen. werkt wel het soepelst met een bedraad netwerk.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jowa

Alle muziek staat op m'n PC, daar ook LMS op gezet. Zou dus gewoon goed moeten werken.
LMS stopt na een paar minuten onverwacht met scannen. Daardoor maar 54 tal artiesten in de lijst ipv heel veel meer.
De koppeling met iTunes is tijdelijk, want LMS of de vervanger moet gewoon zelf een lijst opmaken.

De werking van LMS buiten het scannen is verder wel goed.

Ik ga morgen verder kijken waarom het scannen na een paar minuten stopt.

jowa

Onverwachte stoppen met scannen blijkt een bug te zijn.
LMS kan niet goed om met tags waarvan hij de inhoud niet goed kan lezen, dan stopt LMS.

Nu bezig via MediaMonkey alle tags te checken. Hoop werk.

Daarnaast blijken niet goed geassocieerde cue-files het onverwachte stoppen te kunnen veroorzaken.
Leuk, want bijna al mijn ape en flac files hebben een cue file.

Ach ja, morgen wordt het slecht weer, dus wat te doen  :eerie:

jowa

Uit nieuwsgierigheid de Squeezebox app voor de iPhone op die van m'n vrouw geïnstalleerd.
Werkt echt goed  hello.
Te goed eigenlijk, want nu staat voor ik er erg in heb of andere muziek op of een ander internetradiostation  nopompom
Ach, via m'n computer of de ab zo weer op wat ik wil  :wink:... voor vijf minuten.

De Densen tuner gaat te koop, want de Squeezebox overtreft het gebruiksgemak aan alle kanten.
De tuner kwam verder toch niet goed tot zijn recht door de kwaliteit van de zenders op de kabel.

jowa

#367
Weer een update, nu één voor de slangenkuil, een Nordost Heimdall interlink via eBay.
Deze komt tussen de vv en de ev, waar nu de Nordost Frey zit.
De Nordost Frey verhuist naar tussen de cd-speler en de vv.

De Siltech SQ110 en de Cardas Golden Reference gaan in de verkoop.

Zoldar

Mooie IC. Heb ik hier ook gehad op proef. Veel ongedwongen detail uit deze kabel gehaald. Effortless noemen de engelsen dat.

Welcome to the snake-pit  :mrgreen:

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Whisper.nl

Wanneer was de M&G ook al weer. ????

GRoet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jowa

De Densen tuner uit de set verwijderd en te koop gezet.

De Logitech SQ Touch bevalt zo goed, tuner niet meer nodig  pompom.

Verder nog wat overtollige kabels en de Densen a.b. te koop gezet, gebruikte toch nog alleen de Logitech HarmonyOne als a.b.

cz79

Mooie kabels zijn dat met nog mooiere WBT Nextgen's

jowa


cz79

Ook LS kabels?
Als het alleen interlinks zijn blijf ik kwijlen naar de Nordost maar ben gelukkig met de DNM :-D

gerard

Citaat van: jowa op juli 16, 2012, 23:20:56
De Densen tuner uit de set verwijderd en te koop gezet.

De Logitech SQ Touch bevalt zo goed, tuner niet meer nodig  pompom.


:-o

Ik ken de densen tuner niet maar jij vind de Touch qua geluid / weergave niet minder?

Ik vind mijn rega tuner juist heel goed ( oa kanaalscheiding was véél beter tov vorige tuners) waardoor ik huiverig ben voor mindere? kwaliteit bij bijvoorbeeld de SB touch (maar de SB lijkt mij ook wel interessant vanwege gebruiksgemak)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes